Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال آرژانتین در حالی که دو بازی تا پایان رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی دارد، برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی سال آینده رقابت دشواری پیش رو دارد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیم ملی فوتبال برزیل از منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی راه یافته است و تا چند روز آینده سه کشور دیگر آمریکای جنوبی به قهرمان پنج دوره جام جهانی ملحق می شوند و به تورنمنت سال آینده روسیه راه می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رقابت های مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی از فردا از سرگرفته می شود. از این کنفدراسیون چهار تیم به طور مستقیم به جام جهانی می روند. تیم پنجم کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی باید در مرحله پلی آف به مصاف نیوزیلند نماینده کنفدراسیون اقیانوسیه برود. برنده این مرحله به جام جهانی 2018 صعود می کند.
در حالی که دو بازی تا پایان مسابقات باقی مانده است، اروگوئه و کلمبیا بهترین شرایط را برای ملحق شدن به برزیل دارند. بزرگترین شوک این رقابت ها می تواند حذف آرژانتین قهرمان دو دوره جام جهانی باشد. آرژانتین برای تصاحب بلیت جام جهانی با پرو، شیلی، پاراگوئه و اکوادور رقابت می کند. بولیوی و ونزوئلا هم حذف شده اند.
آخرین رقابت های مقدماتی جام جهانی در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی فردا پنجشنبه و سه شنبه آینده برگزار می شود.
آرژانتین نایب قهرمان جام جهانی 2014 از سال 1970 در همه ادوار جام جهانی شرکت کرده است. آلبی سلسته فردا پنجشنبه در استادیوم لا بومبونرا (متعلق به باشگاه بوکا جونیورز) که جزو وحشتناک ترین استادیوم ها برای تیم های مهمان است، از تیم پرو میزبانی می کند. این بازی نخستین دیدار مقدماتی جام جهانی در این استادیوم در 20 سال گذشته است.
هر دو کشور 24 امتیازی هستند و پیروزی هر کدام گام بزرگی به سوی صعود است. آرژانتین در آخرین بازی خود مقابل اکوادور که در کیتو در ارتفاع 2 هزار و 850 متری، برگزاری می شود، به میدان می رود. برد در هر دو بازی صعود آلبی سلسته را قطعی می کند.
پرو تحت سرمربیگری ریکاردو گارکا آرژانتینی در آخرین بازی خود در خانه میزبان کلمبیا است.
آرژانتین سرخیو آگوئرو را در دو بازی آینده خود در اختیار ندارد. آگوئرو در سانحه رانندگی مصدوم شد.خورخه سامپائولی سرمربی جدید آرژانتین در دو بازی آخر این تیم دو تساوی مقابل اروگوئه و ونزوئلا کسب کرد.
اروگوئه در شرایط عالی قرار دارد. این تیم با 27 امتیاز و 10 امتیاز کمتر از برزیل در رده دوم گروه قرار دارد. این تیم خارج از خانه به مصاف ونزوئلا می رود و در خانه میزبان بولیوی است. دو حریف اروگوئه از گردونه رقابت ها کنار رفته اند.
در صورتی که نتایج سایر مسابقات گروه به نفع اروگوئه رقم بخورد، تساوی این تیم برابر ونزوئلا در دیدار فردا برای تضمین سومین صعود متوالی به جام جهانی کافی است.
کلمبیا با 26 امتیاز در رده سوم قرار دارد. کلمبیا در صورت شکست پاراگوئه می تواند برای دومین دوره متوالی به جام جهانی صعود کند. پاراگوئه در صورت شکست حذف می شود.
شیلی که دو بار قهرمان کوپا آمریکا (جام ملت های آمریکای جنوبی) شده است، با 23 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد. شیلی فردا در خانه میزبان اکوادور است و هفته آینده باید برزیل را در سائوپولو شکست دهد.
شیلی در دو بازی قبلی خود مقابل پاراگوئه و بولیوی شکست خورده است و در شرایط حساسی قرار دارد.
پرو با 24 امتیاز در رده چهارم گروه است و با کسب سه برد متوالی به گردونه رقابت ها بازگشته است. بولیوی بعد از دیدار در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین در آخرین بازی خود در خانه میزبان کلمبیا است. پرو آخرین بار در سال 1982 در جام جهانی شرکت کرد.
برزیل پیشتر صعود خود را قطعی کرده است. این تیم روز پنجشنبه در لاپاز بازیکنان ذخیره را محک می زند و در دیدار بعدی خود مقابل شیلی در سائوپائولو بازیکنان ثابت را به میدان می فرستد.
تیته سرمربی برزیل در 10 بازی این تیم در رقابت های مقدماتی جام جهانی شکست نخورده است و در 9 بازی به پیروزی دست یافته است.
پاراگوئه با 21 امتیاز و اکوادور با 20 امتیاز باید در دو بازی نهایی خود پیروز شوند تا شانس صعود داشته باشد، مشروط بر آنکه نتایج سایر مسابقات هم به نفع آنها باشد. بولیوی و ونزوئلا هم حذف شده اند.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا که انتخابی جام جهانی فوتسال نیز به شمار می‌رود با دوئل سراسر تاکتیکی، هیجان‌انگیز و نزدیک مربیان بزرگ دنیا، میان تیم‌های ازبکستان و ویتنام پیگیری شد که در نهایت ازبک‌ها با تئوریسین بزرگ خود وناسیو لوپز اسپانیایی، تیم ملی ویتنام با مربیگری دیگو جوستوزی آرژانتینی را شکست دادند و حریف ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت ها شدند.

تیم ملی ازبکستان که با صدرنشینی به مرحله حذفی راه یافته بود و میزبان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، بازی را به سبک خود مدیریت کرد و سعی داشت با حفظ کردن توپ به دنبال راهی برای گلزنی باشد که در لحظه‌ای غفلت، ویتنامی‌ها زهر خود را ریختند و نتیجه را پیش افتادند.

در نیمه دوم، ازبک‌ها پیروز بازی و نیمه مربیان بودند و موفق شدند ضمن به تساوی کشیدن بازی، در لحظات پایانی به گل پیروزی بخش دست یافتند تا برتری دراماتیکی را برای خود رقم بزنند.

دیگو جوستوزی و تیم ملی فوتسال ویتنام با این شکست، همچنان شانس صعود به جام جهانی را در بازی‌های پلی‌آف جستجو می‌کنند و باید دید در چه مسیری قرار می‌گیرند.

تیم‌های افغانستان، ویتنام، عراق و قرقیزستان، چهار تیمی خواهند بود که در پلی‌آف به مصاف همدیگر خواهند رفت و در نهایت یک تیم به عنوان نماینده پنجم قاره کهن مسافر جام جهانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید
  • صعود بیرانوند به مرحله حذفی رقابت‌های جهانی اهداف پروازی
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام زمان دو دیدار بعدی شاگردان قلعه‌نویی