Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز؛شرکت یاهو اعلام کرد تمامی ۳ میلیارد اکانت این شبکه اینترنتی در سال ۲۰۱۳ میلادی مورد دستبرد اطلاعاتی قرار گرفته و همه کاربران یاهو هک شدند؛ البته بسیاری از کاربران یاهو دارای چندین اکانت هستند.

در همین حال این آمار در مقایسه با برآورد اولیه مسئولین یاهو، ۳ برابر افزایش نشان می دهد و از آن بعنوان بزرگ ترین هک تاریخ یاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین مقامات قضایی آمریکا اعلام کردند، فاش شدن این موضوع می تواند منجر به تشکیل دادخواست های متعددی از سوی سهام داران و کاربران یاهو شود؛ این در حالی است که حداقل ۴۱ دادخواست علیه یاهو در فدرال و دادگاه های ایالتی آمریکا به دلیل مشکلات امنیت شبکه در جریان است.

بر همین اساس، شرکت یاهو در دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر این شبکه در سال ۲۰۱۳ میلادی مورد دستبرد قرار گرفته است و به گفته مقامات قضایی آمریکا، فکر کردن در مورد تعداد اکانت های هک شده، مغز را به خواب فرو می برد.

به گفته مقامات یاهو بر اساس تحقیقات انجام شده، اطلاعات سرقت شده فقط شامل رمزعبور نبوده بلکه اطلاعات کارت های پرداخت و حساب های بانکی نیز از این طریق هک شده اند.

از سویی دیگر خریدار جدید یاهو یعنی «ورایزون» پیش از این به دلیل دو حمله سایبری بزرگ به یاهو قیمت پیشنهادی خود را در ماه فوریه ۳۵۰ میلیون دلار پایین آورد و در نهایت به ۴.۵ میلیارد دلار رسید.

بر پایه این گزارش، چند هفته پیش هم بزرگ ترین شرکت خدمات کارت های اعتباری آمریکا، «اکویفاکس»، هم مورد حمله سایبری قرار گرفته بود که اطلاعات چندین میلیون کارت پرداخت هک شد و در نهایت مدیر عامل آن استغفاء داد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه جنگ غزه باید پایان یابد گفت که حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض پایتخت عربستان درحال برگزاری است، گفت: از جامعه‌ بین‌المللی می‌خواهیم که فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسد. اسرائیل اکنون سه چهارم نوار غزه را ویران کرده و اوضاع این باریکه بسیار اسف‌بار است. اگر اسرائیل به رفح حمله کند بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ملت فلسطین رخ خواهد داد. باید یک راه‌حل سیاسی ایجاد شود و بر اساس آن غزه، کرانه‌باختری و قدس به عنوان یک دولت فلسطینی به رسمیت شناخته شوند.

طبق گزارش الجزیره، محمود عباس خاطرنشان کرد: من نگران این هستم که اسرائیل بعد از غزه به سمت کرانه‌باختری بیاید و مردم آن را مجبور به کوچ کردن به سمت اردن کند. ما خواستار پایان جنگ و کمک به مردم غزه هستیم و به طور قاطع کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و کرانه‌باختری را نمی‌پذیریم. از آمریکا می‌خواهیم که از اسرائیل بخواهد عملیات نظامی در رفح انجام ندهد. از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند همانگونه که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم تهدید کرده‌اند که در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند در سایه افزایش احتمال توقف عملیات نظامی در شهر رفح در صورت انعقاد قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس، این دو وزیر تهدید به استعفا کرده‌اند.

منابع آگاه روز شنبه از پیشرفت محسوسی در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه خبر دادند. این در حالیست که تل‌آویو به قاهره اطلاع داده که قصدش برای حمله به رفح «جدی» است و مذاکرات کنونی آخرین فرصت قبل از حمله است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟