Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارآفرین در آذربایجان شرقی با پرورش پرندگان زینتی در حیاط منزل روستایی خود، موفق به‌اشتغالزایی برای پنج نفر وکسب ماهیانه سه میلیون تومان سود خالص شده است.

به گزارش تسنیم، پرورش پرندگان زینتی یا گونه‌های خاص و کمیاب از ماکیان یکی از پرسودترین شاخه‌های پرورش طیور است. همین مسئله موجب شده است که پرورش پرندگان زینتی و ماکیان کمیاب به عنوان یک رشته تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌های جهان مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا رجبی یکی از افراد موفق و فعال در عرصه کارآفرینی است که در روستایی از توابع شهرستان ملکان واقع در آذربایجان شرقی زندگی می‌کند. وی در یک محوطه 300 متر مربعی از حیاط منزلش، 25 گونه نادر از پرندگان زینتی و ماکیان کمیاب را پرورش داده است.
وی درباره کار خود می‌گوید: «کلیه دستگاه‌های جوجه کشی، دان خوری، مادر مصنوعی و قفس‌ها را خودم به صورت تمام اتوماتیک می‌سازم و علاوه‌بر تامین نیاز واحد تولیدی ام، این دستگاه‌ها را به فروش می‌رسانم. در حال حاضر با استفاده از 300 مترمربع از فضای منزلم در روستا، بیش از 25 گونه نادر طیور را پرورش می‌دهم که تعداد آنها بالغ بر 500 قطعه است.»
 رجبی موفق به‌اشتغالزایی برای پنج نفر شده و با تقاضای زیادی از طرف مشتریان برای خرید محصولاتش رو به رو است.
این فعال اقتصاد مقاومتی درباره گونه‌هایی که پرورش می‌دهد، می‌گوید: «قرقاول بومی ایران، قرقاول سیلور، قرقاول بلژیکی، قرقاول هلندی، قرقاول پاکستانی، مرغ فونیکس، مرغ نیهوماشیه، مرغ پوشین، مرغ سیبرایت، بوقلمون اصلاح شده ترکیه ای، بوقلمون اصلاح شده ایرانی، بوقلمون برنزی، غاز اوکراینی، غاز اصلاح شده ایرانی، اردک پکنی، بلدرچین ژاپنی، کبک توکا و... تعدادی از گونه‌هایی است که پرورش می‌دهم و در سال حدود پنج هزار قطعه از آنها را به فروش می‌رسانم.»
رجبی درباره نحوه فروش محصولاتش، بیان می‌کند: «در منطقه محل زندگی، همه واحد پرورش طیور من را می‌شناسند و برای تهیه انواع پرندگان و ماکیان کمیاب به من مراجعه می‌کنند. ماهانه حدود سه میلیون تومان سود خالص از فروش پرندگان حاصل می‌شود.»
وی ادامه می‌دهد: «در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کمبود فضاست. اگر زمین مناسب در اختیار داشته باشم می‌توانم کار را چند برابر توسعه دهم. تعداد زیادی از مسئولان از واحد تولیدی من بازدید کرده‌اند و امیدوارم با همراهی آنها بتوانم کار را توسعه دهم و برای تعداد بیشتری از مردم‌اشتغالزایی کنم.»

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مستندساز موفق ایلام گفت: برای تولید مستند پرندگان هفت سال وقت گذاشته و توانسته در این مستند ۳۰۰ گونه پرنده در استان ایلام را شناسایی و به تصویر بکشد.   مهدی نورمحمدی در ادامه افزود: سال ۱۳۸۲ اولین مستندش با عنوان عبور از سرزمین آلامتو و تاکنون موفق به تولید ۱۳ مستند کوتاه و بلند از جمله در پناه بلوط، آوای بلوط و در امتداد کبیر کوه شده است.   مهدی نورمحمدی مستندساز و عکاس ایلامی با تولید مستند‌های فاخر موفق به کسب ۵۰ جایزه ملی و بین المللی در ۱۱ کشور دنیا شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • کمیاب: لبخند آقای مددی! (عکس)
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید