Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:14:00 GMT

پرونده کلاهبرداری ۵۸ میلیاردی در اصفهان بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۳۲۲۰

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: فرادی که تحت عنوان سرمایه گذاری در یک شرکت خارجی مبلغ ۵۸ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سردار مهدی معصوم بیگی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در پی دریافت شکایت های متعدد از دو سال قبل به پلیس آگاهی، مبنی بر اینکه بنا به پیشنهاد دو نفر در یک شرکت خارجی وجوهی را سرمایه گذاری کرده اند و در یک مرحله سود مناسبی دریافت ولیکن بعد از مدتی متوجه شده اند در اثر اقدام این دو نفر کل وجوه سرمایه گذاری شده در شرکت بلوکه و سرقت شده، تحقیقات تخصصی کارآگاهان در این زمینه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند دو متهم اصلی این پرونده را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه این دو متهم به کلاهبردای مبلغ 58 میلیارد ریال از 58 نفر اعتراف کردند، افزود: نحوه اقدام در این نوع کلاهبرداری که در اصل مال به نفع دیگری کلاهبرداری می شود بدین صورت است که افراد سودجو که تخصص چندانی در بورس نداشته اند با جلب رضایت سپرده گذاران وجوه آنان را به حساب یک شرکت خارجی که هیچ نمایندگی در ایران ندارد واریز کرده اند که پس از ثبت از طریق اینترنت و اخذ گذر واژه به عنوان کارگزار وجوه چندین نفر را وارد بازار شرکت خارجی کرده و بعد از یک مرحله سود کلان در مرحله بعد کل سپرده آنها به مبلغ 58 میلیارد ریال را بلوکه و سرقت کرده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارگزار شرکت خارجی در خارج از کشور و در کشورهایی که مقررات سهل گیرانه دارند ثبت شده است و هیچ گونه نظارتی بر روی آنها وجود ندارد ادامه داد: معاملات آنها به صورت کاملاً الکترونیکی و در فضای مجازی بین معامله گران و بازار سازهای پراکنده در دنیا انجام می شود و بدلیل عدم نظارت بر روی آن‌ها تابع قوانین کشور محل ثبت بوده و امکان پیگیری آن بسیار مشکل است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این روند فرد IB نماینده کارگزار یا بازاریابی است که معمولاًدرصدی از ارزش معاملاتی را که برای کارگزار انجام می دهد به عنوان سود فرد معامله گر در نظر می گیرد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 49 و بند ” ز” قانون اوراق بهادار، شرکت در این بازار جرم محسوب می شود و کارگزاری آن هم با مجازات همراه است گفت: ازسرمایه گذاری در این گونه شرکت ها به شدت خودداری شود و هرگونه فعالیت در این زمینه را به پلیس اعلام کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت" یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده‌ی صد میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمین افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تأیید منشأ این تماس‌ها نمی‌باشد همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان