Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت این وزارتخانه در دوره جدید، آموزش است و باید کمک کنیم تا این موضوع با قدرت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور با تقدیر از عملکرد رییس پیشین این موسسه آموزشی افزود: همه مشاغل به نوعی به وزارت کشور مربوط است و باید رشته های این دانشگاه را براساس نیاز وزارت کشور افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه همزاد عقل و اندیشه آزادی و اختیار است، ادامه داد: هرگز نمی توان جلوی تفکر را گرفت و مرگ و تولد در اختیار انسان نیست اما همین اختیار است که منجر به تصمیم در انسان می شود.
وزیر کشور خاطر نشان کرد: همه انسان ها با فطرت پاک آفریده شده اند و اگر در مسیر صحیح قرار گیرند، می توانند زندگی خوبی داشته باشند.
وی با اشاره به حادئثه عاشورا اظهار داشت: اگر بخواهیم تعقل و علم را در یک روز جمع ببندیم و به تصویر بکشیم، به عصر روز عاشورا می رسیم که تمامی جلوه آفرینش در این روز نمایان شده است.
پیش از سخنان وزیر کشور، محمد حسین امید رییس دانشگاه علمی و کاربردی در سخنانی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید بیش از یک میلیون و 200 هزار دانشجوی مهارتی تربیت کنیم ولی هم اکنون کمتر از 600 هزار نفر در دانشگاه های علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند که 260 هزار نفر کمتر از هدف برنامه ششم توسعه است.
وی افزود: 550 هزار ظرفیت برای تحصیل دانشجویان مهارتی داریم اما متقاضیان تحصیل در این دانشگاه به شدت کاهش یافته است و پیش بینی می شود طی سال های آینده نیز تعداد ورودی های به این دانشگاه کم تر شود.
امید گفت: متاسفانه در سال های اخیر دوره های کوتاه مدت، تک پودمانی و تک درس در دانشگاه علمی و کاربردی مغفول مانده و به همن دلیل تربیت نیروهای مورد نیاز دستگاه های دولتی که وظیفه اصلی دانشگاه علمی و کاربردی است، نیز به درستی انجام نشده است.
وی ادامه داد: در کشور حدود یک هزار و 100 مرکز آموزش و حرفه ای وجود دارد که 850 مرکز فعال هستند که در این مراکز حدود 450 هزار دانشجو تحصیل می کنند که این یعنی در هر مرکز فقط 150 دانشجو حضور دارند که آمار بسیار کم و پایینی است و با این تعداد نمی توان دانشجویان با کیفیت علمی بالا تربیت کرد.
در پایان این مراسم ژیلا سجادی به عنوان معاون وزیر کشور و رییس موسسه علمی و کاربردی مدیریت شهری این وزارتخانه معرفی شد.
سیام**9103**
خبرنگار: حمید شهریاری*انتشار:امیرکاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید پرونده ۲۲ متقاضیان تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی

تعداد ۲۲ پرونده‌ متقاضیان تدریس تجربی گروه فرهنگ و هنر در حوزه‌های تخصصی طراحی و دوخت لباس و پارچه، موسیقی و صنایع دستی (فرش) در دانشگاه جامع علمی کاربردی تایید شد.

به گزارش ایسنا، باحضور حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر اعضا، چهاردهمین جلسه از دور هشتم هیأت ممیزه دانشگاه برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این جلسه از مجموع ۷۶ پرونده بررسی شده در سه گروه فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و صنعت، تعداد ۲۲ پرونده‌ متقاضیان تدریس خبره/ تجربی گروه فرهنگ و هنر در حوزه‌های تخصصی طراحی و دوخت لباس و پارچه، موسیقی و صنایع دستی (فرش)، ۳۳ پرونده گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در حوزه‌های تخصصی مدیریت دفاعی و علوم انتظامی، علوم ورزشی و تربیت بدنی، امداد و سوانح، مدیریت و خدمات مهمانداری و گردشگری و ۱۴ پرونده گروه صنعت در حوزه‌های تخصصی ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE)، برق، صنایع غذایی و مکانیک و تاسیسات مورد تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • تایید پرونده ۲۲ متقاضیان تدریس خبره در دانشگاه علمی کاربردی
  • ۱۴ فروردین؛ آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان
  • رسالت ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است