Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود صفری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان های سابق و جدید نظامی قم در سالن اجتماعات سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان، با خطیر توصیف کردن وظایف قضات و دادستان های نظامی افزود: تمامی قضات مسئول در امر رسیدگی به جرائم نظامی باید نسبت به پرونده های سنگین، حساسیت و اهتمام خاصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش های دادستان سابق نظامی قم افزود: از آنجا که قم یکی از سرچشمه های زلال معرفت محسوب می شود، خدمت در این استان مقدس برای هر یک از مسئولان افتخار بزرگی به شمار می آید.
وی همچنین دادستان جدید نظامی استان قم را نیز از جمله قضات قدیمی و بسیار خوب کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید با بهره گیری از تجارب ارزشمند ایشان شاهد حفظ سلامت هرچه بیشتر نیروهای مسلح قم باشیم.
صفری در بخشی از سخنان خود ویژگی های یک مدیر و کارگزار موفق از دیدگاه امام علی(ع) را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: سعه صدر مهمترین و با ارزشمندترین شاخصه یک مدیر با تدبیر از نگاه آن امام همام است.

** رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم نیز از اقدام های خردمندانه، دلسوزانه و منصفانه دادستان سابق نظامی استان در انجام مطلوب امور محوله بویژه نظارت بر رعایت حقوق شهروندی تقدیر کرد و گفت: این نحوه مدیریت، مصداق بارز انقلابی بودن می باشد.
حسین سیدی با اذعان به این که انقلابی گری بر خلاف نظر و تبلیغ برخی ها، تندروی نیست بلکه انقلابی گری به مفهوم عادلانه، خردمندانه، منصفانه، آگاهانه، دقیق و حساب شده عمل کردن است، افزود: خوشبختانه هماهنگی، همدلی، اتحاد و همگرایی خوب و مناسبی در بین تشکیلات و اعضای شورای قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان همواره برقرار بوده و این مهم از اصلی ترین رموز موفقیت مسئولان قضایی است.
وی یادآور شد: سازمان قضایی نیروهای مسلح قم کوچکترین مشکلی با نیروهای مسلح استان ندارد و اگر توفیقی در راستای پیشگیری از وقوع جرم داشتیم نیز جز در سایه اتحاد، همدلی و همکاری این نیروهای خدوم میسر نشده است.

** حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری قم نیز در این آیین، یک مدیر و مسئول قضایی خوب و شایسته را فارغ از اقتدار، قاطعیت و جدیتی که در پیگیری پرونده ها دارد، نگهدارنده اسرار مردم ذکر کرد و افزود: همان گونه که در امور دینی داشتن عقلانیت برای تصمیم گیری امری کاملا ضروری است و انسان فقط از این طریق می تواند مراحل پیشرفت، تکامل و سعادت را طی کند، در تشکیلات قضایی نیز اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم علاوه بر خلوص نیت باید عاقلانه تصمیم بگیریم.
دادستان سابق نظامی قم نیز در این آیین با اشاره به اهمیت اقدام هایی که مرتبط با نیروهای مسلح است، افزود: بر خلاف تصور عمومی، گستره فعالیت های قضایی نیروهای مسلح تنها به موضوع پرونده های سربازان فراری محدود نمی شود، بلکه ما به عنوان یک نگهبان از قداست این نیروها دفاع می کنیم.
ایرج عباسی، نیروهای مسلح را افتخار همه ملت های جهان اسلام دانست و گفت: باید متعهدانه حرمت نیروهای مسلح را به گونه ای حفظ کنیم که در شان آنها باشد.
کمال فرهنگ نیا دادستان جدید نظامی قم نیز با بیان این که رسیدگی به جرائم نظامی از جنبه های خاصی برخوردار است، افزود: هر نظام و یا سیستم حکومتی بر مقوله امنیت پایدار تاکید دارد و در نظام اسلامی نیز به جهت شرایط خاص کشور، امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین