Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور روسیه گفت که توافق بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، شرایط را برای پیشبرد مذاکرات حل بحران این کشور فراهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اولویت برای همه کشورها در شرایط بی‌ثباتی، باید پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توافق بر سر مناطق کاهش تنش در سوریه که در آستانه بر سر آن توافق شد، شرایط را برای پیشبرد گفتگوهای سوریه فراهم کرد.

پوتین تاکید کرد که هدف از برگزاری نشست‌های آستانه، فراهم کردن شرایط برای آغاز روند سیاسی در سوریه است.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا و ایجاد چندین منطقه کاهش تنش در سوریه انجامید.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود

یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی با اشاره به هماهنگی و وحدت موضع همه گروه‌های فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام کرد که پیشنهاد جدید رژیم اشغالگر در مذاکرات تفاوت اساسی با پیشنهادات قبلی نداشته و همین امر رسیدن به توافق را بعید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحرکاتی که اخیرا برای فعال‌سازی مجدد مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه انجام شده، «احسان عطایا» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی درباره تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه اعلام کرد که سند پیشنهادی جدیدی که رژیم اشغالگر در مذاکرات ارائه داده هیچگونه تفاوت اساسی با پیشنهادات قبلی ندارد و بنابراین رسیدن به توافق بسیار بعید و دشوار به نظر می‌رسد.

احسان عطایا در گفتگو با المیادین اظهار داشت که برخلاف گفته‌های آمریکا که می‌خواهد جهان را فریب دهد پیشنهاد ارائه شده در این مذاکرات اصلاً سخاوتمندانه نبوده و خواسته‌های مقاومت را برآورده نمی‌کند.

وی تصریح کرد که پیشنهاد جدیدی که صهیونیست‌ها ارائه داده‌اند حاوی خلأ‌های بزرگ و تلاش‌های مخرب و خبیثانه است.

این مسئول جهاد اسلامی گفت که بیش از 90 درصد این پیشنهاد همانند پیشنهادات قبلی بوده و تغییر واقعی و اساسی در آن دیده نمی‌شود.

احسان عطایا در ادامه به هماهنگی و اتحاد کامل همه گروه‌های فلسطینی و موضع واحد آنها در مذاکرات اشاره و تاکید کرد که هماهنگی و وحدت بین جنبش جهاد اسلامی و حماس در بالاترین سطوح خود قرار دارد و ما هر پیشنهادی که می‌توانست منجر به شکاف در صفوف وحدت فلسطینی‌ها شود را رد کردیم.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح اظهار داشت که تاخیر در حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح مرتبط به موضوع ایجاد اسکله‌ای در ساحل غزه است که آمریکا در تلاش برای ساختن آن می‌باشد.

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌هاحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویم

 احسان عطایا هدف از ایجاد این اسکله را تبدیل گذرگاه‌های غزه به گذرگاه‌های محاصره شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته و تاکید کرد که واشنگتن در تلاش برای تغییر واقعیت میدانی است.

وی تصریح کرد که آمریکا همچنان به دنبال تغییر واقعیت جغرافیایی غزه بوده و می‌خواهد به هر چیزی که مربوط به مقاومت است پایان دهد اما رهبری مقاومت به خوبی از نقشه‌های خبیث دشمنان آگاهی دارد.

در حالی که هیئت حماس دیروز برای گفت‌وگو با مسئولان مصری درباره مذاکرات آتش‌بس غزه به قاهره رفته بود، رهبری این جنبش طی پیامی به گروه‌های مقاومت فلسطین به تشریح مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت.

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد. این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد