Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:28:15 GMT

احتمال آبگرفتگی در راه های استان سمنان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۰۱۲۶

احتمال آبگرفتگی در راه های استان سمنان وجود دارد

دامغان- رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به شرایط جوی آخر هفته جاری در استان، گفت: راه های استان به دلیل بارندگی در روزهای پایانی هفته دچار آبگرفتگی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ناجا، سرهنگ موسی بزرگی ضمن اشاره به ویژگی های خاص رانندگی در هوای بارانی، از شهروندان خواست قوانین و مقررات را با دقت بیشتری رعایت کنند و بیان کرد: رانندگی در هوای بارانی، ویژگی های خاص خود را دارد، در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین، سرعت جریان ترافیک به حداقل می رسد و از سوی دیگر در چنین شرایطی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودرروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می کنند که خود موجب افزایش حجم ترافیک می شود؛ علاوه بر این در هوای بارانی، تصادفات متعددی رخ می دهد که جریان ترافیک را غیر عادی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، سطح راه ها دچار آب گرفتگی شده که به نوبه خود بر جریان روان ترافیک تاثیر می گذارد و کاهش محدوده دید، از دیگر مشکلاتی است که رانندگان را تهدید کرده بنابراین باید احتیاط و دقت بیشتری به هنگام رانندگی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه شهروندان در هوای بارانی از وسایل حمل و نقل عمومی که ایمنی بیشتری دارند استفاده کنند، بر رعایت سرعت مطمئنه و نیزفاصله طولی و عرضی با خودروهای جلو و مجاور خود، تاکید کرد.

بزرگی بیان کرد: هنگام شروع بارندگی، سطح آسفالت لغزنده است بنابراین رانندگان از ترمز زدن های ناگهانی در این شرایط جداً پرهیز کرده و از سلامت برف پاک کن ها و نیز پر بودن مخزن آب شیشه شورها اطمینان داشته باشند.

وی به رانندگان توصیه کرد: از تغییر مسیرهای ناگهانی به علت وجود آب گرفتگی ها جداً اجتناب کرده و از توقف های بی مورد که منجر به سد معبر و تغییر مسیر رانندگان شود، خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان خاطرنشان کرد: رانندگان باید بیش از پیش به عابران پیاده توجه کرده و هنگام رانندگی ضمن رعایت حق تقدم عبور، از پاشیده شدن آب و گل و لای بر روی آنها جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان به رانندگان توصیه کرد: به دلیل کاهش محدوده دید، با روشن کردن چراغ های کوچک احتمال وقوع حادثه را به حداقل برسانند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی

تین نیوز

کاربران شبکه های اجتماعی از شایعاتی که در مورد تبعات عدم پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، این کاربران با اشاره به ارسال پیامک خلافی برای رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان،  عنوان کردند: پیش از این برداشت این بود که راهنمایی و رانندگی با ارسال این پیامک سعی می کند رانندگان را از تعداد و مقدار جریمه های خلافی مطلع و آگاه سازد.

آنان افزودند: برای رانندگان انواع قبض جریمه در طول سال صادر می شود که ممکن است نوعی از قبض جریمه باشد که در صورت تاخیر در پرداخت آن، مبلغ جریمه مذکور دو برابر نشود.

آنان با برشمردن انواع قبض های جریمه شامل قبض جریمه تسلیمی، قبض جریمه دو برگی، قبض جریمه الصاقی، قبض جریمه خودداری و قبض جریمه دوربینی، عنوان کردند: شایعه شده در سال جاری با ارسال این پیامک، راهنمایی و رانندگی دنبال تصویب طرح و قانونی است که از تاریخ ارسال این پیامک ها به صاحب خودرو و اطلاع رسانی در مورد تعداد تخلفات و مبلغ کل جریمه، در صورت بی اعتنایی راننده نسبت به پرداخت در زمان معین و قانونی (دو ماه) ، همه این جریمه ها شامل جریمه پرداخت نکردن شوند که به معنی  دو برابر شدن مبلغ همه این جریمه ها خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست اما پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، رئیس پلیس راهور فراجا  در سخنانی که ایرنا منتشر کرد، گفته بود: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد.

سردار سید تیمور حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داده بود: باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • پیش‌بینی بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین/احتمال آبگرفتگی معابر
  • هشدار سیل در کرمان
  • ناپایداری‌های جوی در کرمان