Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه فورچون در گزارشی نوشت ارزش سهام شرکت های اسلحه سازی در آمریکا پس از حادثه تیراندازی در لاس و گاس افزایش یافت. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ نشریه فورچون نوشت: سهام شرکت های اسلحه سازی از قبیل استورم Sturm روگر Ruger اسمیت اند وسون Smith & Wesson روز دوشنبه و در پی تیراندازی به مردم در لاس وگاس -که سبب کشته شدن بیش از پنجاه نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر شد- به شدت با افزایش همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد مهلک ترین حادثه تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا محسوب می شود.
پس از آن که استیفن پادوک شصت و چهار ساله، اهل ایالت نوادا عصر روز یکشنبه به سوی افرادی که در یک کنسرت شرکت کرده بودند آتش گشود، سرمایه گذاران شروع به خریدن سهام شرکت های اسلحه سازی کردند زیرا انتظار می رفت میزان فروش اسلحه در پی این حادثه افزایش یابد. سهام شرکت استورم و روگر در آغاز معاملات در روز دوشنبه سه درصد افزایش یافت و سهام شرکت امریکن اوت دورAmerican Outdoor با افزایش پنج درصد و سهام شرکت ویستا اوت دورVista Outdoor با افزایش بیش از دو درصدی همراه شد.
این یک روال عادی است که پس از وقوع تیراندازی در آمریکا، سهام شرکت های اسلحه سازی افزایش می یابد. دلیل این امر این است که سرمایه گذاران پیش بینی می کنند میزان خرید اسلحه از سوی مردم به عنوان ابزاری برای دفاع از خود در پی وقوع رویدادهای وحشتناک افزایش می یابد. همچنین یکی از دلایل این افزایش می تواند نگرانی خریداران اسلحه در این باره باشد که قانون گذاران ممکن است قوانینی تصویب کنند که خرید اسلحه را دشوارتر می سازد.
به طور کلی، سهام شرکت های اسلحه سازی از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ماه نوامبر با کاهش همراه بوده است. در حالی که به نظر می رسید تهدیدها در ارتباط با کنترل حمل اسلحه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا جدی تر بود، مالکان اسلحه در این باره که ترامپ و دولتش کنترل های سخت گیرانه ای را بر حمل اسلحه اعمال کنند، نگرانی کمتری دارند.
میزان فروش اسلحه، امسال به طور مداوم با کاهش همراه بود و در سه ماهه دوم، بررسی پیشینه افراد در ارتباط با خرید سلاح نیز به پایین ترین سطح طی سه سال رسید . با وجود انتشار گزارش ها در این باره که ترامپ در حال بررسی کاهش نظارت ها بر فروش اسلحه خارجی است، سهام شرکت امریکن اوت دور از زمان برگزاری انتخابات در ماه نوامبر با کاهش چهل و شش درصدی، سهام ویستا با کاهش چهل درصدی و سهام شرکت استورم و روگر با کاهش شانزده درصدی مواجه شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.

به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد. 

بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • معادله تورمی بازدهی سهام