Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجمع بزرگ رهروان زینبی به یاد بانوی گرامی حضرت زینب(س) با حضور بانوان بسیجی، طلاب خواهر و با تقدیر از خانواده تعدادی از شهدا از جمله خانواده شهید حاج عبدالله اسکندی در حرم حضرت سید علاء الدین حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه؛ تجمع بزرگ رهروان زینبی به یاد بانوی گرامی حضرت زینب(س) با حضور بانوان بسیجی، طلاب خواهر و با تقدیر از خانواده تعدادی از شهدا از جمله خانواده شهید حاج عبدالله اسکندی در حرم حضرت سید علاء الدین حسین (ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تولیت حضرت سید علاء الدین حسین(ع) گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم پرورش یافته مادرانی است که زینب‌وار زندگی و فرزند تربیت کرده‌اند.

در دوران دفاع مقدس با اقتدا به حضرت زینب (س) از حریم اسلام دفاع شد

در ابتدای این همایش مدیر کل اوقاف فارس گفت: حضرت رسول اکرم (ص) قبل از رحلت فرمودند؛ در میان مردم دو یادگار به امانت می‌گذارم اکر همزمان به قرآن و عترت تمسک و توسل جویید به رستگاری خواهید رسید و از گمراهی دور خواهید شد. اما پس از رحلت رسول اکرم (ص) به فرمایش ایشان عمل نکردند و با خیانت به ایشان به اهل بیت (س) ظلم کردند و به اسم اسلام به دین خدا خیانت ورزیدند.


عباس موسوی افزود: پس از واقعه تلخ کربلا حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) تنها بازماندگان حضرت سید الشهدا (ع) بودند و اگر حضرت زینب واقعه کربلا را تبلیغ و ترویج نمی‌کردند به راستی کربلا در کربلا می‌ماند. امروز با گذشت 1400 سال از واقعه کربلا هر روز حرارت و عشق حسینی بیشتر و در قلب‌ها جاری و ساری می‌شود.


موسوی ادامه داد: حضرت زینب (س) علی‌رغم مصیبت‌های عظیمی که دیدند تمام قد ایستادند و گفتند؛ ما رأیت اِلا جمیلا! خواهر مصیبت دیده حضرت حسین (ع) الگویی برای زنان جامعه امروز است و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زنان جامعه ما با اقتدا به این بانوی بزرگوار از حریم دین و اسلام دفاع کردند.



مدافعین حرم پرورش یافته مادرانی است که زینب‌وار زندگی کرده‌اند

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین(ع) گفت: حضرت زینب (س) چون ستاره‌ای در تاریخ اسلام می‌درخشد و چشم عالمیان را به خود خیره کرده است. این‌ بانوی بزرگوار در سال پنجم هجرت متولد و تا پایان زندگی بعنوان یک زن مسلمان زینت وجود پدر و همسر خود بود. وجود ایشان چنان پر ثمر بود که همه مردان جهان در برابر عظمت‌ عقیله بنی هاشم انگشت به دهان سر تعظیم فرو آورده‌اند.

محی الدین طاهری افزود: حضرت سید الشهدا (ع) در لحظات آخر و در هنگامه وداع با خواهر خود گفت؛ زینب جان در نماز شب‌هایت مرا هم دعا کن، و این نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است. لقب حضرت زینب (س)، عقیله بنی هاشم است. عقیله یعنی شخصیتی با عظمت و عاقله خاندان بنی‌هاشم. بانویی که در همه ابعاد زندگی از جمله تقوا، صبر و حجاب و غیره الگویی بی‌نظیر محسوب و بعنوان اسوه صبر در عالم شناخته شده است.


طاهری در پایان متذکر شد: خطبه‌های ارزشمند حضرت زینب (س) شهر کوفه را لرزاند و مردمی را که مشغول شادی و هلهله بود را به عزا و توبه نشاند. زیرا عالمه‌ای است که در مکتب اهل بیت پرورش یافته است. بعد از واقعه کربلا مسئولیت 83 زن و کودک به زینب (س) واگذار شد و ایشان به بهترین نحو این مسئولیت خطیر را به سرانجام رساندند. گفتنی است، شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم پرورش یافته مادرانی است که زینب‌وار زندگی و فرزند تربیت کرده‌اند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

کد خبر 6085176

دیگر خبرها

  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • فیلم| حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود