Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي گفت: تاکنون استقبال خوبي براي سپرده گذاري در صندوق پس انداز مسکن يکم شده است و آمارها نشان مي دهد بيش از 260 هزار نفر در اين صندوق پس انداز کرده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، ، عباس آخوندي روز چهارشنبه پس از جلسه هيات دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دريافت تسهيلات 80 ميليون توماني براي يک نفر و 160 ميليون توماني براي زوجين جوان از طريق حساب پس انداز صندوق خانه يکم در بافت هاي فرسوده شهري تهران با نرخ سود تسهيلات 8 درصدي شرايط مناسبي را براي متقاضيان خريد مسکن فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به سياست تسهيل دريافت وام خريد مسکن يادآور شد: هرچند ميزان سپرده متقاضيان در اين صندوق هر 6 ماه دو برابر مي شود، اما وزارت راه و شهرسازي به دنبال کاهش اين مدت بوده و اين موضوع نيازمند بررسي هاي بيشتر در بانک مرکزي است.
وزير راه و شهرسازي در ادامه درباره واگذاري واحدهاي مسکن مهر نيز به متقاضيان گفت: پروژه مسکن مهر در مراحل پاياني قرار دارد و به تدريج با آماده شدن اين واحدها به خصوص در شهر جديد پرديس، واحدهاي آماده به متقاضيان واگذار مي شود.
خبرنگاري از آخوندي درباره رفع نقاط حادثه خيز از جاده هاي کشور پرسيد که وي در پاسخ اظهار داشت: ارزيابي رفع نقاط حادثه خيز يکي از وظايف مهم و جاري اين وزارتخانه است و با تامين منابع مالي و رفع اين نقاط در راه هاي کشور، عمليات آشکار سازي آن انجام مي شود.
وزير راه و شهرسازي همچنين درباره احتمال خروج آمريکا از برجام گفت: در صورت خروج آمريکا از برجام، بايد اين مساله در هيات دولت بررسي و درباره آن تصميم گيري شود.
آخوندي درباره مسکن اجتماعي نيز توضيح داد: طبق مصوبه هيات دولت و در برنامه ششم توسعه بنياد مسکن انقلاب اسلامي مسئول اجراي طرح مسکن اجتماعي و حمايتي با ساير نهادهاي مرتبط است و اکنون بنياد مسکن در حال پيگيري تامين منابع مالي از سازمان برنامه و بودجه است.
پيش از اين معاون امور مسکن شهري بنياد مسکن انقلاب اسلامي اعلام کرده بود که براي اجراي مسکن اجتماعي و حمايتي، ساليانه بايد 4200 ميليارد ريال (420 ميليارد تومان) يارانه دولتي اختصاص يابد.
«جواد حق شناس» به ايرنا گفت: در طرح مسکن اجتماعي و حمايتي براي تامين ساليانه 100 هزار واحد مسکوني اقشار کم درآمد جامعه، علاوه بر يارانه دولتي قرار است 24 هزار ميليارد ريال (2400 ميليارد تومان) تسهيلات بانکي و 17 ميليارد ريال (يک ميليارد و 700 ميليون تومان) کمک هاي بلاعوض پرداخت شود.
وي اظهار داشت: در اين طرح افرادي که تمايل دارند از تسهيلات بانکي استفاده کنند، مي توانند به نسبت شهرهاي بزرگ و کوچک در کشور از تسهيلات بانکي 300، 400 و 500 ميليون ريالي استفاده کنند.
معاون بنياد مسکن تاکيد کرد: در طرح مسکن اجتماعي و حمايتي کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي مکلف هستند متقاضيان کم درآمد و آسيب پذير جامعه را معرفي کنند و متقاضياني که تحت پوشش اين دو نهاد نيستند با هماهنگي وزارت تعاون، کار و امور اجتماعي شناسايي خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم آذرسا با اشاره به لزوم تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در سال جاری، گفت: براساس برنامه‌های وزرات راه و شهرسازی مکلف شده‌ایم هر آنچه که از مسکن مهر در سطح استان باقی مانده است تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در خوزستان افزود: تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت ۷۷ هزار و ۳۲۷ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحد‌ها در دولت نهم آغاز شد.

آذرسا ادامه داد: بخش عمده این واحد‌ها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است، اما بخشی از طرح‌های مسکن مهر استان خوزستان مشکل حقوقی دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تا رفع مسائل حقوقی فعالیت در برخی از طرح‌ها امکان پذیر نیست، اضافه کرد: طرح‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دستور کار برای خرید مستحدثات قرار گرفته‌اند و از دستور کار مسکن مهر خارج می‌شوند، همچنین طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با کمک دولت تکمیل و تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.


وی می‌گوید: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضایی به نهضت ملی تبدیل کنیم.

دیگر خبرها

  • مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود
  • بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای