Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:00:42 GMT

شهرستان فردیس فاقد زیرساخت‌های ترافیکی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۵۵۲۰

شهرستان فردیس فاقد زیرساخت‌های ترافیکی است

فردیس - رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: شهرستان فردیس فاقد زیرساخت‌های ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید همایون شریفی ظهر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور شهرستان فردیس، با اشاره به اینکه ترافیک بازندگی انسان عجین شده است، اظهار کرد: ترافیک حرف اول را در زندگی انسان می‌زند و اگر بخواهیم در مسائل کاری وزندگی خود موفق باشیم، ترافیک ساماندهی شده، تعیین‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه کشورهای پیشرفته ابتدا ازلحاظ ترافیکی توسعه‌یافته‌اند، عنوان کرد: در فردیس و استان البرز ترافیک معضل شده است و بسیاری از برنامه‌های روزانه شهروندان را به هم می‌ریزد و این مهم به انجام اقدامات در راستای کاهش ترافیک شهری تأکید دارد.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه برای کاهش ترافیک هزینه‌های میلیاردی لازم نیست، خاطرنشان کرد: تفکر، تصمیم‌گیری و عملکردی مناسب و به‌موقع از مقوله‌های مهم کاهش ترافیک است.

رئیس پلیس راهور استان البرز با اشاره به اینکه فلکه پنجم فردیس دچار معضل ترافیکی بود، گفت: با انجام اقدامات درست پلیس راهور فردیس در این فلکه چراغ‌قرمز ایجاد و بیش از ۷۰ درصد این معضل حل شد.

وی با تأکید به اینکه شهرستان فردیس فاقد زیرساخت‌های ترافیکی است، افزود: این مهم نشان‌دهنده انجام نشدن اقدامات لازم در این راستا و کم‌کاری مسئولان مربوطه نیست بلکه به دلیل آن است که خیابان‌های این شهرستان قدیمی است در این راستا از شورا و شهرداری فردیس می‌خواهیم نسبت به احداث معابر شهری مناسب این جمعیت اقدام کنند.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه افزایش تردد و خرید خودرو توسط همه افراد نیز یکی دیگر از موارد افزایش ترافیک است، گفت: امید با استقلال کامل شهرستان فردیس، شاهد بهبود شرایط ترافیکی این شهرستان باشیم.

رئیس پلیس راهور استان البرز در بخش دیگری نبود مرکز درمانی و بیمارستان در فردیس را یکی از عوامل افزایش کشته‌های ناشی از تصادف در فردیس اعلام کرد و گفت: گاهی مصدومان حادثه‌های رانندگی تا به شهرستان کرج انتقال شوند ممکن است جان خود را از دست دهند و این مهم به لزوم احداث بیمارستان در این شهرستان تأکید دارد.

سرهنگ شریفی از کاهش ترافیک چشمگیر در فردیس در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: آمارهای موجود در این رابطه نشان‌دهنده اقدامات مهم است.

وی بابیان اینکه فردیس یکی از مهم‌ترین شهرهای استان البرز است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰ هزار نفر دارد، بهره‌برداری از مرکز خدمات تعویض پلاک فردیس در هفته ناجا انجام می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است