Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامی ۲۷ فیلم‌ کوتاه مستند راه‌یافته به بخش ملی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هیئت انتخاب بخش مستند متشکل از همایون امامی، حسن نقاشی، هادی آفریده، سودابه مجاوری و محسن رمضان‌زاده، از میان 264 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 27 فیلم کوتاه مستند را برای رقابت در بخش ملی جشنواره سی‌و‌چهارم انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار مستند که در بخش ملی این دوره از جشنواره رقابت خواهندکرد:

رویای آهنی / یاسر طالبی / ساریدادا سلطنه / هادی احمدی / سنندجمرز مه‌آلود / آتبین حسینی / تهرانسوزنگرد / معصومه نورمحمدی / تهرانمردمان سرزمین بلوط / نوراله فتاحی / تهرانپایان محدوده قانونی شهر/ بلال الفت، علی الفت / همدانسارِو / محمد عبداللهی / بیرجندمن شیخ عبدالصاحب هستم / احمد معبودی / اهوازجمعه قالی / مهدی اسدی / تهرانپدر بودن / مرتضی جذاب / تهراندیِگو / علی شهابی‌نژاد / آبادانبایداق / محمدهادی اسفندیاری / شیرازوطن‌دار / مهتاب سلیمانی / تهرانترانه باد / مرسده فلاح نژاد / ساریمن می‌مانم / فاطمه مرزبان / گرگانپرندگان ماهی‌خوار / حبیب علوانی / آبادانزیر بال‌های کاسپین / بابک مجیدی / آستاراگُنج / آرمان قلی‌پور دشتکی / دشتکپناهگاه حامی / حامد کلجه‌ای / قزوینپلاستیک / اصغر بشارتی / قشمبومی / کیومرث سرشار / خرم‌آبادهمسایه‌های رودخانه / کیوان فهیمی / تهرانبه کجا می‌رویم؟ / رضا مجلسی / رشتپیشاشو / رضا مجلسی / رشتبومرنگ / پدرام ابوئی / یزدپل سیاه / ایوب مروانی پور / اهواززوانتوس / رِشاد بالُف / بوشهر

فیلم‌های‌ ایرانی راه‌یافته به بخش بین‌الملل

فیلم‌های «آرا» به کارگردانی یوسف کارگر، «مرضیه» ساخته دُرناز حاجی‌ها، «یال‌وکوپال» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی، «کل به جزء» ساخته سیدوحید حسینی‌نامی، «حیوان» به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک، «کلینر» ساخته محمدرضا میقانی، «ایکی» به کارگردانی پرستو کاردِگر، هفت فیلم منتخب ایرانی هستند که در بخش بین‌الملل سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رقابت خواهند کرد.

کاخ جشنواره فیلم کوتاه تهران مشخص شد

بر اساس توافقات صورت گرفته میان مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و پردیس ملت، این پردیس سینمایی میزبانی جشنواره سی و‌چهارم فیلم کوتاه تهران را عهده‌دار خواهد بود.

فیلم‌های کوتاه برگزیده شده توسط هیئت‌های انتخاب جشنواره سی و‌چهارم در 4 سالن پردیس ملت برای حاضران به نمایش در می‌آیند. ظرفیت هر سالن 280 صندلی است که علاقه‌مندان با مراجعه به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com و رزرو رایگان صندلی قادر به تماشای فیلم‌ها خواهند بود. وُرک‌شاپ‌های جشنواره نیز در محل گالری پردیس ملت برگزار خواهند شد.

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 25 تا 30 مهرماه سال‌جاری برابر با 17 تا 22 اکتبر 2017 به دبیری سیدصادق موسوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1380/P1356/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد

به گزارش قدس آنلاین، «ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده است و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شده است. این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

موفقیت مهم و ارزشمند این فیلم اکران موفق و پرمخاطب در شهرستان‌هاست که بعد از موفقیت مستندهایی مانند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، «کاپیتان من» به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور و همچنین فیلم‌های سینمایی «مقیمان ناکجا» به کارگردانی شهاب حسینی، «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و مجموعه فیلم‌های کوتاه «اتاق فرار»، «یک سانس چند رویا» و «فیلم کوتاه ژانر وحشت» نوید موفقیت و گسترش سینمای متفکر ایران را در سراسر کشور و برای مخاطبان گسترده‌ای در شهرهای مختلف به ارمغان می‌آورد.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است. تدوین این فیلم توسط «بهمن کیارستمی» و «پویا پارسامقام» صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده «مهدی آزادی» از فیلمبرداران نام آشنا و برنده جایزه معتبر و مهم «قورباغه طلایی» جشنواره کمرایمیج بوده است. داستان فیلم با صدای روان و آشنای «ابوالحسن تهامی‌نژاد»، «نصرالله مدقالچی»، «زهره شکوفنده» و «مریم شیرزاد» روایت می‌شود.

«مسعود فروتن» این فیلم را با فیلم «باد صبا» مقایسه کرد و کارگردانی این فیلم را ستود. «دکتر اصغر دادبه» چهره ماندگار ادبیات و فلسفه محتوای مطرح شده از فیلم را از جمله موارد مهم در لیست نجات فرهنگ ایران در طول تاریخ دانستند. «دکتر جوادیان» رییس مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی به عنوان مرجع معتبر در موضوع روایت شده در فیلم از تحقیق این فیلم و مستندات آن اعلام رضایت کردند. «رضا صائمی» منتقد سینما و فعال فرهنگی در فصلنامه سینما حقیقت به بررسی نوع روایت فیلم پرداخته و به استفاده از المان‌های آب، باد، خاک و آتش برای روایت داستان اشاره کرده است و تلاش فیلمساز را در معرفی یک شهر توسط این فیلم را پلی برای معرفی جهان دانسته است. مجله فیلم در یادداشتی به ترکیب تیم سازنده فیلم اشاره کرده است و نویسنده، اعتبار، سابقه و تبحر این گروه و انتخاب صحیح کارگردان و تهیه‌کننده فیلم را از نکات مهم و قابل توجه این مستند دانسته است.

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد