Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@09:35:03 GMT

اهدا کنندگان خون در سمنان ۱۵درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۹۱۱۶

اهدا کنندگان خون در سمنان ۱۵درصد رشد داشت

سمنان- مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه طرح پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: در ایام سوگواری سالار شهیدان تعداد اهدا کنندگان خون در استان ۱۵ درصد رشد داشت.

به گزارش قدس آنلاین، مجید حسینی ضمن بیان اینکه سازمان انتقال خون در راستای انجام سیاست‌گذاری‌های خود برای سامان‌دهی اهداکنندگان مستمر نذر خون از تاسوعا تا اربعین را در دستور کار قرار داده است، ابراز داشت: طرح پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی برای چهارمین سال پیاپی در استان سمنان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تعداد اهداکنندگان خون به نسبت سال گذشته در ایام سوگواری سالار شهیدان ۱۵ درصد رشد داشت، افزود: هدف از اجرای پویش نذر خون که تا انتهای ماه صفر نیز ادامه دارد سامان‌دهی اهداکنندگان خون است افرادی که برای نخستین بار به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند بعد از نمونه‌گیری فراخوان داده‌شده و بعدازآن جز اهداکنندگان محسوب خواهند شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه ازجمله استان‌هایی محسوب می‌شویم که ازنظر شاخص و تعداد اهداکننده خون در رتبه اول کشوری قرار داریم، ابراز داشت: ازنظر شاخص اهداکننده مستمر در سال گذشته با ارتقاء از ۷۳ درصد به ۷۹ درصد در جایگاه رتبه نخست کشوری هستیم و ازنظر تعدادی نیز از هر یک هزار نفر با ۵۱ نفر در رتبه اول کشوری قرار داریم.

حسینی با بیان اینکه در سال ۹۵ شاخص اهداکنندگان خون در بانوان نیز شش درصد رشد داشت، تصریح کرد: حداقل سن و وزن برای اهدا خون ۱۸ سال تمام و ۵۰ کیلو است و کسانی که بار اولی هستند تا سن ۶۰ سالگی و اهداکنندگان مستمر تا ۵۶ سالگی می‌توانند در پویش نذر خون شرکت کنند.

وی افزود: یکی از کارهای اولیه برای هر اهداکننده خون مشاوره و غربال‌گری است که افراد نباید هیچ‌گونه سابقه بیماری و حجامت را داشته باشند ازاین‌گونه اشخاص تا یک سال نمی‌توان خون گرفت چراکه یکی از شایع‌ترین عوامل هپاتیت (بی) خال‌کوبی و حجامت است و این امر ازنظر علمی نیز پسندیده نیست و به‌جای آن افراد باید در کار نیک اهدای خون شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان همچنین ابراز داشت: ارگان و دستگاه‌های اجرایی که می‌خواهند به‌صورت گروهی در اهدای خون شرکت کنند قبل از حضور با مراجعه به پایگاه‌ها نوبت‌دهی شوند و همچنین افرادی که مایل به اهدای خون هستند می‌توانند از طریق سامانه نوبت‌دهی وقت خود را مشخص کنند.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های امدادی و انتظامی در ۳۰۰ نقطه از جاده‌های سمنان مستقر هستند

هاشمی در ارتباط وبیناری در ستاد خدمات سفر کشور گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس، تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی ۶۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ دهیار روستاهای واقع در مجاورت مسیر ۶۵۰ کیلومتری بزرگراه امام رضا(ع) استقرار دارند، ابراز کرد: در این نقاط از خودروهای مجهز به چراغ گردان به‌منظور کمک به تسهیل ترددها و ایجاد امنیت روانی مسافران و زائران استفاده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: از ۷۷۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های کشور ۶۶ نقطه در استان سمنان قرار دارد که با تلاش انجام شده ۳۷ نقطه برابر با ۵۶ درصد، رفع اشکال و نقص شده است.

استاندار سمنان، ایجاد نوروزگاه و نمایشگاه‌های نوروزی در ورودی شهرهای استان را یکی از راهکارهای ماندگاری و رفع خستگی رانندگان و مسافران عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مردم آلمان معتقدند ارتش کشورشان قادر به دفاع از آنها نیست
  • گروه‌های امدادی و انتظامی در ۳۰۰ نقطه از جاده‌های سمنان مستقر هستند
  • صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ انتخابیه سمنان تایید شد
  • اعتبارات عمرانی استان سمنان ۷۴ درصد رشد داشت
  • انتقال ۳۴۰ کیلوگرم پسماند دارویی از قرچک به مرکز مجاز امحا
  • ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان جشنواره هنری استقبال از بهار مشهدی هستند
  • اعلام جزئیات فعالیت مرکز انتقال خون کاشان در ایام تعطیلات نوروزی
  • فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد
  • کاهش تصادفات فوتی در استان سمنان/پلیس در نقاط حادثه خیز مستقر است
  • دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در سمنان ۱۲۴ درصد افزایش یافت