Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – به گزارش خبرگزاري رويترز، يک مسئول بلندپايه سومالي سه شنبه گفت، عربستان به کشورش 50 ميليون دلار کمک مالي اعطا کرده است اما اين اقدام تغييري در رويکرد بيطرفانه سومالي در تنش موجود ميان رياض و دوحه ايجاد نخواهد کرد.

کمک مالي عربستان به سومالي، يک هفته پس از ديدار هفته گذشته «محمد عبدالله فرماجو» رئيس جمهوري اين کشور از رياض صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرحمن عمر عثمان در اين باره به رويترز گفته است: کشورش از کمک هاي مالي عربستان قدرداني مي کند و روابط دوجانبه با سعودي دوستانه و عميق است.
عثمان در اين حال يادآور شد: نيازي نداريم که از کشوري عليه کشور ديگر طرفداري کنيم.
تاکنون سخنگوي دولت عربستان به اين خبر واکنشي نشان نداده است.
قطر برخلاف عربستان، از شرکاي اصلي تجاري سومالي به شمار نمي رود، اما رسانه هاي سومالي پيشتر گزارش کردند که دوحه به «محمد عبدالله محمد» رئيس جمهوري اين کشور در تبليغات انتخاباتي اش، کمک مالي ارائه داده است.
بي طرفي سومالي براي قطر حائز اهميت است، چرا که در وهله نخست، آسمان اين کشور آفريقايي همچنان به روي هواپيماهاي خطوط قطر باز است و اين امر مي تواند در شرايط تحريم کشورهاي چهارگانه، يک شريان حياتي براي دوحه باشد.
از سوي ديگر، قرار گرفتن سومالي در خليج عدن به عنوان يکي از مهم ترين گذرگاه هاي حمل و نقل دريايي جهان، اهميتي استراتژيک به اين کشور مي دهد.
شبس**9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • مانچینی ترکیب صعود عربستان را چید
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور