Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير کشور جمهوري اسلامي ايران گفت: اولويت اين وزارتخانه در دوره جديد، آموزش است و بايد کمک کنيم تا اين موضوع با قدرت بيشتري ادامه يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، عبدالرضا رحماني فضلي روز سه شنبه در مراسم توديع و معارفه رييس موسسه آموزش عالي علمي و کاربردي مديريت شهري و روستايي وزارت کشور با تقدير از عملکرد رييس پيشين اين موسسه آموزشي افزود: همه مشاغل به نوعي به وزارت کشور مربوط است و بايد رشته هاي اين دانشگاه را براساس نياز وزارت کشور افزايش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه همزاد عقل و انديشه آزادي و اختيار است، ادامه داد: هرگز نمي توان جلوي تفکر را گرفت و مرگ و تولد در اختيار انسان نيست اما همين اختيار است که منجر به تصميم در انسان مي شود.
وزير کشور خاطر نشان کرد: همه انسان ها با فطرت پاک آفريده شده اند و اگر در مسير صحيح قرار گيرند، مي توانند زندگي خوبي داشته باشند.
وي با اشاره به حادئثه عاشورا اظهار داشت: اگر بخواهيم تعقل و علم را در يک روز جمع ببنديم و به تصوير بکشيم، به عصر روز عاشورا مي رسيم که تمامي جلوه آفرينش در اين روز نمايان شده است.
پيش از سخنان وزير کشور، محمد حسين اميد رييس دانشگاه علمي و کاربردي در سخناني گفت: تا پايان برنامه ششم توسعه بايد بيش از يک ميليون و 200 هزار دانشجوي مهارتي تربيت کنيم ولي هم اکنون کمتر از 600 هزار نفر در دانشگاه هاي علمي و کاربردي مشغول به تحصيل هستند که 260 هزار نفر کمتر از هدف برنامه ششم توسعه است.
وي افزود: 550 هزار ظرفيت براي تحصيل دانشجويان مهارتي داريم اما متقاضيان تحصيل در اين دانشگاه به شدت کاهش يافته است و پيش بيني مي شود طي سال هاي آينده نيز تعداد ورودي هاي به اين دانشگاه کم تر شود.
اميد گفت: متاسفانه در سال هاي اخير دوره هاي کوتاه مدت، تک پودماني و تک درس در دانشگاه علمي و کاربردي مغفول مانده و به همن دليل تربيت نيروهاي مورد نياز دستگاه هاي دولتي که وظيفه اصلي دانشگاه علمي و کاربردي است، نيز به درستي انجام نشده است.
وي ادامه داد: در کشور حدود يک هزار و 100 مرکز آموزش و حرفه اي وجود دارد که 850 مرکز فعال هستند که در اين مراکز حدود 450 هزار دانشجو تحصيل مي کنند که اين يعني در هر مرکز فقط 150 دانشجو حضور دارند که آمار بسيار کم و پاييني است و با اين تعداد نمي توان دانشجويان با کيفيت علمي بالا تربيت کرد.
در پايان اين مراسم ژيلا سجادي به عنوان معاون وزير کشور و رييس موسسه علمي و کاربردي مديريت شهري اين وزارتخانه معرفي شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد