Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست های اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت افزایش ضریب خود اتکایی تولید محصولات استراتژیک و اساسی برای تحقق عملیات اجرایی محصول سیب زمینی طرح استمرار در سطح ۴۴۰۰ هکتار و پیش بینی ۱۳۶۵۰۰ تن تولید مطابق تقویم زراعی با تاکید بر کشت بهنگام ، عرضه بموقع و استفاده موثر از خلاء تولید در ماه های پایانی سال ، افزایش کیفیت و تولید محصول سالم برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت تولید پائیزه این محصول مهم در سایر استان ها و ظرفیت انبار موجود ضمن رعایت نکات مهم به کشاورزان عزیز جنوب کرمان تأکید کرد: نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و با توجه به آلودگی مناطق تولید بذر در برخی استان ها به نماتد و بیماری های قارچی خاکزاد در زمان خرید و کاشت غده با کارشناسان حفظ نباتات سازمان مشورت کنند.

وی تصریح کرد : کشاورزان نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت مشخصات در سامانه تولید اقدام و از کاشت بیش از برنامه ابلاغی جدا خودداری نمایند.

موسوی گفت: ضمن رعایت تاریخ کاشت با استفاده از غده های استاندارد و بیش جوانه دار نسبت به کاشت اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی از افراد سودجو و شبکه های دلالی در فضای مجازی و ارائه ی آمار نادرست تولید و وضعیت بازار ،توصیه کرد هرگونه اخبار در زمینه تولید و بازار از طریق سایت ها و شبکه های معتبر و مرتبط ، کانال رسمی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ارائه می گردد و اخبار منتشره از کانال های غیر مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی ،غیرقابل استناد و برنامه ریزی است.

ایشان در پایان سالی توأم با موفقیت و سربلندی و برکت فراوان برای کشاورزان کشور و خاصه کشاورزان سختکوش و فهیم جنوب استان کرمان آرزو کرد.


انتهای پیام/س

آغاز کشت سیب زمینی طرح استمرار در مزارع جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تمام توان خود را در جهش تولید به‌کار می‌گیریم ضمن اینکه بخش کشاورزی استان کاملا مردمی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا حاجی‌رضا امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی، اظهار داشت: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از 80 هزار هکتار موجود، مقدار 55 هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، عنوان کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

حاجی رضا با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه 150 هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  400 هزار راس دام سبک و 90 هزار دام سنگین در قم وجود دارد ضمن اینکه سالانه 135 هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۵ هزار تُنی سیب‌زمینی کردستان به کشورهای همسایه
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی درچهارمحال و بختیاری
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود