Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه خراسان‌ شمالی گفت: طی شش ماهه امسال 152 نفر بر اثر تصادف در محورهای استان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا حسین زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی نیمه نخست سال جاری 152 نفر بر اثر سوانح رانندگی در محورهای استان جان خود را از دست داده‌اند که تعداد تلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک هزار و 441 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای استان رخ داده است.

حسین زاده افزود: عدم توجه به جلو با 34 درصد، انحراف به چپ با 16 درصد، سرعت غیر مجاز 17 درصد و عدم رعایت حق تقدم 11 درصد و عدم رعایت فاصله طولی نیز شش درصد از دلایل وقوع تصادفات در استان هستند.

وی یادآور شد: در اجرای طرح تابستانی 92 نفر بر اثر تصادف در جاده های استان جان باختند که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: از مجموع تصادفاتی که در استان رخ داده 313 فقره مربوط به محور بجنورد به جنگل گلستان بوده که 31 مورد از این تصادفات منجر به فوت افراد شده است.

وی ادامه داد: شرایط محیطی در جاده برای راننده اهمیت بسزایی دارد و جاده های دو طرفه سبب می شود تا راننده خسته و بهم ریخته شود.

حسین زاده یادآور شد: از 119 فقره واژگونی رخ داده در محورهای استان 58 فقره منجر به فوت 70 نفر شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع 152 فوتی استان 55 نفر در راه های فرعی و 95 نفر در راه های اصلی جان خود را از دست داده اند، افزود: واژگونی های خودرو در محورهای اسفراین به سنخواست و در محورهای فرعی شهرستان رازو جرگلان عدد بسیار بالایی است که می طلبد بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه با ضعف استانداردهای راه روستایی مواجه هستیم، گفت: باید در راستای ارتقاء امنیت راه های روستایی اقدامات متفاوتی از جمله آشکارسازی نقاط حادثه خیز انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور با ابتکار پلیس کرمانشاه در مدرسه شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه با ابراز خرسندی از ایجاد مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه، اظهار کرد: موضوع ترافیک یک موضوع اجتماعی است که اگر فرهنگ آن را رعایت نکنیم با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: فرهنگ ترافیک جزو آن دسته از مسائلی است که اگر از همان سنین ابتدایی آموزش‌های لازم در خصوص آن ارائه شود فرد در بزرگسالی می‌آموزد که در هر شرایطی ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به حوزه رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فوت ۴۸۵ نفر در سوانح رانندگی سال گذشته در جاده‌های درون و برون‌شهری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در این حوادث بیش از ۵۱۰۰ نفر هم زخمی شدند.

حاجیان اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۵۰ فقره تصادف خسارتی نیز در راه‌های درون و برون شهری کرمانشاه به وقوع پیوست تا جدی‌تر از همیشه به فکر رفع نواقص و کاهش سوانح رانندگی باشیم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مردم، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها برای کاهش سوانح رانندگی گفت: ایجاد مدرسه طرح ترافیکی و آموزش دانش آموزان کمک خواهد کرد که در سال‌های آتی شاهد کاهش معنادار تصادفات و در عین حال افزایش فرهنگ ترافیکی در استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از همراهی اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری برای کمک به پلیس در اجرای مدرسه طرح ترافیک قدردانی کرد و افزود: این اقدام حرکت جدیدی در سطح کشور محسوب می‌شود و نتایج آن باعث جلوگیری از بسیاری آسیب‌ها از جمله کاهش سوانح رانندگی خواهد شد.

کد خبر 751515

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌