Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - بيژن زنگنه وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در مسکو با وحيد علي اکبروف رييس شرکت نفتي لوک اويل روسيه ديدار و مذاکره کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مذاکرات که شامگاه سه شنبه با حضور مهدي سنايي سفير ايران انجام شد، دو طرف بر گسترش همکاري ها در حوزه هاي مختلف نفتي تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس شرکت لوک اويل تاکيد کرد که براي گسترش همکاري هاي نفتي در بخش هاي مختلف، علاقه دو جانبه وجود دارد.
وي همچنين با اشاره به نشست سالانه وزيران مجمع کشورهاي صادر کننده گاز که روز چهارشنبه در مسکو آغاز مي شود، جايگاه ايران و روسيه و همگرايي دو کشور در اين حوزه را مهم بر شمرد.
زنگنه نيز با تاکيد بر اهميت همکاري هاي نفتي ايران و روسيه، نشست گازي در مسکو و همچنين هم افزايي دو کشور در اين عرصه ها را براي تقويت همکاري ها تاثيرگذار بر شمرد.
در جريان اين ديدار، همچنين يک يادداشت تفاهم همکاري نفتي در حوزه درياي خزر به امضاي مديران شرکت هاي مسئول رسيد.
محسن دلاويز مديرعامل شرکت نفت خزر به خبرنگار ايرنا گفت که يادداشت تفاهم بين ايران و روسيه پس از مذاکرات چند ماهه با لوک اويل براي انجام مطالعات اکتشافي در حوزه جنوبي اين دريا امضا شد.
ايران، روسيه، الجزاير، بوليوي، مصر، گينه استوايي، ليبي، نيجريه، قطر، ترينيداد و توباگو، ونزوئلا و امارات اعضاي اصلي مجمع جهاني کشورهاي صادر کننده گاز هستند.
کشورهاي عضو اين مجمع 70 درصد ذخاير گازي و 42 درصد توليد گاز جهان را در اختيار دارند.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادي مولوي نيا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها