Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - ایسنا نوشت: مشاور امنیت ملی پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن خواست تا به جای کنار گذاشتن یا تضعیف توافق هسته‌ای آن را تقویت و به آن اعتماد کند.

به گزارش پایگاه خبری المانیتور، اوزی آراد مشاور امنیت ملی پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در یک نشست به میزبانی گروه یهودی ـ آمریکایی جی استریت با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: موضع من حفظ این توافق و تقویت این توافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آراد که در سال‌های 2009 تا 2011 مشاور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: خاتمه دادن به این توافق یک گزینه واقعی نیست. چنین اقدامی در واقع موجودیت آن چیزی را که ایجاد شده است، از بین می‌برد در حالی که چیزی را جایگزین آن نمی‌کند.

اظهارات آراد در هفته جاری در آستانه ضرب‌الاجل واشنگتن برای تایید مجدد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در گزارش رئیس‌جمهور ترامپ به کنگره آمریکا در 15 اکتبر است. دونالد ترامپ در دیدارهای دیپلماتیک خود در یک ماه اخیر در نیویورک گفته است که احتمال دارد این پایبندی را تائید نکند. اگر ترامپ چنین نکند، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای ایران لغو شده بود، تصمیم‌گیری کند.

یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود به المانیتور گفت: دولت آمریکا به طور جدی بر این باور است که توافق هسته‌ای برای آمریکا بد است. به ویژه /////بندهای////// غروب، نماد بازرسی ناکافی و عدم پوشش مجموعه کامل فعالیت‌های بد ایران موجب شده است تا این توافق اساسا معیوب باشد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگو با المانیتور با بیان اینکه انتظار می‌رفت برنامه جامع اقدام مشترک به افزایش ثبات و امنیت منطقه و بین‌الملل کمک کند، مدعی شد که ایران هر آنچه در توان داشته باشد برای تضعیف ثبات و امنیت به کار می‌گیرد.

اما مشاور پیشین امنیت ملی نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دو دهه در سازمان جاسوسی موساد فعالیت می‌کرده است، در ادامه گفت که توافق هسته‌ای منافع آشکاری برای امنیت اسرائیل و بین‌الملل داشته و ایران تا به امروز به تعهداتش پایبند بوده است.

آراد همچنین با اشاره به اینکه از جانب خود صحبت می‌کند نه رژیم صهیونیستی گفت که ایران آنچه باید انجام می‌داده را انجام داده است. این کشور موجودی‌های (هسته‌ای) خود را کاهش داد، برخی سانتریفیوژهایش را برچید، مسیر پلوتونیوم را مسدود کرد. این توافق همچنین یک عمارت قانونی از معیارها، اهداف‌، مقاصد و ضوابط را به وجود آورد که حفظ آن سودمند است.

وی تاکید کرد: اکنون، اگر آن را دور بیندازید، پوچ خواهید بود.

به گزارش المانیتور، متحدان اروپایی واشنگتن از دولت ترامپ خواسته‌اند تا برجام را حفظ کند و تاکید می‌کند که این توافق قابل مذاکره مجدد نیست، اما آنها نشان داده‌اند که اگر آمریکا توافق را حفظ کند،‌آماده‌اند تا با دولت ترامپ برای رسیدگی به نگرانی‌های دیگر درباره ایران همکاری کنند. از جمله درباره آنچه واشنگتن حمایت ایران از گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه می‌خواند و بعلاوه برنامه موشکی بالستیک ایران.

اوزی آراد علاوه بر این گفت که واشنگتن باید اتفاق نظر با متحدان اروپایی‌اش را برای استفاده از فرصت برجام برای رسیدگی به دیگر نگرانی‌ها درباره ایران حفظ کند.

وی تصریح کرد: راستی‌آزمایی را تقویت کنید، اجرای توافق را تقویت کنید، ابهامات را برطرف کنید، این اقدامات را انجام دهید و توافق را تقویت کنید، نه این‌که آن را لغو کنید، چرا که در صورت نبود این توافق، شما نمی‌دانید که چه کاری انجام دهید و احتمالا در این فرآیند شکست می‌خورید.

52310

کلید واژه‌ها : توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک (برجام) -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا