Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
با آمدن فصل سرد آماده شدن براي جلوگيري از ورود سرما به فضاي داخلي ضروري است و بايد روش هايي براي عايق کردن درب و پنجره اجرا کرد. در اين صورت است که در مصرف انرژي صرفه جويي شده و هدر رفت گرما کاهش مي يابد. آيا در خانه با وجود اينکه درب ها و پنجره ها را خوب بسته ايد، احساس سرما مي کنيد؟ اگر اينگونه است زمان آن رسيده روش هايي خانگي را به کار ببريد که از خروج و ورود سرما به فضاي داخلي جلوگيري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما روش هاي خانگي براي عايق کردن درب و پنجره براي فصل سرما به شما معرفي مي کنيم:
پوشاندن درز درب و پنجره
يکي از راه هاي ورود سرما به داخل درزهاي پنجره و درب خانه است. موردي که در مورد درب وجود دارد و موجب نگراني مي شود، اين است که درب به علت اينکه در آستانه ورود و خروج قرار داشته و باز و بسته مي شود، سرماي زيادي از اين طريق را وارد فضاي داخلي خانه مي کند. از مواد مخصوص پلاستيکي استفاده کنيد تا درزهاي باز کنار درب و پنجره را پر کند. درزگير وينيل و رزيني با دوام هستند، هزينه زيادي ندارند و در پايان فصل سرد به سادگي مي توان آنها را حذف کرد.

از مواد مخصوص پلاستيکي استفاده کنيد تا درزهاي باز کنار درب و پنجره را پر کند
خانه هايي که پنجره هاي قديمي دارند، اغلب با مشکل ورود سرما روبرو هستند. براي اينکه از ورود هواي سرد به داخل خانه جلوگيري کنيد، از فوم هاي درزگير استفاده کنيد و آن را در چهار طرف پنجره نصب کنيد. زماني که از فوم استفاده مي کنيد، به علت ويژگي فشرده شدن مي تواند قسمت درز پنجره را به خوبي پر کرده و آن را همچنان بسته و قفل نگه دارد.

براي اينکه از ورود هواي سرد به داخل خانه جلوگيري کنيد، از فوم هاي درزگير استفاده کنيد
قرار دادن شيء پشت درب و پنجره
روش ديگري که براي عايق کردن درب و پنجره وجود دارد، اين است که شيء پارچه اي، کشيده و توپري را در پايين درب و پنجره قرار دهيد. مي توانيد از نوعي که حالت دکوراتيو داشته باشد استفاده کنيد ولي اين شيء از ورود هوا از درز پنجره و درب به داخل جلوگيري مي کند. اين روش به دليل اينکه نصب نمي شود، با آمدن گرما به سادگي مي تواند حذف شود.

قرار دادن شي توپر در پشت و پايين درب و پنجره ها
پرده دولايه و چند لايه
براي جلوگيري از ورود سرما از طريق پنجره روشي ساده اين است که از پرده دولايه يا چندلايه استفاده کنيد. تنها کافي است يک لايه پارچه به زير پرده اي که در حال حاضر نصب شده، وصل کنيد. استفاده از روش پرده چندلايه بسيار ساده است و نيازي به هزينه زيادي ندارد. حتي از اين روش براي تنوع دادن و تغيير دکوراسيون خانه خود هم مي توانيد استفاده کنيد. بر اساس ميزان سرماي منطقه زندگي خود مي توانيد تعداد لايه ها را افزايش داده و يا از جنس پارچه هاي ضخيم تري استفاده کنيد.

براي جلوگيري از ورود سرما از طريق پنجره از پرده دولايه يا چندلايه استفاده کنيد
پلاستيک در جلوگيري از ورود سرما
در کنار روش هايي که گفته شد، استفاده از پلاستيک مخصوص براي جلوگيري از برودت توصيه مي شود. پلاستيک را بيش از ابعاد پنجره ببريد و آن را با نوار چسب هاي محکم به اطراف قاب پنجره بچسبانيد. با استفاده از سشوار، پلاستيک را گرم کنيد تا جمع شده و چروک شود و به خوبي به پنجره بچسبد.

استفاده از پلاستيک مخصوص براي جلوگيري از برودت توصيه مي شود
کرکره و سايبان پنجره
در برخي از روش هاي عايق کردن درب و پنجره در فصل سرد، دکوراسيون و زيبايي خانه هم مد نظر قرار مي گيرد. براي زيبايي پنجره خانه خود مي توانيد از کرکره و سايبانهاي مخصوص استفاده کنيد. زماني که از سايبان هاي حفره اي در جلوي پنجره استفاده کنيد، از هدر رفت گرما جلوگيري کرده و باد سرد پاييزي و زمستاني تاثيري در سرماي خانه نمي گذارد. اين سايبان و کرکره به سادگي نصب مي شوند و حس خوبي به فضاي داخلي خانه مي دهد.

استفاده از پلاستيک مخصوص براي جلوگيري از برودت توصيه مي شود
منبع : chidaneh.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین

براساس اعلام وزارت ارتباطات، در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، با سراسری شدن خدمات سامانه پنجره واحد زمین به ۱۶ استان باقیمانده کشور، هزاران هکتار از اراضی کشور با استفاده از هوش مصنوعی مورد پایش قرار گرفت. 

بر اساس این اعلام، سامانه پایش اراضی که یکی از دو زیرسامانه پنجره واحد زمین است و نیز وظیفه‌ پردازش و مقایسه تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از تغییر کاربری در بازه‌های زمانی مختلف و با تکیه بر هوش مصنوعی را به عهده دارد، موفق به شناسایی بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری شد که این تصاویر حفاظت ۲۰ هزار هکتار از اراضی سراسر کشور را در پی داشته است؛ در همین راستا، استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای زمین که توسط دو شرکت دانش بنیان انجام شد باعث بهبود ۴۵ درصدی در دقت شناسایی تخلفات نسبت به ابتدای سال جاری شده است. 

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی که به صدور مجوزهای زمین محور می‌پردازد نیز با اتصال حدود ۲۴ دستگاه از ۴۷ دستگاه اجرایی و با کاهش محسوس زمان انتظار برای متقاضیان دریافت مجوز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، نسبت به صدور مجوزهای مختلف می‌پردازد به طوری که تا کنون بیش از ۴۹۰ هزار درخواست، توسط بیش از ۳۷۸ هزار متقاضی دریافت خدمت و مجوز در پلتفرم زمین ثبت شده است. پاسخگویی به این درخواست‌ها که پیش از این ماه‌ها به طول می‌انجامید، با استفاده از خدمات سامانه زمین در مقایسه با قبل به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در بسیاری موارد در کمتر از  ۹۰ روز، مجوز درخواستی متقاضیان صادر می‌شود. مجوزهایی که توسط سکوی زمین صادر می‌شود، نیازمند تبادل استعلام‌های متعددی در میان دستگاه‌های متولی است که همگی رایگان و بعضا بلادرنگ پاسخ داده می‌شوند. پیش از این که سامانه زمین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند، برخی دستگاه‌ها به طور غیرقانونی برای پاسخگویی به استعلامات، اقدام به اخذ وجه از مردم می‌کردند که با آنها برخورد شد. 

بنابر این گزارش، سامانه پنجره واحد زمین توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری دبیرخانه ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی راه‌اندازی شده و بهره‌بردار این سامانه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. سامانه پنجره واحد زمین به نشانی iraneland.ir هم اکنون آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد+عکس
  • پنجره نقل و انتقالات استقلال چگونه باز می‌شود؟
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • شوک سال جدید به استقلال، زود خنثی شد!
  • 41 متر خانه در توکیو، نظرتان درباره این رویکرد ژاپنی چیست؟! (+تصاویر)
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • کامرون: بحران انسانی در غزه همچنان شدید است
  • پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟