Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دمشق - ايرنا - رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري همه پرسي درشمال عراق، اشتباه راهبردي مسعود بارزاني بود که برغم نصيحت ها انجام شد.

علاء الدين برجوردي که به سوريه سفر کرده است سه شنبه شب در گفت و گو با ايرنا افزود: برغم اينکه بسياري از چهره هاي سرشناس کردستان با اين همه پرسي مخالف بودند و برغم همه نصيحت هاي جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي منطقه اين اشتباه صورت گرفت و امروز شاهد آثار منفي آن بر اقليم کردستان عراق هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: مسئولان اقليم کردستان بايد هرچه سريعتر اين همه پرسي را منتفي اعلام کنند و فضا را براي مراحل بعدي در جهت بازگشت امنيت، ثبات و توسعه به اقليم کردستان عراق فراهم کنند.
بروجردي اظهارداشت: در صورتي که مسئولان کردستان عراق بر اين مسير پافشاري کنند، از نظر سياسي، اقتصادي و نظامي مشکلات زيادي را درپيش خواهند داشت.
وي درگذشت جلال طالباني به عنوان يکي از چهره هاي برجسته مردم کردستان را به خانواده وي و همه مردم کردستان تسليت گفت.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره ديدار از سوريه نيز گفت: با توجه به اهميت سوريه به عنوان عضوي از محور مقاومت در چارچوب ديپلماسي پارلماني، ارتباط تنگاتنگ و پيگيري روزمره تحولات اين کشور و ارتباط منظم با مسئولان بلند پايه سوري در دستور کار قرارداشت.
بروجردي افزود: با توجه به انتخابات رياست مجلس سوريه و انتخاب آقاي حمود الصباغ به عنوان رئيس جديد، در ديدار با وي پيام علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به وي ابلاغ مي شود.
وي بيان کرد: اميدواريم با توجه به گسترده تر شدن کنترل دولت بر مناطق مختلف سوريه و شکست تروريست هاي تحميلي به اين کشور، بازديدهايي فراتر از دمشق نيز داشته باشيم.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره وضعيت سوريه نيز اظهارداشت: از زماني که حلب آزاد شد، منحني قدرت داعش و ديگر تروريست ها سير نزولي خود را آغاز کرد و کمر داعش شکست.
بروجردي اضافه کرد: برغم حمايت هاي مستقيم و غير مستقيم آمريکا از تروريست ها، بويژه انتقال سران گروهک هاي تروريستي توسط نيروهاي آمريکايي که نشانه بارز حمايت آمريکا از تروريست ها است ،توازن قوا به سود محور مقاومت تغيير کرد.
وي افزود: پيروزي هاي ارتش سوريه، نيروهاي مردمي و نيروهاي مقاومت، کمک هاي جمهوري اسلامي ايران و نقش ارزشمند حزب الله لبنان باعث شد که سوريه از مرحله خطر عبور کند و شاهد پيروزي هاي متعدد در جبهه مقاومت باشيم.
وي با بيان اينکه شکست تروريست ها ، شکست آمريکا و هم پيمان هاي منطقه اي اين کشور است، گفت: تحولات سوريه بسيار قابل توجه است و اميدواريم سوريه هرچه سريعتر به سوي امنيت پايدار و سازندگي حرکت کند.
`علاءالدين بروجردي` رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي سه شنبه شب در راس هياتي پارلماني وارد پايتخت سوريه شد.
شبس**6116انتشاردهنده:عزيز موسوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق