Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > دولت - رییس جمهور با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با کشورهای اروپایی از جمله ایرلند است، گفت: از گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی با ایرلند استقبال می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «سناتور دنیس اودونوان» رییس مجلس سنای ایرلند با اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور، اظهار داشت: امروز زمینه‌های بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات تهران - دوبلین در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، فناوری‌های نوین و ارتباطی وجود دارد که باید از آنها در راستای گسترش همه جانبه روابط بهره‌برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی در ایران و ایرلند بر ضرورت توسعه گردشگری و ارتباط بیشتر مردم دو کشور تأکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به توانمندی‌های فراوان در بخش‌های مختلف از جمله معدن، پتروشیمی و انرژی در ایران و استقبال از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایرلند در پروژه های مختلف کشورمان، اظهار داشت: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تأمین نیازمندی‌های کشورهای اروپایی در حوزه انرژی باشد.

روحانی بر ضرورت توسعه روابط بانکی به عنوان پایه اصلی گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور، تأکید کرد و افزود: توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و عمل طرفین به تعهدات و همکاری با آژانس و نیز مبارزه با تروریسم سه محور مهم در سیاست خارجی ایران است.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای مصمم و متعهد است، خاطر نشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 8 گزارش خود بر پایبندی کامل ایران به تعهداتش تأکید داشته و همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم، ایران هرگز آغازکننده نقض توافق نخواهد بود.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه امروز مشکلات منطقه رو به کاهش بوده و گروه‌های تروریستی که در عراق، سوریه و لبنان فعال بودند، بسیار تضعیف شده‌اند، گفت: همه باید در برابر تروریسم دست به دست هم داده و همصدا و یکپارچه عمل کنیم چرا که تروریسم تهدیدی برای همه جهان بشمار می‌رود.

رییس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم به درخواست کمک کشورهای همسایه پاسخ مثبت داده و امروز نیز آماده همکاری گسترده تر با سایر کشورها از جمله ایرلند در این مسیر است.

سناتور «دنیس اودونوان» رییس مجلس سنای ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهور کشورمان، گفت: ایرلند مصمم به توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

رییس مجلس سنای ایرلند با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان دو کشور، گفت: گسترش روابط و همکاری های همه جانبه با ایران به نفع دو ملت است.

دنیس اودونوان با بیان اینکه برجام توافقی به نفع صلح جهانی بوده و باید با ثبات به روند اجرای خود ادامه دهد، گفت: کشورهای اروپایی بر این باورند که برجام نباید از مسیر اجرای تعهدات منحرف شود، چرا که هیچ کس از انحراف برجام سود نخواهد برد و همکاری ها با ایران باید ادامه یابد.

رییس مجلس سنای ایرلند با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری باثبات و قدرتمند در منطقه‌ای پرآشوب، تلاش‌های ارزنده ای برای مبارزه با تروریسم انجام داده است، گفت: تروریسم هیچ حاصلی جز بی‌ثباتی برای بشریت به همراه ندارد و ایران باید به عنوان مرکز قدرت مبارزه با تروریسم ، به نقش آفرینی سازنده خود در راستای ثبات و آرامش منطقه ادامه دهد.

دنیس اودونوان همچنین توسعه مناسبات بانکی میان دو کشور را موجب افزایش روابط تجاری و اقتصادی ایران و ایرلند دانست و بر ضرورت تلاش در راستای بهبود روابط بانکی دو کشور، تأکید کرد.

29212

کلید واژه‌ها : حسن روحانی - ایرلند - علی لاریجانی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشور‌های آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه هایی، چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد. 

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشور‌های آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتور‌های ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور