Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:43:29 GMT

کاهش 30 درصدی ضایعات سیب‌زمینی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۷۴۳۴

کاهش 30 درصدی ضایعات سیب‌زمینی در همدان

مدیر امور صنایع سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اجرای 96 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در سالجاری خبر داد و گفت: تا پایان شهریور امسال 96 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در بخش کشاورزی صورت گرفته که 1450 نفر اشتغالزایی داشته است.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر نقی‌ئی سه‌شنبه 11 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال 3600 اشتغال جدید در بخش کشاورزی پیش‌بینی شده بود که تا پایان شهریور امسال 1450 نفر از آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سالجاری بیش از 400 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: سال گذشته 410 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است که امسال پیش‌بینی می‌شود تا 450 میلیارد تومان نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال 4 واحد گلخانه با ظرفیت 2 هکتار و تولید 700 تن با یک میلیارد و 6780 میلیون تومان در استان همدان احداث شده است که برای 20 نفر اشتغالزایی دارد.

نقی‌ئی یادآور شد: 2 واحد دامداری با تولید 3864 تن شیر و 164 تن گوشت و 195 نفز اشتغالزایی با 4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، 4 واحد مرغ گوشتی با 850 تن مرغ و 62 نفز اشتغالزایی و 3 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در استان احداث شده است.

مدیر امور صنایع سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: امسال 45 واحد پرورش زنبورعسل با ظرفیت تولید 70 تن عسل و 47 نفر اشتغالزایی با یک میلیارد و 100 میلیون تومان و 15 واحد شیلات با ظرفیت تولید 150 تن ماهی و 17 نفر اشتغالزایی با یک میلیارد و 800 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد 11 واحد صنایع کشاورزی در استان تأکید کرد: امسال 11 واحد با 12 میلیارد و 900 میلیون تومان سرمایه‌گذاری به صنایع کشاورزی استان اضافه شده که برای 148 نفر اشتغالزایی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه جذب ماده خام کشاورزی و کاهش ضایعات از اهداف صنایع تبدیلی در اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 121 هزار تن از ماده خام کشاورزی تولیدی استان جذب صنایع تبدیلی شده که برای 242 نفز اشتغالزایی داشته است و امسال باید 88 هزارتن ماده خام کشاورزی جذب صنایع شود.

نقی‌ئی با اشاره به احداث یک واحد بسته‌بندی سیب‌زمینی با 70 هزار تن ظرفیت، تصریح کرد: در زمینه فرآوری سیب‌زمینی کارهای خوبی صورت گرفته به طوریکه 42 واحد سردخانه در استان ایجاد شده که توانسته ضایعات سیب‌زمینی را از 35 درصد به کمتر از 5 درصد برساند.

مدیر امور صنایع سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 252 واحد صنایع تبدیلی در استان همدان وجود دارد که باعث جذب یک میلیون و 200 هزار تن ماده خام کشاورزی و فرآوری 960 هزار تن ماده خام کشاورزی شده است.

وی گردش مالی بخش کشاورزی را در سال گذشته 8500 میلیارد تومان دانست و گفت: 296 میلیون دلار معادل 83 میلیارد تومان فروش محصولات کشاورزی استان در سال گذشته بوده است.

وی درباره صنایع فرآوری گردو در استان همدان نیز یادآور شد: 2 پروانه بهره‌برداری در زمینه فرآوری گردو در استان صادر شده است به طوریکه یک واحد بسته‌بندی و یک واحد تولید پودر گردو در استان وجود دارد.

نقی‌ئی اظهار کرد: 24 واحد بسته‌بندی کشمش در ملایر وجود دارد که 36 هزار تن ظرفیت فرآوری دارند و طبق گزارش کارشناس ناظر شهرستان از این تعداد 3 واحد غیرفعال است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو