Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک راوی دفاع مقدس با بیان اینکه هم واقعه عاشورا و هم هشت سال دفاع مقدس با چراغ سبز عوامل نفوذی داخلی به وجود آمد تأکید کرد: در تاریخ اسلام بارها و بارها از خواص بی‌بصیرت دنیاطلب ضربه خورده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر علیرضا دلبریان سه‌شنبه شب در آیین سومین شب شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین سلام الله علیه و یاران باوفایش که با حضور مسئولان و خدمتگزاران هیأت‌های مذهبی کاشمر در محل حسینیه جوانان قمربنی‌هاشم این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری همه این مناسبت‌ها و مراسم مختلف در راستای یک هدف است و آن عبارت است از بندگی خدا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما اگر از واقعه کربلا و یا از شهدای دفاع مقدس می‌گوییم همه به خاطر یک چیز است و آن همان هدف آفرینش یعنی عبودیت و بندگی است.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه بین واقعه کربلا و هشت سال دفاع مقدس شباهت‌های زیادی وجود دارد خاطرنشان کرد: همان طور که شهید آوینی گفت اگر کسی می‌خواهد ما را بشناسد باید برود الفبای عاشورا را بشناسد چرا که عاشورا و دفاع مقدس، تاریخی هستند که ما را زنده کرد و اگر این وقایع نبودند ما امروز عزت نداشتیم.

وی افزود: امروزه مقام معظم رهبری می‌فرمایند شناختن عبرت‌های عاشورا در اولویت است و لذا باید از خود بپرسیم چرا عاشورا و جنگ تحمیلی ما به وقوع پیوست؟

دلبریان گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در عراق هم صدام روی کار آمد و از همان اوایل روی کار آمدن صدام، جنگ تحمیلی آغاز شد و در تاریخ هم می‌خوانیم که همزمان با روی کار آمدن یزید، واقعه کربلا رخ داد.

وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ما برنامه دارند و با همان برنامه جلو می‌روند که روی کار آمدن صدام در عراق یکی از همان برنامه‌های آن‌ها بود.

این راوی دفاع مقدس با هشدار نسبت به پدیده نفوذ اظهار داشت: هم در واقعه عاشورا و هم در هشت سال دفاع مقدس این عوامل نفوذی داخلی بودند که باعث پدید آمدن این وقایع شدند به عنوان مثال شمر و یا قاضی شریح کسانی بودند که دم از تدین می‌زدند و عوامل داخلی به حساب می‌آمدند.

دلبریان افزود: قاضی شریح با یک خط فتوا حکم به قتل امام حسین(ع) داد و در واقع یک خط فتوای خواص بی‌بصیرت باوجاهت دنیاطلب ترسو یکی از عوامل واقعه عاشورا شد و ما در تاریخ اسلام بارها از همین افراد باوجاهت دنیاطلب ترسوی بی‌سیاست ضربه خورده‌ایم.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی نیز در سایه چراغ سبز بنی‌صدرها اتفاق افتاد و لذا امام خمینی(ره) ‌قبل از آغاز جنگ دستور تشکیل بسیج را داده بودند و این مسائل نشان می‌دهد که تاریخ ادامه دارد.

این راوی دفاع مقدس گفت: حمله دشمنان دین به امام حسین(ع) در واقع حرکتی بود که در برابر بعثت رسول اکرم(ص) به وجود آمد و این در حالی بود که از بعثت دو نسل می‌گذشت و امروز هم باید حواسمان باشد که چند نسل از انقلاب اسلامی می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر ما به دنبال دنیا برویم و از ارزش‌ها فاصله بگیریم باز هم امکان تکرار واقعه کربلا وجود دارد چرا که دنیاطلبی و رفاه طلبی که هنوز هم که هنوز است از همین عوامل داریم ضربه می‌خوریم باعث شکست می‌شود.

دلبریان اظهار داشت: هدف دفاع مقدس و محرم حسینی یک چیز است و آن استقامت در برابر حرکت دشمن است.

این جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به هجمه شبهات در فضای مجازی بر علیه اعتقادات و ارزش‌های اسلامی و انقلابی تصریح کرد: لازم است صدا و سیمای ما یک شبکه مخصوص برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات راه‌اندازی کند و همچنین باید مجالس مذهبی ما هم دو طرفه و به صورت پرسش و پاسخ برگزار شود تا بتوانیم در برابر این هجمه دشمن ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم در اثر ناآگاهی، برخی مذهبی‌های ما که موقعیت‌شناس نیستند می‌گویند نباید مجلس امام حسین(ع) را سیاسی کرد و حتی گفتن از شهدا و لزوم حفظ نظام جمهوری اسلامی را هم سیاسی شدن مجلس امام حسین(ع) می‌دانند در صورتی که اصل جمهوری اسلامی برای امام حسین(ع) به وجود آمد و دفاع مقدس ما در تداوم راه عاشورا بود.

دلبریان تصریح کرد: باید از کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند سؤال کرد نام امام حسین(ع) را چه کسی بلند کرد و راه کربلا را چه کسانی باز کردند؟ آیا پدران و پدربزرگ‌های ما در آرزوی زیارت کربلا از دنیا نرفتند؟ و آیا غیر از این است که راه کربلا را همین شهدا باز کردند؟

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان شهدا باشیم گفت: راهپیمایی اربعین در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه است و ما شاهد هستیم که در این راهپیمایی از تمام دنیا و از تمام مذاهب شرکت می‌کنند و این به برکت رزم و فداکاری شهدای مظلوم تاریخ ما بوده است.

این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه ما جنگ طلب نبوده و نیستیم اظهار داشت: امام حسین(ع) نمی‌خواست جنگ شروع شود و ما هم دوست نداشتیم جنگ تحمیلی آغاز شود چرا که ما دشمن هیچ ملت و کشوری نیستیم بلکه ما دشمن ظلم و ستم در هر جا که باشد هستیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایط حساسی هستیم و دشمن با استفاده از ابزار جدید به ما هجمه آورده است و لذا هیأت‌های عزاداری نباید محدود به ماه محرم باشند بلکه در تمام سال باید مسائل و مشکلات اجتماعی در همین هیأت‌ها و تکایا حل شود.

دلبریان افزود: در این شرایط باید هر کس در هر جا که هست محکم بایستد و مراقب خود باشد چرا که جبهه و محرم هم همین‌گونه جلو رفت و ما نباید دنبال عده باشیم همان طور که امام حسین(ع) عِده و عُده را کنار گذاشت و نفرمود ما کم هستیم بلکه فرمود تکلیف است.

وی تصریح کرد:‌ عده‌ای ممکن است بگویند امام حسین(ع) یک فرد معصوم و متعلق به 1400 سال پیش است که باید برای آن‌ها شهدای دفاع مقدس را مثال زد و باز عده‌ای ممکن است بگویند شهدا مربوط به 30 سال قبل بودند و حالا شرایط تغییر کرده است که باید برای این‌ها نیز شهید حججی و شهدای مدافع حرم را مثال زد.

دلبریان گفت: قدرت واقعی ما در وجود جوانانی امثال شهید حججی است چرا که دشمن با این همه ادعا و قدرت از پرورش حتی یک شهید حججی ناتوان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت سال جدید سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب ، حجت الاسلام ناجی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تکاب ، مسلم فکری رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران و جمعی از پرسنل سپاه با حضور در منزل جانبازان سرافراز باب اله برجی و حاج یحیی صادقی و رزمندگان دوران دفاع مقدس آقایان محمود دولتی و جواد مولودی از ایثار و فداکاری و صبر و استقامت آنان تجلیل کردند.

سرهنگ کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این دیدارها ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس آنان را سند افتخار انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس مردم سرافراز ایران اسلامی دانسته و گفت : جانبازان عزیز و رزمندگان دفاع مقدس برگ افتخار ایران اسلامی و نشانه عزت و اقتدار ملتند .

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • برنامه های لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • برنامه های شبهای قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس