Web Analytics Made Easy - Statcounter


سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن در مورد لزوم اعزام کاروان به این بازی‌ها و دستاورد آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، اصغر رحیمی امروز در نشست خبری که در رابطه با بررسی عملکرد کاروان ایران در بازی های داخل سالن آسیا برگزار شد، با یادآوری اینکه این کاروان با ۲۰۷ ورزشکار شامل ۱۴۴ ورزشکار مرد و ۶۳ ورزشکار زن در بازی ها شرکت کرده بود، گفت: اعزام کاروان به عشق آباد با مشکلات زیادی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای المپیک آسیا به طور کلی منفعل شده است و همین موضوع دردسرهای ما را برای این بازی ها بیشتر کرده بود اما آنچه غیرقابل انکار است میزبانی بسیار خوب ترکمن ها بود.

وی در این رابطه ادامه داد: محل اسکان اعضای کاروان ها با محل برگزاری بازی ها خیلی کم بود در صورتی که این مساله همیشه چالش بزرگ رویدادها به حساب می آمد. در کل میزبانی ترکمن ها بدون ایراد بود اگرچه آنها در بخش فنی تخلفاتی را مرتکب شدند.

سرپرست کاروان ایران با بیان اینکه برنامه ترکمنستان از همان ابتدا این بود که در جدول توزیع مدال ها اول شود، تصریح کرد: معرفی دو ورزشکار در هر یک از اوزان برخی از رشته ها سیاستی بود که کشور میزبان برای رسیدن به این هدف در دستور کار قرار داده بود. در این مورد اعتراض زیادی از طرف ایران و دیگر کشورها وارد شد که در نتیجه آن قرار بر این شد بین ورزشکاران به نوعی رقابت انتخابی (پیش بازی) گذاشته شود اما در نهایت چنین نشد و همین مساله به افزایش مدال آوری ترکمن ها کمک کرد طوری که آنها در همان دو، سه روز نخست تکلیف خود را برای صدرنشینی در جدول مشخص کردند و رقابت دیگر کشورها برای دوم شدن بود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بازی های داخل سالن سطح فنی قابل قبول خودش را داشت، یادآور شد: به طور طبیعی سطح این بازی ها از بازی های آسیایی بالاتر است اگرچه بیشتر کشورها با وزشکاران درجه دو و سه خود آمده بودند اما این بازی ها هم سطح خود را دارد. ما همیشه با قزاق ها رقابت نزدیک در جدول توزیع مدال ها داریم. در این بازی ها هم این رقابت وجود داشت طوری که تا قبل از روز پایانی مدام جایگاه ایران و قزاقستان در حال جابجایی بود اما وقتی شش مدال فرنگی کاران ثبت شد از قزاقستان فاصله گرفتیم همان روز کیک بوکسینگ هم مدال گرفت، روز بعد هم دو مدال شطرنج برای کاروان ایران ثبت شد تا در نهایت بالاتر از قزاقستان و سوم شویم.

اصغر رحیمی در رابطه با اینکه نتایج این بازی ها چه تاثیری در اعزام کاروان به بازی های آسیایی خواهد داشت، گفت: هفته آینده در نشست ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک سیاست گذاری لازم برای اعزام کاروان به اندونزی مشخص می شود اما آنچه مسلم است با توجه به شرایط اقتصادی و دوری فاصله قطعا رویکرد ما اعزام کاروان کیفی خواهد بود. وقتی رشته ای در بازی های داخل سالن موفق به کسب رکورد، نتیجه و مدال نمی شود نباید مدعی حضور در بازی های آسیایی باشد.

«با توجه به سطح نه چندان بالای بازی های داخل سالن و اینکه به گفته خود شما، ترکمنستان به گونه ای برنامه ریزی کرده بود تا صدر جدول مدالی را از آن خود کند، اعزام کاروان بزرگ و گسترده به این بازی ها چه ضرورتی داشت؟» این پرسشی بود که اصغر رحیمی در پاسخ به آن گفت: البته کاروان ما خیلی هم بزرگ نبود. به هر حال در حداقل ممکن باید حدود ۱۴۰ ورزشکار را اعزام می کردیم. فاصله این تعداد با آنچه در نهایت اعزام شدند (۲۰۷ نفر) در واقع مربوط می شود به رشته هایی که جز بازی های داخل سالن شانسی برای حضور در رویدادهای جمعی دیگر ندارند. ضمن اینکه باید برخی رشته ها را اعزام می کردیم تا برای بازی آسیایی مدعی نباشند. در ۹۰ درصد رشته ها نفرات اصلی را همراه نداشتیم. حال در نظر بگیرید اگر از این تعداد هم کمتر اعزام می کردیم سوم نمی شدیم و رده ششم به بعد را باید در اختیار می گرفتیم. ضمن اینکه باید بگویم همین که در این بازی های توانستیم از قزاقستان پیشی بگیریم خیلی مهم بود و این دستاورد بزرگ ما از بازی های داخل سالن بود. باید بگویم در روز پایانی بازی ها وزیر ورزش قزاقستان اعلام کرده بود هر ورزشکاری در این روز مدال بگیرد از پاداش ویژه برخوردار خواهد شد. همین مساله اهمیت کار ما را بیشتر نشان می دهد.

سرپرست کاروان ایران همچنین در رابطه با گلایه اعضای تیم ملی فوتسال نسبت به پاداش اهدا شده، گفت: ۶۰۰ دلار پاداشی بود که برای پای سکو و مدال آوران طلا در نظر گرفته شده بود که قرار شد به اعضای تیم های گروهی این پاداش به اندازه ۳۰۰ دلار اختصاص داده شود. به هر حال فوتسال با ترکیب ۱۴ نفره یک مدال کسب کرد که نتیجه آن هم برای ما به اندازه همان یک مدال است. یعنی نتیجه ای که از یک مدال دیگر رشته ها هم برای ما به دست می آید اما از طرفی توجیه فوتسالی ها هم این بود که آنها از ابتدا تا انتها در محل برگزاری بازی ها حضور داشتند در حالی که در دیگر رشته ها مدال شان بعد از دو، سه روز رقابت به دست می آمد. البته این توجیه هم درست است. در هر صورت اعضای فوتسال پاداش خود را نپذیرفتند اما قرار بر این شد که در نشست هیات اجرایی در مورد این موضوع بحث و تصمیمی گیری شود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان آغاز شد/ اعزام ۲ کاروان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی حج و زیارت استان سمنان از آغاز ثبت نام عمره مفرده ۱۴۰۳ خبر داد و بیان کرد: دو کاروان عمره مفرده با ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به از سرگیری مجدد اعزام به عمره مفرده دو کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان اختصاص داده شده است، ابراز کرد: با توجه به شرایط ثبت‌نام کنندگان در دوره قبل یک کاروان به شرق استان جهت ثبت‌نام از زائران شهرستان‌های شاهرود و دامغان و یک کاروان به غرب استان برای متقاضیان غرب استان شهرستان‌های سمنان و گرمسار اختصاص داده شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: در این دوره صرفاً از افرادی که دوره قبل در کاروان‌ها ثبت نام قطعی داشتند البته به ترتیب اولویت اطلاع رسانی و ثبت نام به عمل خواهد آمد.

چتری با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها در هفتم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری انجام خواهد شد، تاکید کرد: هزینه کاروان‌های فوق ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۴۲ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 6078506

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره
  • سهمیه استان سمنان برای نخستین اعزام عمره چند نفر است؟
  • ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان آغاز شد/ اعزام ۲ کاروان
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان فارس
  • اعزام زائران به حج عمره مفرده