Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سارق سابقه دار بعد از سرقت از طعمه هايش با مالباخته‌ها تماس مي‌گرفت و در ازاي دريافت مژدگاني بازهم دست به سرقت مي‌زد. پليس بااجازه انتشار عکس بدون پوشش متهم از شکات خواست او را شناسايي کنند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، ساعت 3 و 30 دقيقه روز 23 شهريورماه سالجاري يکي از شهروندان با مراجعه به واحد گشت کلانتري 159 بي سيم به مأموران اعلام کرد که گوشي تلفن همراهش توسط راکب يک دستگاه موتورسيکلت هوندا سرقت شده و اين سارق طي تماس تلفني که با اعضاي خانواده اش داشته، در ازاي بازپس دادن گوشي تلفن همراهم درخواست مبلغ 200 هزار تومان پول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مأموران کلانتري 159 بي سيم با اطلاع از موضوع، بلافاصله آموزش‌هاي لازم را به مالباخته ارائه و ضمن هماهنگي با تجسس کلانتري، محل تردد سارق را در محدوده بيمارستان مهديه تهران تحت مراقبت پليسي قرار دادند.

سرانجام با حضور شخص سارق در محل و شناسايي وي توسط مالباخته، طرح دستگيري سارق توسط مأمورين به مرحله اجرا گذاشته شد و متهم بنام «سعيد. ک» 30 ساله دستگير و در بازرسي اوليه از وي، چندين دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه کشف شد.
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به شيوه موبايل قاپي و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 14 تهران، پرونده بهمراه متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان پايگاه ششم آگاهي با شناسايي مالک گوشي‌هاي مسروقه‌ بدست آمده از متهم موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگاني شدند که همگي آن‌ها در مناطق مختلف سطح شهر تهران مورد سرقت به شيوه موبايل قاپي قرار گرفته بودند.
يکي از مالباختگان پس از حضور در پايگاه ششم آگاهي، ضمن شناسايي متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پيش متهم در خيابان وحدت اسلامي اقدام به سرقت کيف دستي حاوي عابربانک حاوي رمز، گوشي تلفن همراه و ديگر مدارک شناسايي ام کرد. پس از تشکيل پرونده مقدماتي در کلانتري مربوطه 115 رازي، زمانيکه به خانه رفتم، اعضاي خانواده ام که از ديدنم متعجب شده بودند عنوان داشتند که يکي از دوستانم ضمن جواب دادن گوشي تلفن همراه بنده به آن‌ها عنوان کرده که من تصادف کرده ام و براي بستري شدنم در بيمارستان و انجام عمل جراحي نياز فوري به دو ميليون تومان پول است. خانواده بنده نيز پس از ارائه شماره کارت عابر بانکم توسط اين شخص به او اعتماد کرده و در حاليکه امکان تماس تلفني با مرا نداشتند، بلافاصله اقدام به واريز دو ميليون تومان پول به حساب عابر بانکم کرده غافل از آنکه آن شخص همان سارق کيف دستي ام بوده است.
«سعيد.ک» که داراي سوابق متعدد دستگيري به اتهام ارتکاب جرايم مختلف همچون نزاع و درگيري و ... است، در همان تحقيقات اوليه صراحتا به ده‌ها فقره موبايل قاپي در سطح شهر تهران اعتراف کرد.
وي در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: چند ماهي است که به تهران آمدم. جا و مکان مشخصي نيز ندارم. پس از مدت کوتاهي، با تهيه يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 شروع به سرقت کردم. اعتياد شديدي به مصرف قرص دارم و گوشي‌هاي تلفن همراه مسروقه را معمولا به قيمت 100 و نهايتا 150 هزار تومان به خريداران اموال مسروقه مي‌فروختم.
سرهنگ کارآگاه رضا اميدي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر، افزود: با توجه به اعتراف صريح متهم به ده‌ها کيف و موبايل قاپي در مناطق مختلف شهر تهران و به جهت شناسايي ساير جرايم ارتکابي و بويژه شناسايي ساير شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان نبرد شمالي - ميدان نبرد – انتهاي خيابان شهيد بيدچي مراجعه کنند.
جام جم
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس

همشهری آنلاین- حوادث: شامگاه یکشنبه ماموران یکی از کلانتری‌های پایتخت در حال گشت‌زنی در شرق تهران بودند که به ۲ سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شدند. این دو جوان رفتار مرموزی داشتند و به نظر می‌رسید قصد شناسایی سوژه برای سرقت را دارند. از سوی دیگر شماره پلاک موتور مخدوش بود و دقایقی قبل‌تر نیز به پلیس گزارش شده بود که سرنشینان موتوری درست شبیه موتورسیکلت مشکوک، دست به موبایل‌قاپی سریالی در آن حوالی زده بودند.

دیگر برای پلیس محرز شده که این دو جوان همان سارقان تحت تعقیب هستند و در این شرایط بود که برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. دو جوان موتورسوار اما به محض دیدن پلیس، تصمیم به فرار گرفتند و تعقیب و گریز آغاز شد.

سارقان با حرکات مارپیچ و خطرناک سعی داشتند از دست پلیس فرار کنند و ماموران نیز بارها به آنها اخطار داده و حتی چند تیر هوایی شلیک کردند. اما سارقان تسلیم نشدند و سرانجام مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح و پس از چند اخطار، اقدام به تیراندازی به سوی دزدان کردند. یکی از گلوله ها به ترک نشین موتور برخورد کرد و دیگری به راکب. ترک نشین در همان لحظه ای که هدف تیراندازی قرار گرفت، نقش زمین شد اما راکب همچنان به فرار خود ادامه داد تا اینکه کمی آن طرف تر، با واژگونی موتورش، زمین خورد و فرارش پایان یافت. هر دو مرد جوان در این تیراندازی گلوله خورده بودند و برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

یکی از آنها از مرگ نجات یافت اما دیگری در اتاق عمل جراحی قلبش از تپش ایستاد و جانش را از دست داد. در این شرایط بود که گزارش این تیراندازی مرگبار به قاضی سالار صنعتگر مخابره شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. بررسی ها حاکی از آن بود که آنها سارقان موبایل قاپ بودند. سارقی که زنده مانده بود در تحقیقات گفت: من و دوستم از چند شب قبل تصمیم گرفتیم با همدستی یکدیگر، گوشی موبایل سرقت کنیم. شگردمان این بود که سوار بر موتور می شدیم در ساعت خلوت روز در خیابان ها پرسه می زدیم. به محض شناسایی سوژه به سمتش می رفتیم و گوشی موبایلش را می قاپیدیم. وی ادامه داد: یک شب قبل از این اینکه همدستم با شلیک پلیس کشته شود بیش از ۸ گوشی سرقت کردیم. شب حادثه هم در حال شناسایی سوژه جدید بود که پلیس سر بزنگاه رسید و مچمان را گرفت. اما ما به جای تسلیم شدن، تصمیم به فرار گرفتیم که این فرار پایان مرگباری داشت.

این متهم با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات تکمیلی نیز در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 848123 برچسب‌ها تیراندازی سارق - سرقت فراجا قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو