Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: در چاپ سوم کتاب بومی ارزش‌های نسبی شاهد کم توجهی و بعضا غفلت نسبت به درمان‌های نوین فیزیوتراپی بوده ایم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فیزیوتراپیست احمد موذن زاده در مورد جایگاه درمان‌های فیزیوتراپی در هرم سلامت، اظهارداشت: که با توجه به افزایش ابتلا به بیماری‌های اسکلتی - عضلانی و کم تحرکی اغلب مردم و حتی نوجوانان و جوانان و چاقی روزافزون و پدیده سالمندی نیاز به درمان‌های فیزیوتراپی در جامعه ما بیش از پیش احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فیزیوتراپیست‌ها در زمینه پیشگیری، غربالگری، درمان و توانبخشی بیماری هایی که به نوعی همراه با محدودیت‌های حرکتی هستند، نقش بی بدیل خود را ایفا می‌نمایند.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: در سطح کشور حدود ۸ هزار فیزیوتراپیست در بیش از سه هزار مرکز دولتی، خیریه، درمانگاهی، بیمارستانی و خصوصی فیزیوتراپی به انجام وظیفه و ارائه خدمات درمانی به بیماران و دردمندان و معلولین مبادرت می‌کنند.

بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: سطح مقطع پایه رشته فیزیوتراپی در حال حاضر در کشور ما کارشناسی بوده و همکاران ما در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی فیزیوتراپی بصورت ناپیوسته ادامه تحصیل میدهند و امیدواریم که با توجه و حمایت روزافزون مسئولین و سیاست گزاران نظام سلامت بزودی شاهد ارتقا سطح پایه فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه‌ای و خدمت رسانی مطلوب‌تر و به روزتر فیزیوتراپیست‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: اگرچه درمان‌های پایه فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه هستند، ولی علاوه بر تاخیر یک ساله پرداخت بیمه‌های پایه، خدمات نوین فیزیوتراپی و همچنین درمانهای موثر و کلیدی مانند درمانهای دستی تحت پوشش بیمه پایه نبوده و رویکرد بیمه‌های تکمیلی نیز در آشفته بازار فعلی نامطلوب و غیرموجه است.

موذن زاده ادامه داد: اخیرا در چاپ سوم کتاب بومی ارزش‌های نسبی شاهد کم توجهی و بعضا غفلت نسبت به درمان‌های نوین فیزیوتراپی و خصوصا درمان‌های دستی و ورزش درمانی بوده ایم و توجه افراطی به جز تکنیکی تعرفه و نقش تجهیزات گران قیمت و کم توجهی به جز حرفه‌ای خدمات فیزیوتراپی که همان دانش و توانمندی‌های تخصصی و اساسی فیزیوتراپیست‌ها است نتیجه‌ای جز تجاری کردن درمان و دلسرد کردن همکاران ما نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران آمادگی دارد که در یک روند علمی و حرفه‌ای و با توجه به استانداردهای جهانی و کتاب مادر ارزش‌های نسبی در بازبینی کتاب تعرفه مشارکت جدی نماید.

موذن زاده در پایان از دستور اخیر وزیر بهداشت در مورد حذف سطح بندی و محدودیت‌های جمعیتی برای تاسیس مراکز جدید فیزیوتراپی استقبال نمود و اضافه کرد: سالیانه حدود ۴۰۰ فیزیوتراپیست جوان وارد بازار کار می‌شوند که اغلب امکان یا تمایل به استخدام در مراکز دولتی را ندارند و تسهیل شرایط و ضوابط تاسیس و مسئولیت فنی مراکز خصوصی فیزیوتراپی اقدام شایسته‌ای بوده و لزوم بازنگری آیین نامه تاسیس مراکز فیزیوتراپی و انحصار حق مسئولیت فنی این مراکز برای متخصصین واقعی این رشته که فیزیوتراپیست‌ها هستند، کاملا احساس می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده

رضایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی از چند روز آینده آغاز می‌شود. 

وی ادامه داد: ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز آینده و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیر آغاز می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود. اصلاح سفارش کتاب‌های همه دوره‌های تحصیلی از دهه سوم تیر توزیع به منطقه و سپس به مدارس نیز از شهریورماه صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به اینکه دانش آموزان کلاس اولی باید در طرح سنجش شرکت کنند گفت: شیوه نامه ثبت نام کلاس اولی‌ها هم از نیمه اردیبهشت ماه به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و طبق آن ثبت نام الکترونیک این گروه را خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • تغییر تاریخ ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • حق ویزیت خدمات روانشناسی و مشاوره اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • استقبال سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه از دیدار با ایران