Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر احمدی با اشاره به اینکه یکی از عوامل طلاق، مشکلات عاطفی است گفت: دختران و پسران ما آموزش های لازم را نمی بینند البته مشاوره های قبل از ازدواج وجود دارد ولی کافی نیست و باید اساتید و دانشگاهیان ما برای این معضل راهی بیابند. چرا که جدایی زن و شوهر و نبود پدر و مادر در خانه تبعات بسیار مخربی بر روی فرزندان بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد آمادگی زوجین برای پذیرش یک زندگی مشترک گفت: ازدواج باید با ذهن باز و آمادگی کامل انجام شود نه با یک ذهن بسته و قالبی. درواقع فردی که ازدواج می کند باید آمادگی ورود به دنیای جدید و پذیرش فرد مقابل خود را داشته باشد تا بتواند با او به تفاهم برسد. اگر طرفین احساس کنند بعد از ازدواج و در زیر یک سقف، درکنار هم به آن درک مشترک از زندگی زن و شوهری می رسند سخت در اشتباهند.

این روانشناس در خصوص آشنایی های خیابانی و اینترنتی نیز گفت: افرادی را داریم که سالها با هم آشنا بوده و دور از چشم خانواده با هم ارتباط داشته اند اما وقتی ازدواج کردند با مشکلاتی روبرو شده اند. مسئله اینجاست که عدم آگاهی طرفین نسبت به یکدیگر موضوعی است که در زندگی مشترک نقش بسیار پررنگی دارد. متاسفانه برخی از زوجین پس از ازدواج نیاز عاطفی خود را با شبکه ها اجتماعی رفع می کنند. این در حالیست که در این فضا افراد طرف مقابل خود را نمی شناسند. هر چند که از نگاه اغلب کارشناسان تنها شبکه اجتماعی و اینترنتی نیست که این نوع جدایی را تشدید می کند بلکه علل دیگری نیز وجود دارد. که باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه یکی از علل افزایش آمار طلاق در حقیقت فقدان همزبانی، همدلی و همفکری میان زوجین است که افراد از منابع گوناگون تاثیر می پذیرند. باید زوجین به یک آمادگی، همدلی و همفکری لازم برسند که همدیگر را بهتر بشناسند. اگر این شناخت ها نباشد زوجین نمی توانند نیازهای روحی و روانی خود را القاء کنند. این خود موجب سردی روابط می شود که در نهایت به طلاق رسمی و یا طلاق عاطفی منجر می شود.

احمدی در پاسخ به این پرسش که دادگاه ها و قضات از طلاق توافقی به دلیل تسهیل در روند دادرسی حمایت می کنند اظهار داشت: مسلما در طلاق غیر توافقی میان زن وشوهر دعوا و مشاجره و بحث وجدل وجود دارد ولی در طلاق توافقی اینگونه نیست. البته این به معنای این نیست که برای قضات طلاق توافقی راحت تر است اما وقتی طرفین خواهان طلاق هستند دیگر چه کاری می توان کرد حتی مشاوره ها هم کارساز نیست.

وی در خصوص راهکارهای جلوگیری از گسترش طلاق گفت: بهتر است عواملی که زوجین را از هم دور می کند بشناسیم و آنها را مدیریت کنیم به نظر من مداخله در اصل طلاق راه درستی نیست. البته کارهای نسبتا خوبی نظیر ارجاع به مشاوره از سوی دادگاه صورت گرفته است ولی کافی نیست.

وی بر ضرورت وجود آموزش های لازم در این خصوص تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از این پدیده باید به آموزش مهارت های زندگی در میان جوانان بپردازیم در حالیکه این اصل را فراموش کرده ایم. در کتابهای درسی مدارس آموزش مهارتهای زندگی باید یکی از دروس باشد. همانطورکه یادگیری مسائل تاریخی و علمی برای دانش آموز اهمیت دارد مهارت های زندگی نیز باید آموزش داده شود

جام جم آنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی مؤثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده اعتقاد به فاصله‌گذاری بیشتر بین بچه‌های متولد شده، تمایل به فرزند کمتر، تحصیل و شاغل بودن والدین برخی تفکرات حاکم همچون فرزند کمتر، زندگی و آسایش بهتر و اینکه فرزند را مانع و سد آزادی می‌دانند در سوق دادن برخی خانواده‌ها و زوجین به سمت سقط جنین تأثیرگذار است.
خزعلی افزود: البته که کار اقتصادی برای خانواده‌هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است.
وی با توصیه به نهادهای حمایتی مانند مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده‌ها و حمایت از آن‌ها از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها وغیره افزود: صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل‌تر و سریع‌تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمان‌های ناباروری هم در جای خود باید انجام شود.
وی ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده‌هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تأثیر مثبت داشته باشد.
وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان‌های بیدار است.
وی گفت: باید سعی شود که مشاوره‌ها به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی بین زوجین و خانواده‌ها همیشه انجام شود و ارایه مشاوره به زوجین را تنها محدود به مواقع و شرایط بروز اختلافات ندانیم.
معاون امور زنان رئیس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه‌های خانواده امروز است.
وی ارایه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و گفت: باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک‌های یک تا هفت نیز در سال‌های دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین ‌می‌روند را یادآور شد و گفت: آن‌هایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آن‌ها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند، جوانه‌های ظهور را زنده می‌کنند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است