Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین اثر ایرانی به نمایش درآمده درجشنواره محیط زیست Jackson Hole آمریکا برای کشور افتخارآفرید. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ از میان آثار ارسالی امور جشنواره‌های اداره کل بین الملل صدا و سیما به جشنواره محیط زیست حیات وحش Jackson Hole آمریکا، مستند «محیط بان و پلنگ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فتح الله امیری موفق شد جایزه «بهترین فیلم» بخش انسان و طبیعت این جشنواره را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مستند که از تولیدات شبکه جام‌جم است با معرفی و هماهنگی اداره کل امور بین‌الملل در قالب پروژه تولید مشترک مستندهای تلویزیونی اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه ABU و با شعار کلی «تغییر آسیا، نجات زمین» ساخته‌شده است.

مستند ۵۲ دقیقه‌ای «محیط‌بان و پلنگ» به نمایش تلاش‌های محمد رضا حلوانی محیط بان علاقمند به طبیعت و حیات وحش می‌پردازد که با وجود آنکه حدود چهل سال از انقراض پلنگ در منطقه تحت حفاظت او گذشته، گزارشات مشکوکی از حضور پلنگ در منطقه دریافت می‌کند. کنجکاوی‌ها و اصرار وی در نهایت منجر به ثبت حضور پلنگ در منطقه تحت حفاظت او می‌شود.

جشنواره Jackson Hole Wildlife Film از مهمترین رویدادهای رقابتی تولیدات تصویری حیات وحش و طبیعت است که هر دو سال یکبار در ماه سپتامبر و در پارک ملی گراند تتون ایالت وایومینگ آمریکا برگزار می‌گردد و فرصتی برای گردهمآیی فیلمسازان حیات وحش و کارشناسان این حوزه فراهم می‌آورد.

گفتنی است از مستند «محیط بان و پلنگ» دعوت شده تا به همراه دیگر آثار برگزیده این جشنواره در توری که به همت سازمان ملل و حامیان حیات وحش، با هدف به اشتراک گذاردن فیلم‌های تاثیرگذار در این حوزه ترتیب داده‌شده، شرکت کند تا در آینده نزدیک امکان تماشای اینگونه فیلم‌ها برای مخاطبان بیشتری فراهم گردد. علاوه براین مستند «محیط بان و پلنگ» در روز ۱۱ مهرماه باحضور کارگردان در دانشگاه تگزاس به نمایش درمی‌آید.

شایان ذکر است امور جشنواره‌های بین‌المللی اداره کل بین‌الملل صدا و سیما، عهده دار بررسی، انتخاب و عرضه آثار برگزیده رادیو تلویزیونی برای شرکت در جشنواره‌های مهم بین المللی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی