Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@02:57:21 GMT

راهکاری برای توسعه سیاست‌های بازار کار

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۵۵۰۶

راهکاری برای توسعه سیاست‌های بازار کار

پول نیوز -معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، از پیاده سازی سیاست «اشتغال انتخابی» در تخصیص منابع مالی برای توسعه سیاست‌های بازار کار خبر داد.

عیسی منصوری، با اشاره به اولویت بندی رشته‌های دارای ظرفیت اشتغال گفت: معمولا طی سنوات گذشته، سیاست‌های اشتغالزایی و تخصیص یارانه اشتغال، بدون توجه به رشته و نوع مشاغل اولویت دار اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر کار افزود: غالب منابع اشتغالزایی هم، بدون ارائه توجیه فنی و اقتصادی تخصیص پیدا می‌کرد؛ در حالی که ممکن است طرح مذکور توجیه اقتصادی و اشتغالزایی نداشته باشد.

منصوری با تاکید بر تغییر رویکرد جهت دهی تسهیلات اشتغال گفت: امروز سیاست‌های سنتی پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی، دیگر پاسخگو نیست؛ بلکه این سیاست اشتغال انتخابی است که مشخص می‌کند چه منابعی در چه صنایعی باید هزینه شود تا بتواند کالاهای تولیدی را به بازارهای جهانی متصل کرده و کالاهای داخلی را فراتر از مرزها عرضه کند.

وی ادامه داد: اگر تسهیلات و منابع مالی، متناسب با ظرفیت صنایع با تمرکز بر میزان اشتغالزایی تخصیص یابد؛ می‌توان به پاسخگویی سیاست‌های اشتغالزایی امیدوار بود.

معاون توسع کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنابراین تمرکز ویژه در تخصیص منابع بر روی صنایع اشتغالزا خواهد بود؛ به طوریکه با اولویت‌بندی رشته‌های دارای ظرفیت اشتغال با معیارهای مشخص، سیاست اشتغال انتخابی را پیاده سازی می‌کنیم تا منابع در صنایع منتخب و اشتغالزا هزینه شوند.

منصوری با بیان اینکه رَسته‌های دارای ظرفیت اشتغال در قالب برنامه جامع اشتغال فراگیر پیش بینی شده است، گفت: از جمله مشاغل دارای ظرفیت که متناسب با موقعیت جغرافیایی استان‌ها مد نظر است، مشاغلی چون پوشاک، کفش، فناوری اطلاعات و گردشگری است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد

عباس اکبری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین، گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در راستای پرداخت وام مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین تخصیص یافت.

وی ادامه داد: ۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال طرح برای دریافت تسهیلات در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین تعهد پارسال شهرستان در سامانه رصد را ۷۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: یک‌هزار ۷۱۲ نفر در این سامانه ثبت شد که این تعداد ۲۲۳ درصد بیشتر از تعهد شهرستان است.

فرماندار خمین نیز در این نشست با تقدیر از پیگیری ادارات برای پیگیری تخصیص اعتبارات گفت: ادارات از انحراف تسهیلات پرداختی اشتغال با نظارت کامل جلوگیری کنند.

حمید کمانکش افزود: وام اشتغال باید به کسانی پرداخت شود که از آمار بیکاران جامعه جدا شوند.

وی با تقدیر از بانک‌های شهرستان خمین به دلیل همکاری در پرداخت وام اشتغال بیان کرد: حضور روسای بانک‌های عامل در نشست‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ضروری است.

فرماندار خمین اظهار کرد: اولویت بخشی به طرح‌های گروهی در اعطای تسهیلات بنیاد برکت اقدام خوبی است.

خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در جنوب استان مرکزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حفاظت از مرزهای مجازی به اندازه حفاظت از مرزهای روی نقشه دارای اهمیت است
  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد