Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@06:48:18 GMT

با CloudReady لپ تاپ خود را به کروم بوک تبدیل کنید

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۸۶۴۴

با CloudReady لپ تاپ خود را به کروم بوک تبدیل کنید

اگر می‌خواهید با سیستم عامل کروم (Chrome OS) کار کنید، لازم نیست لپتاپ جدیدی بخرید. با نرم افزاری به نام CloudReady می‌توانید تقریباً روی هر لپتاپی اقدام به نصب سیستم عامل کروم کنید.

کلیک: اگر مدت‌هاست از کروم بوک (Chromebook) استفاده نکرده‌اید یا در جریان اخبار آن نبوده‌اید، باید بدانید که این دستگاه‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال خبر خوش این است که می‌توان با یک نرم افزار ساده به راحتی سیستم عامل لپ تاپ را به کروم او اس تغییر داد.

گفتنی است؛ نسخه گوگل Chrome OS برای همه کاربران در دسترس نیست، اما پایه منبع باز آن یعنی Chromium OS موجود است و نرم‌افزار CloudReady که توسط Neverware طراحی شده، نصب سیستم عامل کروم را برای شما فوق‌العاده ساده می‌کند و دیگر لازم نیست خودتان را درگیر پیدا کردن درایور (Driver) یا سخت‌افزارهای سازگار کنید.
نکاتی که کاربر پیش از استفاده از CloudReady باید بداند:

CloudReady شما را وارد فرآیند نصب Chromium OS می کند و اکثر بخش‌های فنی پشت صحنه را به دست می‌گیرد. بنابراین نصب سیستم عامل کروم تقریباً به سادگی هر سیستم عامل دیگری خواهد بود. ولی چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

این روش روی همه کامپیوترها کار نمی‌کند. هرچند انتظار می‌رود که CloudReady روی اکثر کامپیوترهایی که از سال ۲۰۰۷ ساخته شده‌اند کار کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که روی همه دستگاه ها جواب دهد. از اینجا می‌توانید لیستی از سخت‌افزارهای آزمایش شده را به همراه سیستم مورد نیاز برای این کار مشاهده کنید. Chromium OS در اصل برای اجرا شدن روی سخت‌افزارهای سبک طراحی شده، بنابراین اگر دستگاهی قدیمی با مشخصات سخت‌افزاری پایین داشته باشید، این سیستم عامل می‌تواند نفس تازه‌ای به سخت‌افزار قدیمی آن بدمد.

این عملیات، اطلاعات سیستم شما را پاک می‌کند. در حال حاضر هیچ روشی برای بوت دوگانه Chromium OS با یک سیستم عامل دیگر مثل ویندوز از طریق CloudReady وجود ندارد. این عملیات را روی سیستمی اجرا کنید که به هیچ عنوان اطلاعات مهمی روی آن نداشته باشید. قبل از شروع کار می‌توانید از اطلاعات خود پشتیبان (بک آپ) تهیه کنید.

این نسخه ورژن ایده‌آل Chrome OS نیست. اگرچه Chromium OS با Chrome OS تقریباً فرقی ندارد، اما چند تفاوت کلیدی به چشم می‌خورد. از همه مهم‌تر این است که با این نسخه به‌روزرسانی منظم و خودکار یا پشتیبانی رسمی نخواهید داشت. به علاوه، این نسخه با Flash همراه نیست، ولی CloudReady به شما توضیح می‌دهد که چگونه بعد از نصب سیستم عامل کروم، Flash را به صورت دستی نصب کنید.

اگر مشکلی با موارد بالا ندارید، می‌توانید کار را شروع کنید. قصد ما از ذکر این موارد این بود که ایده‌ای کلی درباره وضعیت Chrome OS به شما ارائه دهیم تا ببینید می‌توانید با آن کنار بیایید یا خیر.

به چه چیزهایی نیاز داریم؟

وقتی لپتاپ مورد نظر برای انجام این آزمایش را پیدا کردید، چند ابزار دیگر هم لازم دارید که به شرح زیر است:

فلش USB با ظرفیت ۸ یا ۱۶ گیگابایتی؛ به گفته CloudReady، هر اندازه‌ای که از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد می‌تواند مشکل‌ساز شود. این شرکت اعلام نکرده که چرا با اندازه‌های دیگر احتمال خطا وجود دارد، ولی اگر می‌خواهید از فلشی با اندازه متفاوت استفاده کنید، ریسک آن را بر عهده بگیرید.

فایل CloudReady .bin؛ واضح است که قبل از شروع کار باید CloudReady را دانلود کنید. این اپلیکیشن به طور رایگان در این لینک موجود است. از بالای صفحه روی Download CloudReady کلیک کنید.

Chromebook Recovery Utility: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از نرم‌افزار CloudReady، فلش USB نصب سیستم عامل کروم را بسازید. این برنامه از اینجا قابل دریافت است.

در حالت ایده‌آل، باید نرم‌افزار CloudReady و Chromebook Recovery Utility را روی کامپیوتر دوم خود دانلود کنید، تا در صورتی که فرآیند نصب با مشکل مواجه شد، یک کامپیوتر دیگر داشته باشید. با این حال می‌توانید همه ابزار لازم را روی همان کامپیوتری که می‌خواهید Chrome OS را روی آن نصب کنید، بریزید که البته با این کار، سیستم عامل و همه اطلاعات قبلی خود را از دست می‌دهید.

چگونه CloudReady را نصب کنیم؟

وقتی همه چیزهای لازم را آماده کردید می‌توانید کار را شروع کنید. ابتدا باید فلش USB نصب CloudReady را بسازید. این مرحله خطری ندارد، بنابراین می‌توانید آن را روی هر کامپیوتری انجام دهید. با این کار اطلاعات فلش شما پاک می‌شود، پس اگر از قبل اطلاعاتی روی آن وجود دارد آن‌ها را به جای دیگری منتقل کنید.

برای ایجاد فلش USB نصب، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. Chromebook Recovery Utility را اجرا کنید.
۲. وقتی اپلیکیشن باز شد روی آیکن چرخ‌دنده Settings که در بالا-راست صفحه وجود دارد کلیک کنید.
۳. گزینه Use local image را انتخاب نمایید.
۴. فایل CloudReady .bin را که از Neverware دانلود کردید انتخاب کنید.
۵. فلش خود را به سیستم وصل نمایید.
۶. از سمت چپ اپلیکیشن Chromebook Recovery Utility فلش USB خود را انتخاب کنید.
۷. برای ایجاد فلش نصب، روی Continie و Create Now کلیک نمایید.

وقتی این فرآیند تمام شد، فلشی خواهید داشت که از آن می‌توانید برای نصب Chromium OS بر روی هر دستگاهی استفاده کنید. اکنون می‌توانید از فلش خود برای وارد شدن به نصاب CloudReady استفاده نمایید، ولی علاوه بر این می‌توانید قبل از نصب، سیستم عامل Chromium OS را امتحان کنید. اگر بدون پاک کردن اطلاعات می‌خواهید نگاهی به این سیستم عامل داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. مطمئن شوید که راه‌اندازی از روی USB را از طریق BIOS کامپیوتر خود فعال کرده باشید. اگر مطمئن نیستید، آن را بررسی کنید.
۲. فلش CloudReady را به سیستم وصل کنید.
۳. اگر منوی بوت در مقابل شما به نمایش درآمد، از بین گزینه‌های موجود، فلش USB خود را انتخاب کنید. در برخی از کامپیوترها برای دسترسی به این منو باید از کلیدی مثل F12 استفاده کرد.

در این مرحله، اگر بخواهید می‌توانید پیش از نصب سیستم عامل کروم نگاهی به آن داشته باشید. به یاد داشته باشید که نصب CloudReady کامپیوتر شما را پاک می‌کند. اگر از اطلاعات مهم خود پشتیبان نگرفته‌اید، این فرآیند را شروع نکنید.

برای نصب CloudReady مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از گوشه پایین-راست رابط کاربری CloudReady روی ساعت کلیک کنید.
۲. از منویی که ظاهر می‌شود، گزینه Install CloudReady را انتخاب نمایید.
۳. پنجره‌ای که ظاهر می‌شود از شما می‌پرسد که از نصب این سیستم عامل مطمئن هستید یا نه. این کار اطلاعات روی هارد درایو شما را پاک می‌کند. اگر مطمئن هستید، روی گزینه Erase Hard Drive & Install CloudReady کلیک نمایید.
۴. CloudReady یک بار دیگر از شما می‌پرسد که از انجام این کار مطمئن هستید یا نه. با عبور از این مرحله هیچ راه بازگشتی وجود ندارد، بنابراین باید اطمینان کامل داشته باشید. اگر مطمئن هستید، گزینه Erase & Install را انتخاب کنید.
۵. منتظر بمانید تا فرآیند نصب تمام شود.

بعد از این که فرآیند نصب تمام شد، می‌توانید لپتاپ خود را مثل یک کروم بوک واقعی راه‌اندازی کنید. با توجه به این که سیستم عامل شما نسخه‌ای از Chromium OS بوده که توسط CloudReady دستکاری شده است، احتمالاً راهنماهایی برای نصب دستی چیزهای مختلف مثل Adobe Flash مشاهده خواهید کرد، ولی به جز این، سیستم عامل شما فرقی با Chromium OS ندارد. اکنون که لپتاپ خود را به کروم بوک تبدیل کرده‌اید از امکانات جذاب این سیستم عامل مثل موارد زیر استفاده کنید:

بهترین اپلیکیشن‌های کروم که احتمالاً از آن‌ها خبر ندارید
چگونه اپلیکیشن‌های اندروید درون کروم را روی سیستم عامل‌های رومیزی اجرا کنیم
قفل‌گشایی کروم بوک با تلفن اندرویدی شما
انجام محاسبات عددی و تبدیل واحد از داخل لانچر اپلیکیشن کروم بوک
در بخش System هر چیزی که باید در مورد کروم بوک خود بدانید وجود دارد

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سئو سایت وردپرس چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است. امروزه بیش از ۴۰ درصد از وبسایت‌های روی اینترنت از وردپرس استفاده می‌کنند. بسیاری از وبسایت‌های معروف مانند نیویورکر، مجله تایم، بی بی سی آمریکا، ادوبی بلاگ، والت دیزنی و مرسدس از وردپرس استفاده می‌کنند.

از بین وب سایت‌های معروف ایرانی نیز برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های محتوا مانند تجارت نیوز، سایت چطور، سایت متمم و مجله دیجی کالا از این سیستم استفاده می‌کنند.

سئو سایت SEO چیست؟

سئو سایت به معنی بهینه سازی سایت برای موتور‌های جست و جو است و برای بهبود سایت برای موتور‌های جست و جو و جذب بازدیدکننده‌ها انجام می‌شود. سئو سایت کلیه فرآیند‌هایی که از اول روی سایت انجام می‌شود را می‌گویند.

 این فرآیند‌ها شامل طراحی سایت، تولید محتوا و فرآیند لینک سازی است که به جذب افراد از طریق موتور‌های جست و جو و عمدتا گوگل منجر خواهد شد.

سئو وردپرس چیست؟

سئو وردپرس به مجموعه کار‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه سازی و افزایش رتبه‌ی گوگل در سایت‌های وردپرسی انجام می‌شوند. سادگی سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما کمک خواهد کرد که زمان زیادی را در تولید و انتشار محتوا صرفه جویی کنید.

 بسیاری از نیازمندی‌های سئو به صورت پیش فرض در وردپرس رعایت شده، بخش بزرگی از سئو مربوط به مباحث تکنیکال است، اما زیبایی وردپرس در امکان بهبود جنبه‌های مختلف سئوی تکنیکال حتی برای کاربران با دانش فنی کم است.

البته سئو سایت فقط به این معنا نمی‌باشد که سایت را برای موتور‌های جستجو فقط بهینه کنیم، مهم‌ترین چیز که همواره در سئو مطرح است رضایت کاربر می‌باشد چرا که اگر کاربر وارد سایتی شود و از محتوای آن رضایت نداشته باشد به عبارت دیگر محتوای سایت نیار کاربر را برطرف نکند، کاربر از سایت شما خارج خواهد شد و به سایت دیگری می‌رود به این ترتیب رتبه شما هر روز در موتور‌های جست و جو کم و کم‌تر خواهد شد.

ارتباط سئو سایت با وردپرس

در سئو سایت، بیش از ۵۰ درصد فرآیند سئو مربوط به سئو داخلی وبسایت‌ها است و باید طوری انجام شود که به بهترین نحو ممکن سئو داخلی صورت گیرد، بنابراین اگر بخواهیم یک سایت خوب با سئو سایت داخلی مناسبی داشته باشیم باید ساختار سایت به گونه‌ای باشد که سئو آن بدون مشکل خاصی انجام شود که با وردپرس این کار به راحتی قابل انجام است.

البته که سیستم مدیریت محتوای انتخاب شده توسط شما تضمین کننده موفقعیت شما در صفحات جستجوری گوگل نخواهد بود. وردپرس یک سلاح جادویی نمی‌باشد و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین یک استراتژی سئو سایت موثر شود. شما باید همچان برای بهبود سئو سایت خود تلاش کنید. در ادامه مهم‌ترین مزایای وردپرس از نظر سئو را با هم بررسی خواهیم کرد:

سیستم وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و خیلی زود توانست توجه بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان را به خود جذب کند. امروزه وردپرس سهم ۶۰ درصدی از بازار سیستم‌های مدیریت محتوا را در اختیار خودش دارد. از وردپرس می‌توان به عنوان یک راهکار برای فروش اینترنتی و راه اندازی فروشگاه استفاده کرد.

بطور کلی دلایل محبوبیت وردپرس به شرح زیر است:

•    کاربری آسان: شما حتی بدون دانش برنامه نویسی می‌توانید یک سایت وردپرسی بسازید.

•    سازگاری و انطباق پذیری بالا: با وجود هزاران پوسته و افزونه وردپرس شما می‌توانید سایت وردپرسی را مطابق نیازی‌های خورد شخصی سازی کنید.

•    جامعه کاربری گسترده: وردپرس یک نرم افزار متن باز می‌باشد. هزاران سایت و تالا گفتگو وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها با سایر کاربران در ارتباط باشید و دانش خود را به اشتراک بگذارید و پاسخ سوالاتتان را درباره طراحی سایت با وردپرس دریافت کنید.

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا از نظر سئو سایت

•    امکان تغییر و اصلاح آدرس صفحات: در وردپرس امکان تغییر و پیاده سازی ساختاری مشخص برای آدرس صفحات مختلف وجود دارد.

•    اضافه کردن متادیتا بصورت خودکار: تایتل و توضیحات متا یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های رتبه بندی در سئو سایت می‌باشد. وردپرس به صورت خودکار بسیاری ازتگ‌های ضروری را به صفحات سایت اضافه می‌کند.

•    سئوی تصاویر: دیده شدن تصاویر سایت شما در صفحات جستجوی گوگل بسیار مهم است. سئو تصاویر در وردپرس به آسانی قابل مدیریت کردن است.

•    تجربه کاربری: وجود بی شماری از افزونه‌های وردپرس و پوسته این امکان را به شما می‌دهد تا سایت خود را بتوانید شخصی سازی کنید، می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات‌های زیادی به سایت اضافه کنید و تجربه کاربری سایت را بهبود بخشید. تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سئو سایت می‌باشد.

•    سرعت بارگذاری: بسیاری از پوسته‌ها در وردپرس برای سرعت بارگذاری بهتر بهینه شده اند، همچنین افزونه‌ها و ابزار‌های مختلفی برای بهبود سرعت در سایت‌های وردپرسی وجود دارد.

•    سازگاری با موبایل: امروزه بیش از ۶۰ درصد از جستجو‌ها در گوشی‌های موبایل انجام می‌شود، بهتر است بدانید که نمایش سایت در موبایل بسیار اهمیت دارد. بیشتر قالب‌های وردپرس بصورت پیش فرض با دستگاه‌های موبایل سازگار می‌باشند.

دیگر خبرها

  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران