Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل ۹۲ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدفخرالدین هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های استان دارای دو فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد است که فرودگاه اردبیل در سال 70 با هفته‌ای دو پرواز و در مساحت یک هزار و 205 هکتار به بهره‌برداری رسیده و سومین فرودگاه وسیع کشور بوده که در حال حاضر این فرودگاه به انواع سیستم‌های کمک‌ناوبری و بصری مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فرودگاه اردبیل بعد از فرودگاه امام دومین فرودگاه کشور است که دارای سیستم آی.ال.اس به صورت نصب دوطرفه چراغ در باند اصلی است که تجهیزات دیگری نیز برای سیستم کم‌ناوبری با 40 میلیارد تومان تهیه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: فرودگاه پارس‌آباد 180 هکتار مساحت دارد که در سال 52 مطالعه و بهره‌برداری شده و از سال 80 مالکیت این فرودگاه از شرکت کشت و صنعت به فرودگاه‌های استان تغییر یافت.

هاشمی بیان کرد: سیستم کمک‌ناوبری پالس نیز در انتهای باند اصلی فرودگاه اردبیل نصب شده که این سیستم مکمل سیستم آی.ال.اس بوده و به صورت کامل نقشه باند را به خلبان نشان می‌دهد.

وی گفت: سیستم اس.اف.ال.اس با هفت میلیارد و 500 میلیون تومان نیز برای باند اصلی فرودگاه اردبیل خریداری شده و در 6 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 21 درصدی پروازها و افزایش 23 درصدی مسافران فرودگاه اردبیل بودیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: برای بهسازی فرودگاه پارس‌آباد نیز 17 میلیارد تومان هزینه شده و بهسازی سطوح پروازی و باند و نیز افزایش طول باند به مقدار 200 متر انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: احداث ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در حال حاضر بالای 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا به امروز 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که به دستور وزیر راه و شهرسازی نماد استان اردبیل برگرفته از گنبد الله الله نیز در این ترمینال نصب می‌شود.

وی افزود: امسال مجوز بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل اخذ شده و از اوایل سال آینده با اعتبار 50 میلیارد تومان این پروژه به پیمانکار مربوطه واگذار می‌شود که با شروع عملیات اصلی باند اصلی از باند متقاطع فرودگاه اردبیل برای نشست و برخاست پروازها استفاده خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: به منظور ارتقای آمادگی در فرودگاه اردبیل سناریوی تمرین دو ساله با عنوان مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه اردبیل فردا در محل فرودگاه اجرا می‌شود و تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بحران آمادگی خود را به نمایش می گذارند.

هاشمی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 164 فرودگاه اردبیل نشست و برخاست کردند و بیش از 151 هزار نفر مسافر نیز جابه‌جا شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به صورت هفتگی 46 پرواز از فرودگاه اردبیل انجام می‌شود که در پنج ماهه نخست امسال در مجموع 327 ساعت تاخیر پروازهای فرودگاه اردبیل بوده است.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا