Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ترکیه اظهار کرد، این کشور در بی‌ثباتی خاورمیانه بیشترین بها را پرداخت کرده و برای جلوگیری از پیشروی این بی‌ثباتی تا اروپا بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در نشست منطقه‌ای اروپای سازمان بین‌المللی کار (ILO) گفت، ترکیه نقش مهمی در برقراری صلح و توقف فعالیت‌های تروریستی در منطقه ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ییلدیریم اظهار کرد: ترکیه برای جلوگیری از گسترش تروریسم از سوریه، عراق و خاورمیانه به اروپا و کشورهای حوزه بالکان، اقدامات مهمی انجام داده و برای هر بی‌ثباتی در عراق، سوریه و فلسطین بیشترین بها را پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اقدامات ترکیه برای کاهش هجوم پناهجویان به اروپا از طریق دریای اژه و مسیرهای زمینی افزود: ما این فداکاری بزرگ را انجام می‌دهیم تا دوستان اروپایی ما مجبور به پرداخت بهای این بی‌ثباتی نشوند.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: در حالی که منتظر هستیم تا این اقدامات از جانب اروپا به رسمیت شناخته شود، شنیدن اظهارات توهین‌آمیز و حمایت از طرفداران جنبش گولن و پ.ک.ک ما را سرخورده می‌کند.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن و تشکیلات او موسوم به FETO را برای برنامه‌ریزی کودتای ژوئیه سال گذشته در ترکیه محکوم می‌کند. طی این کودتای نافرجام ۲۵۰ تن از مردم کشته و ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند.

بیش از ۱۲۰۰ تن از جمله نیروهای امنیتی نیز پس از آنکه پ.ک.ک فعالیت مسلحانه چند ده ساله خود را در ژوئیه ۲۰۱۵ از سر گرفت، جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

نخست وزیر بورکینافاسو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ