Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۳۷ تن بذور گواهی شده غلات در استان زنجان تولید شده است، گفت: با شروع سال زراعی جدید، تامین و توزیع انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزان از جمله کود و بذر در استان زنجان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم، اظهار داشت: استفاده از بذور گواهی شده در کشت غلات بسیار مهم و ضروری بوده و در این راستا ۱۲ هزار و ۳۱۶ تن بذر گواهی شده گندم طی سال جاری در استان زنجان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علاوه بر تولید بذر گندم ۴۲۱ تن بذر گواهی شده جو نیز در استان کشت شده است.

این مقام مسئول با ابراز اینکه توزیع کود و بذر مورد نیاز کشاورزان در سطح استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با شروع کشت غلات طی سال زراعی جدید، همه ۱۲ هزار و ۷۳۷ تن بذور گواهی شده تولیدی، در بین کشاورزان استان توزیع می شود که کشاورزان در صورت استفاده از بذور خود مصرفی در کشت غلات، ضمن بوجاری کردن بذور، حتما بذر مصرفی خود را از طریق قارچ‌کش ها ضد عفونی کرده و سپس اقدام به کشت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اعلام تامین و توزیع ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود در سطح استان گفت:توزیع انواع کود از اواخر شهریور ماه در استان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

عامری بیشترین میزان کود توزیع شده در استان را ۱۰ هزار تن کود فسفاته اعلام و افزود: امسال ۱۰ هزار تن کود فسفاته، ۸ هزار تن کود ازته و ۵۰۰ تن کود پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع می شود.

وی نحوه تغذیه گیاهی را در ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: مصرف درست و اصولی انواع کود توسط کشاورزان ضرورت داشته و در مصرف انواع کود باید نیاز محصول ملاک عمل باشد چرا که مصرف کم یا زیاد آن هر دو عاملی برای افت عملکرد و کیفیت محصول می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: سهمیه کود تعیین شده برای استان زنجان بر اساس توصیه موسسه خاک و آب کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان صورت می گیرد .

وی تصریح کرد: لازم است کشاورزان توصیه های ارائه شده توسط کارشناسان را جدی گرفته و برای کسب محصول با کیفیت این اصول را مد نظر قرار دهند.

عامری در پایان یادآور شد: کشاورزان با توجه به مناطق مختلف استانلازم است تهیه بستر مناسب، رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه های کارنده را در روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته با همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و افزود: برآورد می شود امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد