Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@20:41:48 GMT

چرا موها در جوانی سفید می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۴۶۱۵

چرا موها در جوانی سفید می‌شوند؟

استرس دائمی می‌تواند باعث زودتر خاکستری شدن موهایتان شود. اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، ولی استرس، سطح کورتیزول را افزایش می‌دهد، در نتیجه رادیکال‌های آزاد اکسیژن بیشتری رها شده که می‌توانند به فولیکول‌های مو و سلول‌هایی که رنگدانه مو‌ها را می‌سازند، آسیب برسانند.

سرویس سبک زندگی فردا: سفید شدن مو در جوانی قطعا طبیعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب علت سفید شدن مو در جوانی را توضیح می‌دهیم. به نقل از سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، سفید شدن مو در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی مردان، زیاد شایع نیست، بنابراین طبیعی است که نگران سفید شدن موهایتان دراین سنین باشید. متاسفانه گاهی سفید شدن زودرس مو‌ها اتفاق می‌افتد و چند دلیل برایش وجود دارد.

به گفته دکتر گری گلدنبرگ (Gary Goldenberg۹) استادیار بالینی پوست دانشکده پزشکی مونت سینای، سفید شدن مو به دلیل فقدان رنگدانه ملانین در فولیکول مو بوجود می‌آید. فولیکول‌ها هنوز دارای تعدادی ملانوسیت طبیعی هستند (سلول‌هایی که رنگدانه‌ها را ایجاد می‌کنند)، ولی این سلول‌ها در طول زمان فعالیت شان متوقف می‌شود و رنگ مو‌ها به خاکستری یا سفید تغییر می‌کند. از آن جایی که مو‌های خاکستری معمولا قانون ۵۰/۵۰ را دنبال می‌کنند (۵۰ درصد جمعیت مو‌ها در ۵۰ سالگی خاکستری می‌شود)، بنابراین خاکستری شدن مو‌ها در جوانی، معمول نیست. ولی دوباره خاطر نشان می‌شویم که خاکستری شدن مو‌ها در افراد جوان هم مشاهده می‌شود.

به گفته دکتر جاشوا زیچنر (Joshua Zeichner) متخصص پوست در نیویورک، ژنتیک در این بین نقش بزرگی ایفا می‌کند. اگر مادر یا پدرتان در سن پایین موهایشان شروع به سفید شدن کرده، احتمالا برای شما هم همینگونه خواهد بود و البته کاری هم از دست تان ساخته نیست. ولی اگر هیچ فرد دیگری در خانواده تان دچار سفید شدن زودرس مو‌ها نشده، ممکن است عوامل دیگری دخیل باشند.

دلایل سفید شدن مو

تاثیر کمبود ویتامین B۱۲ بر سفید شدن مو

کمبود ویتامین B۱۲ با سفید شدن زودهنگام مو‌ها در ارتباط است، ولی متخصصین جدا از این که می‌دانند ویتامین‌های گروه B. برای سلامت مو‌ها مهم هستند، مطمئن نیستند چرا این کمبود باعث سفید شدن رنگ مو می‌شود. اگر فکر می‌کنید که دچار کمبود ویتامین B۱۲ هستید، با پزشک تان صحبت کنید.

تاثیر سیگار کشیدن بر سفید شدن مو

البته، سیگار کشیدن هم در سفید شدن زودرس مو‌ها دخیل است. این یکی ممکن است با کمبود مواد مغذی به خاطر سیگار کشیدن مرتب باشد، یا سایر انتخاب‌های ضعیف سلامت و سبک زندگی. شاید هم به دلیلی رادیکال‌های اکسیژن آزاد باشد که سیگار کشیدن، آسیب بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رساند و باعث سفید شدن زودرس مو‌ها می‌شود؛ بنابراین به طور طبیعی، ترک سیگار می‌تواند به شما کمک کند.

تاثیر استرس بر سفید شدن مو

استرس دائمی می‌تواند باعث زودتر خاکستری شدن موهایتان شود. اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، ولی استرس، سطح کورتیزول را افزایش می‌دهد، در نتیجه رادیکال‌های آزاد اکسیژن بیشتری رها شده که می‌توانند به فولیکول‌های مو و سلول‌هایی که رنگدانه مو‌ها را می‌سازند، آسیب برسانند. بدیهی است که باید دنبال راهی برای کاهش استرس خود باشید تا به موهایتان کمک کنید.

متاسفانه، نمی‌توانید رنگ مو‌هایی که خاکستری شده اند را برگردانید، ولی می‌توانید با اصلاح مواردی که در این مقاله آمده جلوی سفید شدن تمام موهایتان را بگیرید (البته اگر دلیلش ژنتیکی نیست). اگر سبک زندگی تان را تغییر دادید و هنوز هم موهایتان در حال خاکستری شدن بود، دو گزینه دارید، آن را بپذیرید و از ظاهر جدیدتان لذت ببرید یا با آن بمیرید. به هر حال خودتان باشید و از زندگی لذت ببرید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه

زی‌سان: سفید کردن ماهیتابه و قابلمه همیشه یکی از دغده‌های افراد بوده اما در روش زیر و همان‌طور که در ویدئو مشاهده می‌کنید می‌توان با یک ترفند کاملا ساده ماهیتابه را سفید و تمیز کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش زی‌سان، تمیز کردن وسایل آشپرخانه همیشه یکی در دغدغه‌های افراد به ویژه خانم‌های خانه دار است که دائما با این وسایل سر و کله می‌زنند. در این ویدئو یک ترفند ساده برای سفید کردن و تمیز کردن ماهیتابه نشان داده می‌شود که به راحتی و با کمترین و ساده‌ترین امکانات لازم قابل انجام است. برای این کار روش زیر را دنبال کنید:

ابتدا مانند ویدئو روی ماهیتابه مقدار نمک بریزید سپس به همان روش مقداری بیکینگ پودر رو ماهیتابه بریزید سپس مقداری مایع ظرفشویی روی ماهیتابه بریزید تا با نمک و بیکینگ پودر ترکیب شود. در مرحله بعد روی مکان مورد نظر را با دستمال کاغذی به مانند ویدئوی زیر کاملا بپوشانید. سپس روی دستمال کاغذی مقداری سرکه سفید بریزید در انتها هم به راحتی همان‌طور که مشاهده می‌کنید می‌توانید ماهیتابه را تمیز و سفید کنید به همین راحتی. tags # ماهیتابه ، ترفند سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • این شش دلیل عامل مهم ریزش مو هستند
  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)
  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • کاخ سفید: نشانه‌ای از حمله اسرائیل به رفح در روزهای آینده دیده نمی شود