Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از ستاد به صف آمدن مقیمی، استاندار جدید تهران را شایسته تقدیر دانست و گفت: وی باید به چالش‌های اصلی نظیر ترافیک و آلودگی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید فراهانی در گفت‌وگو با تهران نیوز در ارتباط با انتصاب مقیمی به عنوان استاندار جدید تهران اظهار داشت: ایشان از مدیران کارکشته و قدیمی وزارت کشور است، سابقه استانداری استان‌های مختلف و هم‌چنین مدیریت‌های ارشد وزارت کشور را هم در کارنامه‌اش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آشنایی استاندار جدید تهران با مسائل وزارت کشور و چالش‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: پذیرفتن عنوان استانداری و از ستاد به صف آمدن ایشان در واقع شایسته قدردانی است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش ابراز امیداواری کرد: با حضور ایشان شاهد تحولات خوبی در استان تهران خواهیم بود به‌ویژه اینکه ایشان جایگاه ویژه‌ای برای شوراهای شهر قائل هستند. با آمدن آقای مقیمی شاهد ارتباط بهتر و بیشتر استانداری با اعضای شورای شهر تهران خواهیم بود.

فراهانی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات شهری با حضور مقیمی حل می‌شود گفت: ایشان در هر جایی که بوده نشان داده که یک مدیر عملیاتی است و تمام تمرکزش معطوف به اجرا است و در مواقع حساس، بلافاصله تصمیم‌گیری می‌کند و وارد کار کارشناسی می‌شود. عدم تعلل در تصمیم‌گیری از ویژگی‌های بارز استاندار جدید تهران است.

وی ادامه داد: امیدوارم با حضور ایشان و تعامل بیشتر با شورای شهر تهران، در چهار سال آینده شاهد پیشرفت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف باشیم تا هم شورا و هم استانداری به اهداف مدنظرشان برسند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در تشریح انتظاراتش از مقیمی مطرح کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که شهر تهران و استانداری با آن مواجه می‌باشد، بحث چالش‌های اصلی است. چالش‌های اصلی شامل ترافیک و آلودگی هوا است. با توجه به بدهی کلان شهرداری تهران که رقمی معادل بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی سررسید شده و ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام دارد، ما از حیث بودجه در مضیقه هستیم.

فراهانی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: توقع ما این است که سهم ارزش افزوده‌ای که سال گذشته وجود داشته و به‌واسطه مصوبه اسفند ماه سال گذشته مجلس، نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان از ارزش افزوده کسر شده است، با همکاری و پیگیری‌های استاندار جدید بتوانیم آن را برگردانیم تا بتوانیم بخش عمده‌ای از پروژه‌های حمل و نقلی شهر تهران را به وسیله آن پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران