Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، مارچوبه یکی از سبزیجاتی است که برداشت آن در فصل بهار بوده و از راسته ی مارچوبه، تیره ی مارچوبگان و سرده ی مارچوبه (Asparagus) است و به طور گسترده در سراسر اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا کشت می شود. مارچوبه همچنین سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، اسیدفولیک، ویتامین B6، تیامین و فیبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسیدفولیک

مارچوبه یکی از منابع اسید فولیک (ویتامین B9) در سبزیجات محسوب می شود. اسیدفولیک یا ویتامین B9 به بدن برای تشکیل سلول های قرمز خون کمک می کند. همچنین برای سوخت و ساز پروتئین، رشد سلولی، تقسیم سلولی و جلوگیری از نقایص لوله عصبی هنگام تولد ضروری است. مصرف یک دوم فنجان مارچوبه، ۱۳۲ میکروگرم معادل ۳۳ درصد از نیاز روزانه بدن، اسیدفولیک دارد.

پتاسیم و ویتامین C

مارچوبه منبعی غنی از پتاسیم است. ۶ عدد مارچوبه حاوی تقریبا ۲۰ میلی گرم پتاسیم بوده که نیمی از نیاز بدن به پتاسیم را تامین می کند. پتاسیم برای کارکرد قلب، کلیه، ماهیچه ها، اعصاب و دستگاه گوارش ضروری است. شاخه های سبز مارچوبه منبع خوبی از ویتامین C محسوب شده که برای تشکیل بافت های همبندی بدن مورد نیاز است.

فیبر، تیامین و ویتامین B6

مصرف ۱۵۰ گرم مارچوبه حاوی ۳ گرم فیبر، ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به تیامین و ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 است. فیبر غذایی درحرکات طبیعی شکم ، کاهش سطح کلسترول خون، کاهش وزن و کاهش سطح قند خون موثر می باشد. تیامین و ویتامین B6 در تبدیل کربوهیدرات به انرژی به بدن کمک می کند.

سایر فواید غذایی

مارچوبه سرشار از روتین است؛ ترکیبی که به تقویت دیواره مویرگی کمک می کند. همچنین حاوی گلوتاتیون بوده که آنتی اکسیدانی برای کمک به خنثی کردن تخریب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد و جلوگیری از ابتلا به سرطان است. ۱۵۰ گرم مارچوبه ۸ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند. لازم به ذکر است این ویتامین در رشد سلولی و تشکیل شبکبه چشم موثر است.

206

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون

 مدیرکل انتقال خون اصفهان با تبریک هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت»، اهدای خون را مصداق عینی مردمی سازی سلامت بیان کرد وگفت: اهداکنندگان خون سربازان گمنام سلامت هستند که در هر بار اهدای خون، سلامتی را حداقل برای سه نفر به ارمغان می‌آورند.


 کیان دهراب پور افزود: سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر اهداکننده به مراکز اهدای خون استان مراجعه که ۴۶۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شده‌اند و در سال ۱۴۰۳ باید تعداد ۶۴۰ نفر اهداکننده مراجعه کرده تا این اداره کل بتواند جوابگوی مراکز درمانی استان باشد.

او  با دعوت از جوانان و بانوان استان برای مشارکت بیشتر در امر اهدای خون، گفت: ۱۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان زیر ۳۰ سال هستند که این انتظار از جوانان ایثارگر استان می‌رود که در سال جدید به ۲۷ درصد ارتقا یابد.


 ۱۱ مرکز اهدای خون شامل خواجو و شهید حُججی در کلانشهر اصفهان و همچنین در شهر‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین، شهرضا و زرین‌شهر در این استان فعالیت می‌کنند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید