Web Analytics Made Easy - Statcounter

اساسا احمدی‌نژاد بر مبنای ایجاد التهاب و هیجان در جامعه رای جمع می‌کند و نه عقبه خاص و مطمئن. اما معتقدم او در گرمسار یا سمنان به عنوان شهر خودش غریب‌تر از تهران خواهد بود به عبارتی در تهران شانس بیشتری خواهد داشت با این تفاوت که دیگر خبری از آن رنگین کمان دسته‌جات و گروه‌های سیاسی که زمانی تمام قد از او حمایت می‌کردند هم نیست گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه های اصلاح طلبان همانند رویه چند سال گذشته علاقه مندی زیادی به زنده نگه داشتن حواشی سیاسی محمود احمدی نژاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش جهان نيوز، روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد طی گزارشی نوشته است: شنیده‌های آفتاب یزد خبر از تحرکاتی از سوی احمدی نژاد در شهرخود و همین طور تهران، برای حضور در انتخابات دارد. البته ناگفته نماند که در کنار احمدی نژاد، نام غلامحسین الهام سخنگوی سابق شورای نگهبان نیز برای مجلس آتی به میان آمده است.

جالب اینجاست که وقتی از علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای دولت احمدی نژاد درباره کاندیداتوری رئیس دولت سابق در انتخابات 98 ، می پرسیم از معدود دفعاتی است که اینگونه گمانه زنی ها را تکذیب نمی‌کند یا از جایگاه کوچک مجلس برای احمدی نژاد حرفی نمی‌زند بلکه در عوض به آفتاب یزد می‌گوید: اگر آقای احمدی نژاد بخواهد در این زمینه فعالیت داشته باشد با مردم آن را در میان خواهد گذاشت. اما سابقه احمدی نژاد بخصوص در انتخابات 96 و حتی 92 (کاندیداتوری مشایی)به گونه ای است که آنقدرها هم شفاف راجع به ثبت نام و کاندیداتوری حرف نمی زند و بعضا با نامزدی اش ، مردم را شگفت زده و سردرگم می کند در حالیکه جوانفکر در اینباره می‌گوید: آن موقع هم مردم از این تصمیم سردرگم نشدند!

صحبت های جوانفکر چراغ سبزی به این مطلب است که ظاهرا پروژه کاندیداتوری احمدی نژاد برای نمایندگی مجلس روی میز او و احمدی نژادی هاست.

*تایید شود استقبال می‌کنم

محمود میرلوحی فعال سیاسی و عضو شورای شهر تهران نیز اگرچه بر این نکته تاکید دارد که احمدی‌نژاد برای همیشه تمام شده است اما درباره رد صلاحیت شدن یا نشدن او می‌گوید: من در دو انتخابات گذشته نیز از مطرح شدن نام او و آمدن وی به انتخابات استقبال کردم او باید به انتخابات بیاید و تایید صلاحیت شود تا میزان رای او هم برای جامعه و هم خودش مشخص شود.

میرلوحی افزود: احمدی‌نژاد می‌خواهد یک سرمایه اجتماعی مانند اصلاح طلبان باشد اما سرمایه اجتماعی شدن دهه‌ها طول می‌کشد، یک سرمایه اجتماعی، نشستن کنار مردم را به حضور همیشگی در صحنه مسئولیت رسمی ترجیح می‌دهد. . اما احمدی‌نژاد بدون این عقبه صرفا بر مبنای یکسری هیجانات رای جمع می‌کند.

میرلوحی ادامه می‌دهد: هرچند احمدی‌نژاد همانی است که زمانی انتخابات ارومیه و خوی و نقده به دست ایشان ابطال شد اما صادقانه خواستار تایید او هستم. اساسا با رد صلاحیت هیچکس موافق نیستم.

*کاندیداتوری از گرمسار یا تهران؟

در گزارش آفتاب یزد همچنین آمده است: اما آیا در صورت تایید صلاحیت احمدی نژاد ، وی رای خواهد آورد و به مجلس راه می‌یابد؟ و اگر از گرمسار کاندیدا شود و نه تهران، امکان عدم توفیق او بیشتر است یا رای‌آوری‌اش؟
برای پاسخ به این سوال بد نیست به انتخابات مجلس نهم باز گردیم . موقعی که غلامرضا کاتب در رقابتی تنگاتنگ و نفس گیر با پروین احمدی نژاد خواهر رئیس دولت سابق، به مجلس راه یافت. در این موضوع دو تحلیل وجود داشت یکی آنکه شکست خواهر احمدی نژاد در گرمسار از یک کاندیدای دیگر به معنای مقبولیت پایین احمدی نژاد است و تحلیل دوم این که رای نزدیک و دوم شدن خواهر احمدی نژاد در آن زمان نسبت به کاتب بیانگر میزان بالای محبوبیت احمدی نژاد نزد همشهریانش آن هم در سال 90 یعنی اوج منفوریت و عقب‌گرد هواداران احمدی نژاد از اوست، درحالیکه بسیاری معتقدند احمدی نژاد در ماه‌های اخیر 96، به مراتب محبوب تر از سال‌های 90 و 91 است) بنابراین حضور شخص او در گرمسار به معنای رای آوری حتمی‌اوست.

علیرغم این مسئله، محمود میرلوحی درباره میزان رای آوری احمدی نژاد و اینکه او در تهران بیشتر شانس پیروزی دارد تا شهر خود، می‌گوید: اساسا احمدی‌نژاد بر مبنای ایجاد التهاب و هیجان در جامعه رای جمع می‌کند و نه عقبه خاص و مطمئن. اما معتقدم او در گرمسار یا سمنان به عنوان شهر خودش غریب‌تر از تهران خواهد بود به عبارتی در تهران شانس بیشتری خواهد داشت با این تفاوت که دیگر خبری از آن رنگین کمان دسته‌جات و گروه‌های سیاسی که زمانی تمام قد از او حمایت می‌کردند هم نیست .

*زیبا کلام: رفتن احمدی‌نژاد به مجلس هیچ مشکلی برای اصلاح طلبان به وجود نمی آورد

اما زیباکلام درباره احتمال رای آوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس معتقد است که احمدی‌نژاد چه از تهران کاندیدا شود یا هر شهر دیگری، قطعا رای لازم برای ورود به مجلس را خواهد آورد.

زیباکلام می افزاید : احمدی‌نژاد با توجه به روحیه‌ای که دارد چندان برای مجلس کارایی نخواهد داشت چرا که اساسا مزاج او با کار دسته جمعی جور در نمی‌آید. او معمولا دستور می‌دهد و دیگران باید اطاعت کنند، در قوه مجریه این کار، عملی است اما در قوه مقننه شدنی نیست.

زیباکلام می‌افزاید : رفتن احمدی‌نژاد به مجلس هیچ مشکلی برای اصلاح طلبان و دموکراسی خواهان به وجود نمی‌آورد چون او کارایی نخواهد داشت. البته ممکن است او نطق‌های قبل از دستور آتشین داشته باشد و به عده‌ای حمله کند ولی او و گروهش ظرفیت اینکه لوایح دولت یا طرح‌های مجلس را به صحن بکشانند و آن را تایید یا رد کنند ندارند. حداکثر کار احمدی‌نژاد همان نطق‌های آتشین است که بعد از چند بار تکرار، از طعم و مزه می‌افتد بنابراین حضور او در مجلس مثمرثمر نخواهد بود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد