Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد مهدی احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت تاخیر افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی اظهار کرد: پیمانکار آزمایشگاه دامپزشکی این استان به تعهدات خود در اجرای این پروژه عمل نکرده و به همین علت بهره برداری از آن به تاخیر افتاده است.
وی با بیان اینکه این پروژه مردادماه سال 90 وارد مرحله اجرایی شد و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: اداره کل دامپزشکی استان پیگیر مشکلات موجود در اجرای این پروژه بوده اما تحقق این مهم مستلزم فراهم شدن زیر ساخت ها مانند برق رسانی، آبرسانی و گازرسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی تاکید کرد: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان در شرف اتمام است ودراین زمینه با کمبود اعتبار مواجه نیستیم، اما شاهد بروز مشکلات ناخواسته در حین انجام کارهستیم که امید است با مرتفع ساختن آنها تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
وی درباره ادغام کشتارگاه ها درخراسان شمالی گفت: این طرح زمانی اجرا می شود که کشتارگاه مرکز استان با تمام توان کار کند اما هنوز این مهم محقق نشده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: متولی امر در این زمینه شهرداری است که به علت محدودیت های مالی هنوز نتوانسته این کار را انجام دهد.
وی عنوان کرد: ادغام کشتارگاه ها موجب ایجاد کارآفرینی می شود وبجای فروش دام زنده، محصولی را که ارزش افزوده بوجود آورد، به فروش می رسد.
وی درباره پست قرنطینه دامپزشکی در خراسان شمالی نیز گفت: پست قرنطینه نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد و هرجا پست قرنطینه وجود دارد، ایستگاه های ایست و بازرسی هم برقرار است.
احمدی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی نقشی در این راستا ندارد و فقط پیشنهاد دهنده است عنوان کرد: در شرق کشور دو پست قرنطینه وجود دارد که یکی از آنها در خراسان شمالی در منطقه چمن بید است.
وی درباره کمبود داروخانه دامپزشکی در مناطق دور دست خراسان شمالی اظهار کرد: کمبود داروخانه ممکن است در این استان وجود داشته باشد اما افتتاح داروخانه نیز در این مناطق باید برای فرد متقاضی صرفه اقتصادی داشته باشد.
احمدی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در هر منطقه ای که نتواسته داروخانه ایجاد کند، از طریق پست های دامپزشکی نیازحداقلی آن مناطق را تامین کرده است.
وی در خصوص شیوع تب برفکی در بین دام ها و اجرایی شدن یک طرح پایلوت در این راستا در خراسان شمالی در سال 94 و بعد از آن در سال 95 در بین دام ها سبک در کشورعنوان کرد:در این زمینه اقدامات شناسایی انجام شده اما اطلاعات آماری در این خصوص جمع بندی نشده است.
احمدی در رابطه با کمبود کارشناس دامپزشکی در خراسان شمالی گفت: این استان با کمبود نیروی نظارتی مواجه است اما تامین نیرو نیاز به اخذ مجوزسازمان نیروی استخدامی دارد.
وی تصریح کرد: اکنون در خراسان شمالی برخی از پرسنل دو برابرو حتی چند برابر توان فعالیت دارند.
احمدی درباره مافیای گوشت در خراسان شمالی گفت: در اغلب فعالیت های اقتصادی در سطح کشورافرادی هستند که حرف اول را می زنند اما تاکنون وجود مافیای گوشت و یا سلطان گوشت را دراین استان را احساس نکردیم.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،‌ دکتر یوسف صادقیان در توضیحاتی پیرامون توزیع روغن تاریخ مصرف گذشته در کشور گفت: روغن خام آفتاب گردان در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به آنالیز و نمونه برداری اقدام کرد که به دلیل مغایرت در باقی مانده سموم دفع آفات نباتی مجوز اخذ نشد.

یوسفی با بیان اینکه پس از این مرحله صاحب کالا درخواست نمونه برداری مجدد داشته، افزود: آزمایش های  مجدد در ۳ مرحله نمونه برداری و ۵ مرتبه آزمایش انجام شد و در تمامی موارد عدم انطباق در باقی مانده سموم دفع آفات نباتی محرز گشت که این موضوع هم به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اطلاع داده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراحل نمونه برداری از کالا در معتبرترین آزمایشگاه سازمان غذا و دارو انجام شده، اظهار داشت:  پس از انجام آزمایش در آزمایشگاه هرمزگان و آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو حکم عدم ترخیص و توقیف محموله و لزوم مرجوعی بودن این کالا ابلاغ شد.

 

دیگر خبرها

  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته
  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • ماجرای جنجالی روغن‌های آلوده در کشور چه بود؟
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی