Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 19 هزار پرونده‌ی مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان تشکیل شده است، گفت: 70 درصد این پرونده‌ها در حوزه‌ی مشاوره منجر به صلح و سازش شده که این بیانگر اعتماد مردم به پلیس است.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار محسن حسن خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ناجا، با بیان اینکه امنیت کشور مدیون و مرهون شهدا، تلاش نیروهای مسلح کشور و مردم است، اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مردم همواره باید امنیت را در کشور احساس کنند؛ چرا که بالاتر از وجود امنیت، احساس امنیت است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان احساس امنیت را در بین مردم افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی افزود: ایجاد امنیت وظیفه‌ی پلیس است و تمامی نیروهای امنیتی باید در این راستا همکاری و تلاش کنند؛ چرا که ایجاد امنیت صرفا برعهده‌ی نیروهای پلیس نیست و ضروری است مشارکت مردم نیز در این حوزه افزایش یابد.     فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برای ایجاد امنیت باید از ظرفیت و مشارکت مردم استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر وضعیت امنیتی در استان ما برقرار است و برای حفظ و ارتقای این وضعیت نیازمند مشارکت مردمی هستیم.     وی در خصوص برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته‌ی ناجا، تشریح کرد: به مناسبت هفته ناجا، برنامه‌هایی از قبیل دیدار با نماینده ولی فقیه برای تجدید آرمان‌های نظام و حضور کارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه‌ی این هفته، دیدار با خانواده های معظم شهدا، افتتاح پروژه‌های عمرانی و طرح‌های انتظامی، غبار روبی مزار شهدا و حضور کارشناسان انتظامی در رادیو و تلویزیون و برگزاری همایش های مختلف با موضوعات پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است.     سردار حسن‌خانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در آذربایجان شرقی، 824 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افزود: شهدای نیروی انتظامی در راستای حفاظت از حریم امن جمهوری اسلامی ایران تکلیف خود را انجام داده و در این راه جان خود را شجاعانه ایثار کشور و مردم کرده‌اند.     وی با اشاره به طرح مکنا که مربوط به مدیریت کیفیت نیروی انتظامی می‌شود، اظهار کرد: در راستای رسیدگی به وضعیت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، چند پروژه‌ی عمرانی آماده‌ی بهره برداری است و در شش ماهه نخست سال جاری، بیش از پنج هزار نفر به کلانتری‌های استان مراجعه کرده‌اند.     وی از احداث ورزشگاه ورزشی برای پرسنل نیروی انتظامی به نام «شهید حجی» خبر داد.     فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در خصوص کلانتری محله باغ معروف اظهار کرد: کلانتری این محله عملاً مستقر شده است، ولی افتتاح آن همزمان با هفته‌ی ناجا انجام می‌شود.     وی از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در شش ماه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: این کشفیات نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است. نیروی انتظامی در حوزه‌ی مواد مخدر زمانی موفق است که بتواند استان را به گونه‌ای نشان دهد که مردم مواد مخدر را تهدید جدی تلقی نکنند.     وی با اشاره به اینکه نگرانی مردم از اعتیاد در رتبه‌ی پنجم آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس اقدامات انجام گرفته، حدود هشت هزار معتاد در استان جمع آوری شده است و این افراد به مراکز ماده‌ی 15 و 16  معرفی شده‌اند.     سردار حسن خانی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه‌ی 27 کشوری در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: میانگین اعتیاد در آذربایجان شرقی 1.2 درصد است.     وی یادآور شد: نزاع و درگیری جزو بیشترین جرایم استان محسوب می شود و بعد از آن سرقت و مواد مخدر و قاچاق کالا جزو جرایم بارز استان هستند.     معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در این نشست نیز ضمن قدردانی از همکاری اصحاب رسانه‌ با پلیس، اظهار کرد: از مهر ماه سال گذشته تا امسال بیش از دو هزار و 150 خبر در زمینه کشفیات در رسانه‌های استان منتشر شده است. 
سرهنگ علی اسمعیل‌پور ادامه داد: امنیت اجتماعی در سایه‌ی مشارکت مردم با پلیس ایجاد می‌شود و در کنار آن احساس امنیت حائز اهمیت است که در استان ما ملموس شده است.     گفتنی است روز 14 الی 20 مهرماه هفته‌ی ناجا نام گذاری شده است و شعار این هفته «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» است.      
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود