Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، نشست سه جانبه‌ای با حضور رؤسای پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، بنیاد فرهیختگان ایرانی در اروپا و رایزنی علمی و فناوری جمهوری اسلامی در اروپا در شهر بروکسل به میزبانی دکتر قربانی اصل رایزن علمی و فناوری ایران در اروپا برگزار شد.

در این نشست دکتر کیوان مجیدزاده، رییس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با تشریح وضعیت سرطان و تحقیقات و درمان آن در کشور، گزارشی در خصوص پروژه‌های مشترک این پژوهشکده با مراکز معتبر اروپایی به‌ویژه با دانشگاه‌های آمستردام، لایدن و آیندهون هلند و نیز عضویت این پژوهشکده در کنسرسیوم جهانی ژنتیک سرطان پستان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس بنیاد فرهیختگان ایرانی در اروپا (آیسفا) ضمن تشریح توانمندی‌های فنی موجود در اروپا، بر اهمیت استفاده از ظرفیت متخصصین ایرانی مقیم اروپا تاکید کرد.

رییس آیسفا افزود: با پشتیبانی مستمر و مؤثر رایزنی علمی در اروپا، شبکه‌های حرفه‌ای وتخصصی نخبگان و فرهیختگان ایرانی در علوم و فناوری‌های مختلف توسط ایسفا در حال شکل‌گیری است که قطعا در حمایت علمی و فناوری کشور مثمرثمر خواهد بود و زمینه به فعلیت رساندن و استفاده از پتانسیل بالقوه نخبگان ایرانی مقیم خارج را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

قربانی اصل، نماینده علمی جمهوری اسلامی در اروپا نیز ضمن تاکید بر سیاست رایزنی بر گسترش و حمایت از شبکه‌های متخصصین ایرانی در اروپا، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اجرایی برای تشکیل شبکه متخصصین ایرانی سرطان مستقر در اروپا توسط آیسفا و انستیتو معتمد صورت گیرد و رایزنی علمی و فناوری در اروپا نیز حمایت‌های لازم را در این خصوص بعمل آورد.

در راستای این پیشنهاد، مقرر شد شبکه‌ای متناظر از متخصصان داخلی توسط پژوهشکده معتمد در داخل کشور تشکیل شود و با تبیین و ایجاد مکانیسم پویا با حمایت رایزنی علمی و فناوری، ارتباط بین این دو شبکه تقویت شود و زمینه همکاری‌های بیش از پیش متخصصین سرطان در داخل و خارج از کشور فراهم شود تا از این طریق تحقیقات و پروتکل‌های درمانی در خصوص این بیماری بهبود و ارتقاء یابد.

منبع: ایسنا

سرطان جهاد دانشگاهی بنیاد فرهیختگان ایران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم