Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - یک باند چهار نفره قاچاق خودروهای زرهی فرسوده و تانک از ایتالیا به سومالی منهدم و متهمین دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از تارنمای روزنامه 'ایل مساجرو' ، در پی عملیات موسوم به 'بروکن تانک'، صبح امروز چهارشنبه، یک باند چهار نفره متشکل از سه تبعه سومالیایی و یک تبعه ایتالیایی به اتهام مشارکت با هدف قاچاق بین المللی وسایل تسلیحاتی نظامی از ایتالیا به سومالی در شهرهای فلورانس، پیزا و تراپانی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، در پی یک تحقیقات پیچیده پلیس ضد مافیا شهر فلورانس در شمال ایتالیا، فعالیت این باند قاچاق که به انتقال خودروهای زرهی نظامی به سومالی می پرداختند کشف و منهدم شد.
این باند پس از بازیابی خودروهای نظامی در سراسر ایتالیا، با کمک یک شبکه گسترده همدستان ایتالیایی آن را به سومالی ارسال می کردند. این سازمان جنایی موفق به دور زدن قوانین سخت ایتالیا در رابطه با ممنوعیت صادرات بدون مجوز خودروهای نظامی و نقض مقرارت بین المللی در خصوص تحریم سومالی می شدند.
متهمین در استان های توسکانا، کامپانیا، کالابریا، امیلیا رومانیا و سیسیل فعال بوده و یک شبکه روابط برای خرید کامیون های نظامی از رده خارج شده برای انتقال به سومالی ایجاد کرده بودند.
این قاچاقچیان ابتدا کامیون های زرهی مذکور را قطعه قطعه می کردند طوریکه در نظر کنترل گمرکی همانند قطعات یدکی به نظر می آمد و با اظهارات جعلی که هویت نظامی آن را پنهان می کرد، بار خود را به سومالی منتقل می کردند. وقتی بار به مقصد می رسید تمام قطعات بار دیگر سرهم و مونتاژ می شدند و کامیون های نظامی شکل می گرفتند . این باند برای دور زدن کنترل های سخت گمرکی تصمیم گرفت تا بار خود را از بنادر ایتالیایی ارسال نکند و بدین صورت ابتدا با تریلی انها را به بلژیک ارسال و از بندر 'انورسا' اقدام به انتقال آن به مقصد می کرد.
اروپام**461 ** 1908

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در راستای مقابله همه جانبه با پدیده شوم و زیانبار قاچاق ضمن انجام اقدامات اطلاعاتی از قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی توسط رانندگان چند اتوبوس خط کرمان- زاهدان مطلع و با بررسی موضوع متوجه شدند چند نفر از طریق کارت سوخت دو دستگاه اتوبوس و برخی مدارک جعلی اقدام به بارگیری سوخت کرده و آنها را در مناطق شرق کشور به فروش می‌رسانند.

وی افزود: در این رابطه با استعلامات انجام شده و پیگیری‌های بعدی مأموران ۴ متهم دخیل در جعل مدارک و حمل سوخت غیرمجاز دستگیر و از اتوبوس‌ها و مکان‌های دپوی آنها ۸۳ هزار و ۶۶۶ لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سردار فرشید، با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با توجه به زیان‌های بسیار شدید خروج فرآورده‌های سوختی از کشور و خطرات زایدالوصف حمل سوخت از طریق ناوگان حمل مسافر و خودروهای شخصی، هرگونه مورد در این زمینه و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

کد خبر 6088005

دیگر خبرها

  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟