Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:30:16 GMT

سند راهبردی احیای توس تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۶۲۷۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: محمدرضا حیدری امروز 11 مهرماه در سمینار گردشگری و توسعه پایدار که در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی را به عنوان سازمانی که با خلاقیت و نوآوری عجین بوده می‌شناسیم و راز ماندگاری جهاد نیز همواره همین امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ماموریت‌های شورای شهر پنجم، ادامه داد: یکی از نکته اساسی ارتقای جایگاه شهرهای بزرگ در مناسبات بین‌المللی است، در همین راستا شهرهای بزرگ مستقل از دولت، وارد مناسبات بین‌المللی شدند و با بازیگری در عرصه بین‌المللی از ظرفیت‌های سیال عرصه جهانی استفاده کردند.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های شورا، تقویت این دیپلماسی از طریق تبادلات فرهنگی است تا جایگاه مشهد در مقیاس اسلام و جهان ارتقاء یابد، شاید یکی از اهداف انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز همین امر بود که البته تلاش‌هایی صورت گرفت اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد، اما این ظرفیت هنوز وجود دارد.

حیدری عنوان کرد: ما با همکاری دولت و استانداری تعاملاتی را برقرار می‌کنیم، همچنین از برخی از کشورها هم اکنون در حوزه ارائه خدمات شهری درخواست‌هایی را داریم. یکی از اقداماتی که شورای پنجم به آن توجه خواهد کرد رقابت‌پذیری شهری است، شاخص‌های کمی و کیفی زیادی در این زمینه وجود دارد، در واقع شورای شهر پنجم به دنبال داشتن شهری هوشمند است و در این راستا قبل از این جلسه با برخی کارشناسان حوزه ict نشستی داشتیم. باید اشاره کرد که این موضوع به تسهیل ورود گردشگران به ویژه گردشگران خارجی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هنوز درباره مفاهیمی همچون گردشگری و زیارت به اجماع نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: چگونگی رابطه گردشگری با زیارت مفهومی است که باید مشخص شود. یکی از الزامات دیگر در عرصه مدیریت شهری مدیریت یکپارچه شهر مشهد است. هم اکنون دستگاه‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد اما باید گفت که چه کسی و چه نهادی پاسخگو است. لایحه‌ای در مجلس مطرح شده است که امیدواریم این موضوع را حل و فصل کند و سیاست‌گذاری و نهاد واحدی صورت بگیرد که پاسخگو نیز باشد.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر مشهد افزود: پژوهش به اندازه کافی انجام گرفته است و باید هم‌اکنون به راهبرد دست یابیم، اینکه در سازوکار اجرایی چگونه عمل کنیم و مرکزی که در میدان عمل نظارت کند مساله حوزه گردشگری در مشهد است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر