Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر بازگشت اتحاد و انسجام به ملت فلسطین، گفت: همه چیز در نوار غزه باید در دست تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش روز سه شنبه خود نوشت: عباس شامگاه روز دوشنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه مصری
«سی بی سی» گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین پس از سفر مقام های دولت وفاق ملی به نوار غزه، اختیار همه امور را در این منطقه به دست خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال بر لزوم فراموش کردن اختلافات با حماس تاکید کرد.
عباس درباره آشتی ملی میان گروه های فلسطینی نیز گفت: ما تمایل فراوانی برای نهایی شدن آشتی ملی داریم و پس از 11 سال باید اتحاد و انسجام به ملت و خاک فلسطین باز گردد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: بدون تحقق وحدت و یکپارچکی، دولت فلسطین شکل نمی گیرد.
طبق این گزارش، دولت وفاق ملی به ریاست رامی حمد الله امروز (سه شنبه) نخستین نشست خود را با سران حماس برگزار کرد.
این نشست در راستای بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه و اداره این منطقه برگزار شده که از سال 2007 در کنترل حماس بود.
عباس تاکید کرد: همه گذرگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای امنیتی در نوار غزه باید در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.
وی گفت: با صراحت بیشتر بگویم که به هیچ وجه نمی پذیریم که نمونه از تجربه حزب الله لبنان در نوار غزه پیاده شود. واگذاری امنیت نوار غزه به معنای دست کشیدن از آن به نفع تشکیلات خودگردان است.
وی اشاره کرد: علاوه بر مسئله گذرگاه ها، حماس زرادخانه نظامی دارد که موفق شده حجم زیادی از آن را از طریق تونل هایی که زیر زمین احداث کرده به نوار غزه وارد کند.
عباس با اشاره به این موضوع گفت: این مسئله باید بررسی و حل شود. اینجا دولتی واحد با نظام، قانونی مشخص حضور دارد.
رئیس تشکیلات خودگردان با لحنی آشتی جویانه افزود: چه بسا همه ما در حق یکدیگر دچار خطا شده و یکدیگر را متهم و سرزنش کرده ایم، اما اکنون وارد مرحله جدیدی می شویم و باید گذشته را فراموش کنیم.
وی با اذعان به وجود اختلافات میان فتح و حماس تاکید کرد: حماس پس از اصلاح منشور این جنبش تغییر کرد. ما به لحاظ ایدئولوژی و سیاسی با هم اختلاف نظر داریم، اما با وجود این اختلاف ها، همه بخشی از ملت فلسطین هستیم. آنها (سران حماس) می خواهند به سازمان آزادی بخش فلسطین ملحق بشوند، از این رو باید با آن ها همراه شد و آنها نیز باید به سیاست ها پایبند باشند.
از جمله مشکلات پیش رو در مسیر تحقق آشتی ملی سرنوشت ده ها هزار کارمندی است که حماس در نوار غزه در سال 2007 استخدام کرد. این مسئله در گذشته نیز باعث شده بود که تلاش برای تحقق آتشی میان فتح و حماس بی ثمر و بی نتیجه بماند.
رامی حمد الله نخست وزیر فلسطین روز گذشته (دوشنبه) در گامی بزرگ برای تحقق آشتی ملی میان دو جنبش حماس و فتح پس از 10 سال تنش میان دو طرف، وارد نوار غزه شد.
حماس هفته گذشته اعلام کرد که اداره امور اداری نوارغزه را به دولت وفاق ملی به ریاست رامی حمدالله واگذار کرده است.
حمدالله طی مراسم استقبال در نوار غزه گفت: بار دیگر به غزه بازگشتیم تا آشتی و وحدت ملی را محقق کنیم و به اختلافات و چند دستگی ها و پیامدهای دردناک آن، پایان دهیم.
پیش تر حماس در بیانیه ای اعلام کرده بود که آماده است برای وحدت میان گروه های فلسطینی با جنبش فتح همکاری کند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین یکشنبه 26 شهریور در بیانیه ای اعلام کرد که حماس کمیته اداری در نوار غزه را منحل و از دولت وفاق ملی خواسته است تا به وظایف و ماموریت خود در نوار غزه عمل کند.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی** انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود

جنبش‌های حماس و فتح و یک دیپلمات در پکن عصر جمعه اعلام کردند که چین میزبان مذاکرات آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ مقام در جنبش‌های فتح و حماس گزارش داد که ریاست هیئت حماس برعهده موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیئت جنبش فتح برعهده عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی این جنبش است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات در پکن که اشاره‌ای به نامش نشده است، گزارش داد که این مذاکرات با هدف حمایت از تلاش‌ها در راستای آشتی میان ۲ جنبش فتح و حماس انجام می‌شود.

پیشتر مسکو میزبان نشست مشابهی در اواخر ماه فوریه برای رایزنی درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و بازسازی نوار غزه بود.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها