Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@14:44:11 GMT

مسعود بارزانی در حال انجام یک اشتباه تاریخی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۶۲۳۲

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص وضعیت کردستان عراق و تاکید آیت الله سیستانی بر حفظ یکپارچگی عراق، اظهار داشت: آیت‌الله سیستانی به عنوان مرجع تقلید شیعیان در مسیر حفظ امنیت و یکپارچگی عراق نقش اول را داشتند که البته دیگر مراجعع نیز پشت سر ایشان به ایفای نقش موثر و مثبت پرداختند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید، شیعیان را در مسیر مقابله با داعش هدایت کردند که نتیجه آن حفظ یکپارچگی عراق شد، بیان کرد: در شرایط فعلی آیت‌الله سیستانی مشاهده می‌کنند که بدون هیچ دلیلی یک بخش از کشور عراق تجزیه می‌شود که قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ممکن است در بسیاری از استان‌های یک کشور نارضایتی‌های وجود داشته باشد، شیعیان و برادران اهل سنت حاضر در عراق نیز نارضایتی‌ها و مشکلاتی دارند، اگر آنها نیز بخواهند با فرمول اقلیم کردستان از هم جدا شوند، چیزی از کشور عراق باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان این که مرجعیت شیعیان در عراق به دنبال عراق یکپارچه و قوی است، ادامه داد: نظر آیت الله سیستانی در خصوص حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق بر کلیه مسلمین واجب است تا از یکپارچگی عراق دفاع کنند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه طرح مسائلی مانند کاهش بودجه اقلیم کردستان، دلیل مناسبی برای جدایی نیست، متذکر شد: از جهت رفاهی بهترین نقطه عراق، اقلیم کردستان است که به مراتب نسبت سایر استان‌های عراق، وضعیت بهتری دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کردستان عراق، هیچ ضرورتی مشاهده نمی‌شود که مسئولان این اقلیم بدون مجوز قانونی از دولت مرکزی عراق، برای برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه اقدام کنند.

آمریکا با تمام توان از برگزاری همه‌پرسی استقلال طلبانه در اسپانیا جلوگیری می‌کند

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشوری مانند اسپانیا عضو اتحادیه اروپا است، اعلام استقلال یک گوشه از کاتالونیا را نمی‌پذیرند، افزود: آمریکا نیز برگزاری همه پرسی استقلال طلبانه در قسمتی از کشور اسپانیا را برنتافته و با تمام توان به میدان آمده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه در ملاقات نخست وزیر اسپانیا با مسئولان آمریکایی، مخالفت شدید آمریکا با برگزاری همه پرسی در اسپانیا اعلام شد، گفت: آمریکایی‌ها از یکپارچگی اسپانیا به عنوان یکی از ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا حمایت کرد، البته اتحادیه اروپا نیز حامی یکپارچگی اسپانیا خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیلی ندارد که در هر کشوری از جهان به دلیل هر کمبودی، عده ای به دنبال استقلال طلبی باشند، گفت: جدایی کردستان از عراق به ضرر مردم کردستان خواهد بود، زیرا امکان تشکیل حکومت وجود ندارد، مسعود بارزانی نیز در حال انجام یک اشتباه تاریخی است در حالی که آیت‌الله سیستانی تنها به دنبال اعتلای عراق است. پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق