Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@15:10:01 GMT

فوتبال ملی؛ ۵ میزبانی و یک میلیارد جریمه

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۹۴۶۰

فوتبال ملی؛ ۵ میزبانی و یک میلیارد جریمه

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
تیم ملی فوتبال ایران در هر پنج میزبانی‌اش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با جریمه نقدی از سوی کمیته‌ انضباطی فیفا روبه‌رو شد؛ جریمه‌ای که مجموع آن مبلغی در حدود یک میلیارد تومان می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، هر چقدر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خوب بود و رکوردشکنی کرد، از نظر انضباطی رکورد اصلا خوبی از خود بر جای نگذاشت چرا که هر پنج بازی ایران در انتخابی جام جهانی با اتفاقاتی توأم شد تا فدراسیون فوتبال ایران جریمه نقدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران - قطر

اولین بازی ایران در انتخابی جام جهانی روسیه برابر قطر برگزار شد که در گزارش ناظر بازی، توهین و رفتار بد تماشاگران ایرانی به تیم رقیب درج شد؛ جایی که فیفا فدراسیون فوتبال ایران را ۴۰ هزار فرانک سوئیس (۴۱ هزار دلار) جریمه کرد.

همچنین به دلیل اتفاقات پیش آمده و درگیری‌های آخر بازی، سردار آزمون و احسان حاج صفی، دو بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز هر کدام ۵۰۰۰ فرانک سوئیس جریمه شدند.

جواد نکونام دستیار کی‌روش نیز در پی اتفاقات این دیدار سه جلسه محروم و ۲۵ هزار فرانک جریمه نقدی شد.

ایران - کره جنوبی

در این بازی نیز اتفاقاتی رخ داد که از چشم ناظر فیفا دور نماند. برگزاری مراسم مذهبی در قبل از شروع بازی و در بین دو نیمه، استفاده از پهباد و رفتار بد تماشاگران علیه هواداران کره‌ای‌ در نهایت باعث شد فیفا هشدار جدی به فدراسیون فوتبال ایران بدهد و جریمه نقدی ۴۵ هزار فرانک سوئیسی برابر ۴۶ هزار دلار نیز علیه فوتبال ایران وضع کند.

ایران - چین

در بازی ایران و چین نیز اتفاقات ناخوشایندی رخ داد. ازدحام بیش از حد هواداران در ورزشگاه آزادی و استفاده از مواد آتش‌زا باعث شد فدراسیون فوتبال ایران ۵۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شود.

فیفا همچنین پس از این بازی اعلام کرد که حتی ممکن بود بازی بعدی ایران را بدون حضور تماشاگر اعلام کند.

ایران - ازبکستان

در بازی با ازبکستان فدراسیون فوتبال ایران ۱۰ هزار فرانک جریمه شد. در حالی که این بار همه چیز برای میزبانی فوتبال ایران خوب پیش رفت، فیفا فدراسیون فوتبال ایران را به دلیل نبود پرچم‌های فیفا در ابتدای مسابقه ۱۰ هزار فرانک سوئیس جریمه کرد.

ایران - سوریه

آخرین میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم با حاشیه به پایان رسید. این بار نیز فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را به دلیل برگزاری مراسم جشن صعود پیش از شروع بازی و شعارهای غیرفوتبالی هواداران ۴۵ هزار فرانک سوئیس جریمه کرد.

همچنین در بازی رفت ایران و سوریه در مالزی تماشاگران ایرانی به دلیل پرتاپ اشیا ۳۰۰۰ فرانک سوئیس جریمه شدند.

مجموع جرایمی که فیفا فقط برای فدراسیون فوتبال ایران در نظر گرفته است مبلغی حدود ۲۲۸ هزار فرانک سوئیس (۹۳۳ میلیون تومان) می‌شود که فدراسیون فوتبال ایران باید این جریمه را پرداخت کند.

انتظار می‌رود که فدراسیون فوتبال ایران موارد یاد شده را در راس آموزش نیروهای خود برای میزبانی‌های دیگر قرار دهد تا جلوی این جرایم گرفته شود چرا که ممکن است در آینده فوتبال ایران تاوان بیشتری غیر از جرایم مالی (بازی بدون حضور تماشاگر) بپردازد.

در همین زمینه: فرصت یک ماهه AFC ؛ شاید تعداد تیم‌های لیگ برتر کم شود تاج: حضور بانوان در ورزشگاه نیازمند تصمیم‌گیری کلان است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: میزبانی تایلند عالی بود

به گزارش "ورزش سه"، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به ریاست مهدی تاج در بانکوک تشکیل جلسه داد. تاج در این جلسه دقایقی با اعضا صحبت کرد و گفت: در ابتدا می‌خواهم به هر دو تیم فینالیست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تبریک بگویم و به ازبکستان و تاجیکستان هم به دلیل تیم.های قوی که داشتند تبریک می‌گویم.

وی افزود: امیدوارم فینال و بقیه مسابقات به بهترین شکل به انجام برسند. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال تایلند و همکارانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت تلاش های گسترده و میزبانی خوب تقدیر و تشکر می‌کنم.

تاج افزود: جام ملت‌های آسیا یک مثال خوب دیگر از رشد و شکوفایی در فوتسال آسیاست. مفتخرم اعلام کنم ما در نحوه برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم گیری خواهیم کرد. این تصمیمات و تغییرات متضمن درخشش تیم‌های آسیایی در عرصه جهانی است و رشد فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره ادامه دار خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: خوشحالم اعلام کنم فوتبال ساحلی و فوتسال جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد و تیم‌های آسیایی هم درخشش زیادی در این مسابقات داشته و دارند. همزمان مسابقات در سطح جهانی، سیمنارها و دوره‌ها مورد حمایت ماست. در بخش داوران، تیم ها و بازیکنان مشخص است که آسیا در فوتسال طلایه دار است.

تاج در پایان گفت: اطمینان دارم به کمک به فدراسیون‌های عضو در این حوزه به پیشرفت ادامه خواهیم داد تا استانداردهای موجود را ارتقا دهیم. امروز در جلسه مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم. الان تریبون را برای حضور و غیاب به معاون دبیرکل کنفدراسیون واگذار می کنم.

پس از صحبت‌های تاج، اعضای کمیته به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و در نهایت تصمیماتی کلیدی را در جهت تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

دیگر خبرها

  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • شکست الاهلی باوجود گل فرانک کسیه
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است