Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@11:36:23 GMT

برداشت پسته از باغ های کاشان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۹۰۹۹

برداشت پسته از باغ های کاشان آغاز شد

کاشان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کاشان از آغاز برداشت پسته در یک هزار و 29 هکتار از باغ های بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان، مجید کافی زاده در این زمینه گفت: میانگین برداشت پسته خشک از هر هکتار باغ پسته در این شهرستان طی سال های بدون خسارت یک هزار و 500 کیلوگرم است که با توجه به بارش تگرگ شدید در بهار امسال، کاهش 65 درصدی برداشت پسته پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ارائه آموزش های مستمر به کشاورزان جهت کاهش خسارت ها یک ضرورت می باشد و در این راستا نیز کلاس هایی با موضوع تغذیه درختان پسته، ردیابی، کنترل و مبارزه با آفت ها به خصوص پروانه چوبخوار پسته برگزار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشان همچنین به ارائه آموزش های چهره به چهره اشاره کرد و افزود: روستای آب شیرین کاشان بیشترین سطح زیر کشت باغ های پسته این شهرستان را دارد که بیشترین رقم های پسته این منطقه احمدآقایی، اکبری و کله قوچی است.
حدود 20 هزار هکتار از وسعت شهرستان کاشان را زمین های کشاورزی تشکیل می دهند که 10 هزار هکتار آن زراعی، هفت هزار و 650 هکتار باغی و سایر آن به صورت آیش است.
6136/8123 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، لطیف صادقی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برداشت ۲۰ هزار تن کلزا از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: تا کنون از این سطح زیر کشت ۲۰ هزار تن کلزا برداشت شده که رکوردی در تولید این محصول در تاریخ شهرستان دهلران محسوب می‌شود.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از این سطح زیرکشت برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰ هزار تن برسد.

کد خبر 6100161

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر