Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سردار آزمون مدعي شد 90 درصد مربيان اسب سواري مشکل اعتياد دارند. وي همچنين بعضي از قوانين دوپينگ در اسب سواري را احمقانه دانست. اين موضوع با واکنش رئيس فدراسيون اسب سواري همراه بود.
به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، طي هفته هاي اخير، درگيري رسانه اي سردار آزمون مهاجم تيم ملي فوتبال ايران با فدراسيون سوارکاري بر سر موضوع دوپينگ اسب آزمون به اوج خود رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آزمون که مالک يک اسب است، در تازه ترين صحبتهاي خود مدعي شد 90 درصد مربيان سوارکاري اعتياد دارند و فعاليت کميته ضد دوپينگ زيرنظر فدراسيون سوارکاري «احمقانه» است. اين صحبتها واکنش تند مسعود خليلي فدراسيون سوارکاري را در پي داشت. مشروح گفتگوي طرفين در راديو تهران در زير مي آيد:
خليلي درباره اينکه فدراسيون اسب دواني در گرفتن تست دوپينگ از اسب سردار آزمون مهاجم تيم ملي فوتبال ايران مرتکب تخلف شده است گفت: ما طبق پروتکل فدراسيون جهاني عمل کرديم، تست هاي لازم طبق استانداردهاي بين المللي بوده است. افراد بسيار مشهوري مالکان اسب هاي شرکت کننده در مسابقات کشوري هستند و ما نمي توانيم به خاطر اسم آنها، تخلف کرده و جواب مثبت دوپينگ را منفي اعلام کنيم.
وي تصريح کرد: مشکلي که براي اسب آقاي آزمون به وجود آمده است بارها توسط آزمايشگاه هاي مورد تأييد فدراسيون جهاني بررسي شده است. دوبار اسب ايشان تست دوپينگ داده است که در هر دو نوبت تست مثبت اعلام شده است. موضوعات مرتبط با مثبت بودن دوپينگ اسبها ربطي به مالکان ندارد بلکه تخلفي است که معمولاً توسط مربيان انجام مي شود.
رئيس فدراسيون اسب دواني در بخش ديگري از سخنان خود افزود: من نمي خواستم اين موضوع را رسانه اي کنم اما حالا لازم است شفاف سازي کنم و بگويم مدارک مرتبط به مربي اسب سردار آزمون و آزمايش هايي که جواب آنها را آزمايشگاه هاي بين المللي داده اند وجود دارد و کسي نمي تواند آنها را کتمان کند.
در ادامه سردار آزمون گفت: وقتي قانون وجود دارد بايد طبق آن عمل کنند. در همين قانون آمده است که مربياني که مشکل اعتياد دارند نبايد کارت مربيگري داشته باشند اما مي توانيد با يک جستجوي ساده به اين نتيجه برسيد که 90 درصد مربياني که در اسب دواني کار مي کنند مشکل اعتياد شديد دارند و نبايد براي آنها کارت مربيگري صادر مي شد. رفتارهايي مي کنند که تمام تلاش مالکان و مربيان زحمت کش را زير سوال مي برند.
خليلي در پاسخ به اين ادعا اظهار داشت: حرف سردار آزمون را کاملا رد مي کنم. متأسفانه ايشان به جامعه مربيان توهين کرده است. به هيچ وجه چنين موضوعي صحت ندارد. آقاي آزمون اسبش را در اختيار مربي اي قرار داده است که برايش کارت مربيگري صادر نکرده بوديم. موضوع دوم اين است که فرض بگيريم حرف ايشان صحت دارد. چرا سردار سراغ همان 10 درصد از مربيان سالم نرفته است؟ آزمايشگاه مورد تأييد فدراسيون جهاني است و ما نمي توانيم دخل و تصرفي در آن داشته باشيم.
رئيس فدراسيون سوارکاري تأکيد کرد: 6 واحد درسي فارماکولوژي خوانده ام و فکر مي کنم سردار آزمون کمتر از من از اين موضوعات سر در بياورد. ايشان اقدامي کرده است که مورد تأييد فدراسيون نيست.
وي افزود: آزمايشي را به آزمايشگاهي در شهر دبي برده اند که در آن آزمايش معلوم نيست طبق کدام استانداردهاي جهاني نمونه برداري شده است. در چنين آزمايش هايي دو نکته بسيار اهميت دارد. اول زمان مربوط به اين آزمايش است و دوم نمونه خون يا ادراري است که بايد افسر مخصوص دوپينگ با وسايل استاندارد نمونه برداري کند. مهمتر اين که اين آزمايشگاه مورد تأييد فدراسيون جهاني نيست.
خليلي که از صحبت هاي سردار آزمون عصباني شده بود ادامه داد: خود اماراتي ها وقتي مسابقات بين المللي برگزار مي کنند، آزمايش هايشان را به اين آزمايشگاه نمي برند چون معتبر نيست. شما مي توانيد به سايت جهاني فدراسيون مراجعه کنيد تا آدرس 5 آزمايشگاهي که مورد تأييد آنهاست را بدهند. آزمايشگاه دبي جايگاهي در ميان اين آزمايشگاه ها ندارد.
سردار آزمون هم نسبت فعاليت کميته ضد دوپينگ زيرنظر فدراسيون انتقاد کرد و گفت: رفتار آقايان را درک نمي کنم. اين کار، احمقانه و پچگانه است. کميته ضد دوپينگ بايد نهاد کاملاً مستقلي باشد. شرايط به گونه اي شده است که اکثر مالکين به آن اعتراض دارند.
خليلي در پاسخ به صحبت هاي معترضانه سردار آزمون اظهار داشت: متأسفم که ايشان الفاظي را به کار مي برند که چندان جالب نيست. مگر مي شود کميته ضد دوپينگ مستقل نباشد. در تمامي فدراسيون هاي جهاني کميته هاي ضد دوپينگ مستقل است. آنها گزارشات خود را به فدراسيون هاي جهاني مي فرستند و ما از طريق فدراسيون جهاني متوجه دوپينگ اسب هايمان مي شويم. رئيس کميته ضد دوپينگ را فدراسيون جهاني تأييد مي کند. حتي هزينه دوپينگ را نيز فدراسيون جهاني مي دهد. خيلي عجيب است که چنين حرف هايي را مي شنويم.
وي تصريح کرد: وقتي براي اولين بار دوپينگ اسب ايشان مثبت اعلام شد، آقاي آزمون هيچ اعتراضي نداشت اما حالا که براي سومين بار تست دوپينگ اسبي که مالکيت آن را برعهده دارد مثبت اعلام شده، اين همه سر و صدا به راه انداخته است. مربي خطا کرده است و ربطي به مالک ندارد.
اعتراض ديگر سردار آزمون به کم شدن مبلغ پاداش مسابقه جايزه بزرگ بود. وي گفت: قبلا اعلام کرده بودند پاداش مسابقه جايزه بزرگ 70 ميليون تومان است ولي دو روز قبل از شروع مسابقه گفتند جايزه 52 ميليون شده است. کجاي دنيا جايزه يک مسابقه را يکباره کم مي کنند؟ مثل اين است که فيفا بگويد براي قهرمان ليگ قهرمانان اروپا 100 ميليون يور پاداش مي دهد ولي يکباره اين مبلغ را به 60 ميليون يورو کاهش بدهد.
خليلي هم در واکنش به اين صحبتها گفت: چنين اتفاقي نيفتاده است. اطلاعات سردار آزمون ناقص است. ما يک کورس ويژه داريم که مبلغ 15 ميليون از پاداش آن توسط فدراسيون پرداخت مي شود و مابقي مبلغ قرارداد از ثبت نام سوارکاران که بين يک و نيم ميليون تا سه ميليون تومان است تامين مي شود. حالا اگر 10 اسب ثبت نام کنند، مبلغ جايزه مي شود 45 ميليون تومان. اگر هم 7 اسب ثبت نام کنند، مبلغ جايزه طبيعتا کاهش مي يابد. من نمي دانم بحث فيفا چه ربطي به اسب سواري دارد. کورس ويژه تعريف خودش را دارد.
وجود ماده متادون در خون اسب سردار آزمون و اعلام اين موضوع بعد از يک ماه و 20 روز، ديگر موضوع مورد اعتراض آزمون بود. وي تاکيد کرد: ابتدا اعلام کردند ماده متادون بيشتر از دو هفته در بدن اسب نمي ماند. اين را قبول مي کنيم ولي چرا بعد از يک ماه و 20 روز جواب آمد؟ اين مشکوک است. چطور مي شود متادون ظرف دو هفته در بدن از بين برود ولي بعد از يک ماه و نيم بگويند اين ماده در بدن اسب بوده است!
خليلي هم در پاسخ گفت: ابتدا بايد بگويم اين موضوع توسط دکتر هاشمي اعلام شده است نه من. ثانيا نمونه خون در روز مسابقه از خون و ادرار اسب گرفته مي شود و پروسه بررسي اين نمونه بيش از يک ماه طول مي کشد. نمونه گرفتن چه ربطي به اين موضوع دارد؟
مهر
450

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت