Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- فرمانده انتظامی استان لرستان ضمن تشریح برنامه‌های هفته ناجا در لرستان گفت: امنیت بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود و مردم لرستان در این مشارکت سرآمد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در نشست خبری اعلام برنامه های هفته ناجا در لرستان با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی با ۹۰ برنامه در لرستان از روز جمعه شروع می شود، اظهار داشت: شعار هفته ناجا «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» است؛ نیروی انتظامی مهم ترین نهاد نظارت اجتماعی است و اصلی ترین نهاد متولی ایجاد امنیت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیداری با فرماندهان انتظامی فرمودند: همه فعالیت ها و اقدامات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... در زیر سایه امنیت شکل می گیرد، تصریح کرد: پلیس وظیفه دارد بدون توجه به سلایق سیاسی مذهبی و ... چتر امنیت را روی همه آحاد قرار دهد؛ امنیت در واقع برداشتن دغدغه و دلهره از جامعه است.

همه اقدامات پلیس ریشه علمی دارد

فرمانده انتظامی استان لرستان با تاکید بر اینکه همه اقدامات نیروی انتظامی به عنوان پلیس مقتدر، چابک و به روز دانش بنیان بوده و همه اقدامات آن ریشه علمی دارد، افزود: پاسداری از مال و جان و آبرو و ناموس مردم جزو وظایف اصلی پلیس است؛ امنیت بدون مشارکت مردم محقق نمی شود و مردم لرستان در این مشارکت سرآمد هستند.

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه اعتماد مردم به نیروی انتظامی زیرساخت و محور بُعد امنیت ذهنی در جامعه است اما در بعد امنیت عینی و رفتاری، ما باید عضو گیری کنیم، گفت: امسال برای اولین بار با پیرغلامان و روسای هیئت های مذهبی جلسه گذاشتیم و طرح خلاقانه ای با عنوان «پلیس یاران محرم» ارائه دادیم؛ در اجرای این طرح افرادی که معتمد هیئت ها بودند به عنوان یار پلیس در اجرای نظم و برقراری امنیت همکاری کردند.

وی با بیان اینکه ما تنها سازمانی هستیم که سامانه نظارت همگانی را ایجاد کرده و ۲۴ ساعته خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: مردم لرستان خودشان در برخورد با هنجار شکنان به پلیس کمک می کنند؛ این موضوع در کمتر استانی دیده می شود.

فرمانده انتظامی استان لرستان با تاکید بر اینکه امنیت یک محصول اجتماعی است، یعنی مختص پلیس نیست و سازمان ها و مردم در امنیت دخیل هستند، ادامه داد: حوزه نرم امنیت مهم تر از حوزه سخت است؛ درست است که دیر جواب می دهد اما پاسخ پایدار می دهد.

اجرای ۳۸۸ طرح امنیتی و ترافیکی در لرستان

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه همکاران من یک سال تلاش می کنند، به واقع نمی خواهم خودستایی کنم، ماموران انتظامی در عید نوروز، دهه اول محرم و در مناسبت های مختلف شب و روز آماده باش هستند و زمانیکه هفته ناجا می شود کسی نیست از ماموران ناجا تقدیر کند، یادآور شد: از همه خانواده های نیروی انتظامی خالصانه تشکر می کنم که صبورانه از خیلی از مزایای زندگی می گذرند تا همسر و فرزندشان برای مردم تامین امنیت کنند.

وی با بیان اینکه طی این ۲۰ روزه؛ ۳۸۸ طرح در استان اجرا کرده ایم؛ ۷ طرح عملیات مشترک در شهرستان های پلدختر، دورود، بروجرد، منطقه کوروش، اسدآبادی، پشته حسین آباد و ناصرخسرو اجرا کرده ایم، تصریح کرد: بخشی از این طرح ها امنیتی و بخشی مرتبط با گره های ترافیکی بوده است.

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه در روز جمعه که نخستین روز از هفته ناجا است همایش پیاده روی برای نشاط و ورزش کارکنان و خانواده ها تدارک دیده شده است و اجرای طرح شمیم خدمت نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه ها و دوچرخه سواری فرزندان کارکنان ناجا از دیگر برنامه های روز نخست هفته ناجا است، گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی انتظامی لرستان و افتتاح دو واحد انتظامی در استان از برنامه های روز دوم هفته ناجا است.

اجرای طرح «مردم یاری» در شهرستان دوره چگنی

وی با بیان اینکه اجرای برنامه ورزش صبحگاهی و تجلیل از سربازان نمونه از برنامه های روز سوم هفته ناجا خواهد بود، تصریح کرد: پاسخگویی کارکنان و کارشناسان نیروی انتظامی به مردم در محافل و مساجد و برگزاری همایش راهوران محله و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان از برنامه های اختصاصی روز چهارم هفته ناجا است.

فرمانده انتظامی استان لرستان تجلیل از خانواده های کارکنان انتظامی و قرائت پیام هایی در مدارس، برگزاری همایش همیاران پلیس و حضور در سامانه ۱۹۷ مرکز نظارت همگانی را از برنامه های روز پنجم هفته ناجا برشمرد و ادامه داد: در روز ششم هفته ناجا طرح «مردم یاری» در شهرستان چگنی با حضور ۲۰ نفر پزشک متخصص با ویزیت و داروی رایگان و دو اکیب دندانپزشکی اجرا می شود.

سردار مهدیان نسب از برگزاری یادواره شهدای عرصه نظم و امنیت خبر داد و گفت: برگزاری همایش کوه پیمایی، زیارت عاشورا و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای استان از برنامه های روز پایانی هفته ناجا در استان خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی لرستان در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای تدابیر و رهنمود‌های سردار فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، با حضور عوامل انتظامی استان، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه در سطح حوزه استحفاظی استان اجرا شد.

سردار یحیی الهی در اجرای این طرح از دستگیری ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۲۳۵ کیلو ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۳۳ سارق و ۴ مالخر خبر داد.

سردار الهی کشف ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و توقیف ۴ دستگاه خودرو سبک قاچاق بر (شوتی) و ۴ دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه را از دیگر نتایج این دانست و گفت: در این طرح ۴ ارازل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتادین متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تقیب مراجع قضایی و انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان لرستان در پایان گفت: در این طرح ۱۵۸ دستگاه خودرو و تعداد ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

دیگر خبرها

  • مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور 
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد